انتخاب موزه مردم شناسی بومیان کیش به عنوان موزه برتر کشور


انتخاب موزه مردم شناسی بومیان کیش به عنوان موزه برتر کشور

موزه مردم شناسی بومیان کیش در شاخص «معرفی» به عنوان یکی از موزه های برتر کشور در بخش خصوصی برگزیده شد.

انتخاب موزه مردم شناسی بومیان کیش به عنوان موزه برتر کشور

به گزارش پول نیوز، موزه مردم شناسی بومیان کیش با انتخاب شورای بین المللی موزه ها(ICOM) موفق به کسب عنوان ارزشمند موزه برتر کشور در سال 98-99 شد.

این مجموعه فرهنگی – تاریخی با هدف ترویج فرهنگ غنی ایران، هویت بخشی و تقویت ظرفیت جذب گردشگر علاقه من به میراث ناملموس به همت جمعی از بومیان کیش در این منطقه آزاد ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش در بخش موزه های خصوصی با شاخص "معرفی" موزه مردم شناسی ارامنه جلفای نو، موزه مردم شناسی اوز، و موزه بومیان کیش و موزه معماری و خلاقیت برگزیده شدند.

موزه خیابان ولیعصر، موزه شهرداری اردبیل و سایت موزه جهانی هفت‌تپه و چغا زنبیل نیز موزه های برتر هم در بخش موزه های دولتی کوچک با شاخص معرفی انتخاب شدند.

همچنین در بخش شاخص معرفی، موزه آبگینه و سفالینه، موزه ملی هنر و ادبیات کودکان، موزه رضا عباسی و موزه تاریخ آمل به عنوان برترین ها موفق به کسب رتبه شدند.

موزه ملی ایران، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و سازمان کتابخانه ها و موزه ها و مرکز آستان قدس رضوی نیز به ترتیب موزه های برتر اول تا سوم در بخش موزه های دولتی بزرگ با شاخص معرفی می باشند.

گفتنی است خانه مردم شناسی بومیان کیش سال 94 نیز درپنج شاخصه معرفی٫ پژوهش٫ توسعه مدیریت٫ استانداردهای فیزیکی وخلاقیت و نوآوری در زمره سه موزه برتر کشور برگزیده و معرفی شد و درمراسم معرفی موزه های برتر کشور دربخش موزه های خصوصی و درشاخص تلاش برای بقاء٫ عنوان برترین موزه کشور را از آن خود کرد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج