روکش صندلی تهلوکس رو از کجا بخرم؟


روکش صندلی تهلوکس رو از کجا بخرم؟

یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز یک خودرو روکش صندلی می باشد. خودرو با نداشتن روکش صندلی مانند یک منزل می ماند که فاقد فرش است پس جلوه ی قشنگی ندارد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام تهلوکس، تمام افرادی که از خودرو استفاده می کنند برای راحتی و زیبایی صندلی خودرو به روکش نیاز دارند که روی صندلی های خودرو نصب می شوند ‌و می توانند به راحتی آن را عوض کنند و تنوع بدهند. در واقع مهم ترین عامل برای زیبایی خودرو، روکش صندلی خودرو می باشد که در انتخاب آن باید دقت کنیم.

روکش صندلی های خودرو علاوه بر زیبایی خودرو باعث راحتی و سلامتی بیشتر سرنشینان خودرو می شود. روکش های صندلی های خودرو دارای رنگ ها و طرح های مختلفی هستند همچنین دارای جنس های متفاوت می باشد که جنس روکش ها می تواند بر دمای داخل خودرو اثر بگزارد یعنی حس گرمی یا سردی در فصل های مختلف سال به سرنشینان بدهد.

علاوه بر جنس رنگ روکش صندلی های خودرو هم بر دمای داخل خودرو اثر می گذارد برای مثال رنگ های روشن خنک تر از رنگ های تیره در تابستان می شود.

انواع روکش های صندلی تهلوکس

دو نوع روکش صندلی خودرو وجود دارد

روکش های فابریک توسط سازنده ی خودرو طراحی و دوخته می شود. این روکش ها به صندلی خودرو دوخته می شود به طوری که قابل شستشو و جدا سازی نیست و یک طرح و شکل است. نام دیگر این روکش ها تودوزی می باشد که مورد علاقه بیشتر مردم است.

روکش های متفرقه توسط شرکت سازنده ی خودرو تولید نمی شود بلکه توسط خود خریدار به صورت آزاد در بازار تهیه می شود. این روکش ها در طرح ها و رنگ ها و جنس های مختلفی وجود دارد که به راحتی قابل شستشو و تعویض هستند.

امروزه تنوع روکش های صندلی های خودرو زیاد شده و نمی توان همه ی این طرح و رنگ و جنس را به طور کامل در رده ی دسته بندی قرار داد اما مهم ترین آن را می توان نام برد. مهم ترین جنس های روکش های صندلی خودرو پارچه ای، چرمی، ترکیب چرم و پارچه می باشد. که هر کدام ویژگی ها و اشکالاتی دارند.

روکش های پارچه ای

روکش های پارچه ای روکش هایی هستند که تماما از جنس پارچه می باشد حالا این پارچه می تواند از جنس های مختلف باشد به طور مثال کتان یا مخمل یا ... . روکش های پارچه ای دارای طرح ها و رنگ های متنوع و زیادی می باشند و به خاطر استفاده از پارچه قیمت مناسب و به صرفه ای دارند.

روکش های پارچه ای مقاومت زیادی در برابر ساییدگی و خراش های جزئی دارند و به سادگی از بین نمی روند. این روکش ها در فصل تابستان خنک می شوند و در فصل زمستان گرم می شوند؛ همچنین مانع از عرق کردن بدن سرنشینان می شوند.

روکش های پارچه ای دارای اشکالاتی هم هستند یکی از اون مشکلات این است که در اثر تابش نور خورشید رنگ پریده می شوند. یکی دیگر از مشکلات روکش های پارچه ای این است که لکه های ایجاد شده رو این روکش ها به سختی شسته می شوند و ممکن است حتی نروند به همین دلیل ظاهر خوبی به خودرو نمی دهد. هنگام خرید روکش پارچه ای روکشی را بخرید که وزن بیشتری دارد زیرا در برابر پوسیدگی مقاوم تر است و روکش های سبک عمر کمتری دارند.

روکش های چرمی

روکش های چرمی خیلی راحت تر از روکش های پارچه ای تمیز می شوند .این روکش ها به وسیله یک سری اسپری و شوینده های مخصوص به راحتی تمیز می شوند به همین دلیل این روکش ها پیشنهاد خوبی است برای خانواده هایی که فرزندان کوچکی دارند. روکش های چرمی زیبایی دائمی به خودروی شما می دهد زیرا در طول زمان رنگ آن‌ تغییر نمی کند به همین دلیل شرکت های روکش سازی از روکش های چرم برای خودرو های مرغوب استفاده می کندد. چرم های طبیعی قیمت بسیار بالایی دارند و همچنین کیفیت آن هم بسیلر عالی است اما متاسفانه طول عمر زیادی ندارند.

روکش صندلی تهلوکس رو از کجا بخرم؟

چرم های حاصل از مشتقات نایلون از جنس نایلون می باشد که بدترین نوع روکش صندلی خودرو می باشد و طول عمر و دوام خیلی کمی دارند. چرم های صنعتی از لحاظ قیمت از چرم های طبیعی بسیار قیمت پایین تری دارند و همچنین دوام و ماندگاری بیشتری دارند.

روکش های چرمی در فصل تابستان یا زیر نور مستقیم آفتاب گرم می شوند و بدن شما هنگام رانندگی عرق خواهد کرد.

این یکی ازمعایب روکش های چرمی به شمار می رود که برای جلوگیری عرق کردن بدن خود می‌توانید از حصیر صندلی استفاده کنید. یکی دیگر از معایب روکش های چرمی این است که در فصل زمستان هم باعث می شود محیط داخل خودرو کمی دیرتر گرم شود. روکش های چرمی مقاومت و طول عمر بالایی دارد اما متاسفانه مقاومت کمتری در مقابل خراش و ساییدگی دارد پس باید از این ساییدگی و خراش جلوگیری کرد.

روکش های ترکیبی پارچه و چرم

از آنجا که روکش های پارچه ای و روش های چرمی هر کدام عیب هایی داشتند از این رو طراحان روکش هایی را طراحی کردند که در آن هم پارچه و همچنین به صورت ترکیبی استفاده شده است. در این مدل روکش صندلی ها قسمت نشیمن و تکیه گاه از جنس پارچه می باشد برای جلوگیری از عرق کردن سرنشینان، قسمت کناره های آن از جنس چرم می باشد تا در صورت کثیف شدن روکش به راحتی تمیز شود .

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!