ثبات بازار طلا در گرو کنترل نرخ ارز


ثبات بازار طلا در گرو کنترل نرخ ارز

عصر اعتبار- انس جهانی طلا در بازار امروز با کاهش قیمت همراه بود و به 1858 دلار رسید. قیمت سکه و طلا در بازار امروز با افزایش قیمت همراه بودند.

به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، در جریان بازار امروز سکه و طلا، انس جهانی کاهش یافت و به 1858 دلار رسید. قیمت طلای 18 عیار به یک میلیون و 78 هزار تومان و قیمت سکه تمام به 10 میلیون تومان رسید.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند امروز بازار سکه و طلا توضیح داد: در یک مدت طولانی، به دلیل کنترل نرخ ارز یک آرامشی در بازار طلا حاکم بود. در جریان هفته گذشته حرکت نوسانی در بازارهای طلا و دلار شکل گرفت.

محمدولی با اشاره به اینکه روند نوسانی در بازار دوباره شکل گرفته است ادامه داد: با توجه به آن که دیروز (سه‌شنبه) و امروز نرخ ارز کنترل شد، قیمت طلا و سکه کاهش یافت. اگر روند کنترلی در بازار دلار ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود حرکات نوسانی قیمت در بازار سکه و طلا کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا درباره فاکتورهای موثر در بازار طلا و سکه معتقد است نشست برجامی وین یکی از عوامل موثر و مبهم در بازار طلا است. همچنین نگاه اقتصادی مسئولان به نرخ ارز و روند کنترلی در بازار دلار، می‌تواند در روند آینده بازار سکه موثر باشد.

او در پایان گفت: اگر روند کنترلی در بازار دلار ادامه داشته باشد، روند نوسانی در بازار طلا و سکه حذف می‌شود؛ در نتیجه ثبات به بازار طلا برمی‌گردد و رفته رفته گردش تولید افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گفته‌های رئیس اتحادیه طلا می‌توان دریافت که اگر روند کنترلی در بازار ارز وجود داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که روند نوسانی در قیمت طلا کاهش یابد و رفته رفته با افزایش گردش تولید روند بازار طلا بهبود پیدا کند.

قیمت طلای 18 عیار یک میلیون 7 هزار تومان، سکه امامی 10 میلیون تومان و سکه قدیم 9 میلیون و 500 هزار تومان ثبت شد.

همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 800 هزار تومان اعلام شد. سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون تومان معامله شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر