مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتور


دیگنیتی یا فیدلیتی؟ مسئله این است؟حدود 3 سالی از بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی و به دنبال آن ممنوعیت واردات خودرو به کشور می‌گذرد و این موضوع باعث شده تا شاهد غیبت طولانی خودروهای...

اخبار خودرو تجربه رانندگی مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتور
مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتور
30 اردیبهشت 1400
مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتور
سجاد حیدری
نویسنده
مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتور
آریا محسنی
عکاس
مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتور

دیگنیتی یا فیدلیتی؟ مسئله این است؟

حدود 3 سالی از بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی و به دنبال آن ممنوعیت واردات خودرو به کشور می‌گذرد و این موضوع باعث شده تا شاهد غیبت طولانی خودروهای نسل جدید در بازار کشور باشیم، اما شرکت‌های خودروساز داخلی هرکدام به نوبه خود در تلاش هستند تا این خلاء بوجود آمده را جبران کنند و با ارائه محصولات جدید به بازار، یک تنفس مصنوعی به پیکر نیمه جان بازار خودروی کشور بدهند.

بهمن موتور به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی، عرضه محصولات جدیدی همچون دیگنیتی و فیدلیتی را در دستور کار خود قرار داده که خودروی دیگنیتی در واقع همان خودروی چینی دانگ فنگ ix5 بوده و حالا با نامی جدید، به عنوان یک خودروی کراس‌‌اوور کوپه سایز متوسط به بازار عرضه خواهد شد و در مقابل محصولاتی همچون چری تیگو 7 و یا جک S5 قرار خواهد گرفت.

دیگر محصول بهمن موتور برای عرضه در بازار کشور نیز فیدلیتی است که در کنار دیگر محصول جدید بهمن موتور، یعنی دیگنیتی مهمان جاده‌های کشور خواهد شد. این خودرو در واقع همان خودروی جتور X70 چینی است که اکنون تحت برند جدید بهمن موتور یعنی فیدلیتی (Fidelity) به بازار عرضه می‌شود.

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتوردیگنیتی یا فیدلیتی؟

حال امروز در خودروبانک سعی داریم نگاهی مختصر به مشخصات این دو محصول شاسی‌بلند جدید بهمن موتور داشته باشیم که تفاوت زیادی میان قیمت آنان وجود ندارد، اما می‌تواند سلیقه‌های مختلفی را تحت پوشش قرار دهد و در واقع برای دو قشر مخاطب متفاوت ساخته شده‌اند.

مشخصات ظاهری

اول از همه خودروی دیگنیتی در بازار معرفی شده و با قیمتی در حدود 700 تا 750 میلیون تومان پیش فروش شده است.. برخلاف فیدلیتی، خودروی دیگنیتی به عنوان یک کراس‌اوور اسپرت کوپه معرفی شده و از نظر ظاهری بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتوردیگنیتی

خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیب‌دار توسعه یافته و قصد دارد تا مشتریان بالقوه جوان را هدف قرار دهد. مشتریانی که به غیر از امکانات رفاهی به دنبال جلب توجه هستند و قصد دارند تا خودرویی متفاوت با خودروهای معمول بازار داشته باشند.

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتورفیدلیتی

در حالی که خودروی فیدلیتی با ظاهر بیرونی خانواده دوست و لوکس عرض اندام کرده و سعی کرده چهره‌ای جدی، بدون اغراق و خانوادگی داشته باشد. در قسمت‌های مختلف دیگنیتی شاهد خطوط نرم و منحنی شکل هستیم و چراغ‌های پیوسته عقب سعی دارد متمایز بودن خود را در مقابل رقبا نشان دهد اما در فیدلیتی چهره‌ای جدی با خطوط شکسته و تیز دیده می‌شود که با کسی شوخی ندارد!

ابعاد

خودروی دیگنیتی طول کلی 4685 میلی‌متر، عرض 1865 میلی‌متر، ارتفاع 1645 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2790 میلی‌متر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدوداً 1570 کیلوگرمی رسیده است.

در مقابل خودروی فیدلیتی با طول کلی 4750 میلی‌متر، عرض 1910 میلی‌متر، ارتفاع 1710 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2720 میلی‌متری ساخته شده که با وجود ابعاد کلی بزرگ‌تر، فاصله بین دو محور کمتری نسبت به خودروی دیگنیتی دارد که در فضای پای سرنشینان تاثیرگذار خواهد بود، اما بدون شک می‌تواند فضای کابین بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. خودروی فیدلیتی از نظر ابعاد و اندازه بسیار شبیه خودروی هیوندای سانتافه است و جزو کراس‌اوورهای هفت نفره ایران محسوب می‌شود.

برای اینکه بتوانید مقایسه‌ای با خودروهای معمول بازار داشته باشید، در جدول زیر ابعاد این دو خودرو را در مقایسه با دو شاسی بلند هیوندای سانتافه و جک S5 آورده‌ایم.

خودرودیگنیتیجک S5فیدلیتیهیوندای سانتافه
طول4685mm4430mm4735mm4689mm
عرض1865mm1840mm1900mm1880mm
ارتفاع1645mm1660mm1710mm1679mm
فاصله بین دو محور2790mm2645mm2720mm2700mm
وزن1570kg1545kg1575kg1568kg

مشخصات فنی

شباهت دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از نظر مشخصات فنی، استفاده از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است و هر دو دیفرانسیل جلو هستند اما این بدان معنا نیست که عملکرد دو خودرو مشابه است زیرا گیربکس‌های استفاده شده در این دو شاسی‌بلند متفاوت است و باعث شده تا تجربه‌ای بسیار متفاوت را در هر کدام تجربه کنید.

برای تامین نیروی مورد نیاز خودروی بیش از 1.5 تنی دیگنیتی، پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری مورد استفاده قرار گرفته که به لطف استفاده از توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت 148 اسب بخاری در محدوده 5600 دور بر دقیقه و خروجی گشتاور 220 نیوتن متری در محدوده 1800 دور بر دقیقه تولید کند.

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتورموتور دیگنیتی

باتوجه به جعبه دنده اتوماتیک CVT نصب شده بر روی این خودرو، پیشرانه توربوشارژر دیگنیتی می‌تواند مصرف سوخت 10.4 لیتری در شهر، مصرف سوخت 5.4 لیتری خارج از شهر و به صورت ترکیبی، مصرف سوخت 7.5 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتری داشته باشد، هرچند این میزان سوخت مصرفی در شرایط کاملاً استاندارد خودرو و جاده بدست آمده است که در استفاده های واقعی مصرف سوخت بالاتری تجربه خواهید کرد.

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتورفیدلیتی

علاوه بر دیگنیتی، خودروی شاسی بلند فیدلیتی هم پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر دارد، اما خروجی قدرت آن در محدوده 5500 دور بر دقیقه به حداکثر 156 اسب بخار و حداکثر خروجی گشتاور آن هم در محدوده 1750 دور بر دقیقه به حداکثر 230 نیوتن متر خواهد رسید.

برای دیافت و انتقال نیروی موتور فیدلیتی، از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است و بکارگیری این جعبه دنده باعث شده تا مصرف سوخت بهینه‌تری در استفاده‌های شهری داشته باشید. طبق اطلاعات ارائه شده مربوط به مصرف سوخت خودروی فیدلیتی، این خودرو در استفاده‌های شهری می‌تواند مصرف سوخت 7.8 لیتری، در استفاده‌های خارج از شهر می‌تواند مصرف سوخت 7.2 لیتری و به صورت ترکیبی، می‌تواند مصرف سوخت 7.5 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتری داشته باشد که تقریباً با خودروی دیگنیتی برابری می‌کند.

خودرودیگنیتیفیدلیتی
پیشرانه4 سیلندر خطی4 سیلندر خطی
حجم موتور1498 سی سی1498 سی سی
حداکثر قدرت148 اسب بخار155 اسب بخار
حداکثر گشتاور220 نیوتن متر230 نیوتن متر
گیربکسCVT6 سرعته دو کلاچه

ایمنی

در بخش ایمنی، خودروی دیگنیتی به کیسه هوای ایمنی جانبی و سرنشینان جلو مجهز شده و همچنین از تجهیزات متنوع و پیشرفته‌ای همچون ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم‌‌های کنترل کشش ATC و TRC و ASR و TCS، سیستم کمکی ترمز EVA، BA، BAS، EBA و همچنین سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو ESC بهره‌مند شده است.

علاوه بر این می‌توان به سیستم کنترل حرکتی خودرو در سراشیبی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، صندلی کودک ایزوفیکس، سیستم ترمز خودکار، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها TPMS اشاره کرد.

خودروی فیدلیتی هم از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند است و بیشتر سیستم‌های بکار رفته در خودروی دیگنیتی را می‌توان بر روی فیدلیتی هم مشاهده کرد، اما فیدلیتی امکانات پیشرفته‌تری دارد که خودروی دیگنیتی از آنان بی‌بهره مانده است.

از تجهیزات منحصربه فرد فیدلیتی که خبری از آنان بر روی دیگنیتی نیست، می‌توان به سیستم هشدار خروج از خطوط جاده و سیستم تشخیص نقاط کور اشاره کرد.

آپشن‌ها

از امکانات خودروی دیگنیتی می‌توان به فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا، سانروف پانوراما دو قسمتی به همراه سیستم ایمنی برخورد با مانع، درب الکتریکی صندوق عقب، دوربین عقب، دوربین 360 درجه برای سهولت پارک، پوشش چرمی صندلی‌ها، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، استارت دکمه‌ای، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی به همراه چراغ خوشامدگویی و گرمکن، چراغ‌های روشنایی مخصوص روز، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل، چراغ‌های جلو و عقب به همراه سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ‌های جلو، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (لمسی) به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کروز کنترل، سع عدد خروجی 12 ولت، دو عدد خروجی USB ردیف جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک جلو به همراه سنسور باران و در آخر به درب باک الکتریکی اشاره کرد.

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتورآپشن های دیگنیتی

از امکانات خودروی فیدلیتی هم می توان به صندلی برقی همراه با گرمکن برای راننده و سرنشین جلو، روکش‌های چرمی صندلی‌ها، سنسور باران، خروجی USB ردیف جلو و عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، شارژر وایرلس تلفن همراه، صفحه کیلومتر دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، دوربین دید عقب، چراغ های کاملا LED، چراغ های اتوماتیک، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، سانروف پانوراما، سنسور هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندوق عقب توسط پا، درب صندوق عقب و همچنین پنجره ها مجهز به سیستم تشخیص مانع اشاره کرد.

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتورآپشن های فیدلیتی

دیگنیتی بخرم یا فیدلیتی؟

در حقیقت باید گفت که اگرچه این دو خودرو در یک رنج قیمتی و توسط یک خودروساز عرضه شده‌اند اما مخاطب این دو شاسی‌بلند برای قشرهای کاملاً متفاوتی هستند. دیگنیتی با هدف قرار دادن مخاطبین جوان، طراحی متفاوت‌تر و پویاتری را ارایه داده اما در مقابل فیدلیتی با چهره‌ای جدی، ابعادی بزرگ و 7 نفره و البته امکاناتی خوب، سعی دارد تا مخاطبین خانواده‌دار را به سوی خود جلب کند. لذا برای انتخاب بین این دو خودرو باید مشخص کنید که کدام یک برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ چهره جذاب اما 5 نفره، یا چهره جدی با ابعاد بزرگ 7 نفره؟

در انتها جا دارد از آقای رضا خضری جهت همکاری با خودروبانک برای تهیه این گزارش کمال تشکر را داشته باشیم.

عکس ها:

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

نظرات
پاسخ به:
پاسخ به:
hello
نام
ایمیل
متن پیام
ارسال ایمیل وارد شده اشتباه است
مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی - دو شاسی بلند جدید بهمن موتور در حال ارسال ...
پرهام 1400/2/30
پاسخ
کاری به مقایسه ندارم ! اسمارو توروخدا :)) چرا یه اسم درست نمیزارن ؟
razi 1400/3/5
چرا خوبن که!
دیگگیلی و فینگلی!
اراد 1400/12/12
اسامی لاتین هستند و معانی وزینی دارن چون در فرهنگ لغت شما آشنا نیست دلیل بر این نمیشه این اسامی را نزارن!
محمد 1400/2/30
پاسخ
دو عدد آشغال
مهدی 1400/3/8
گ . و . ه از خودرو و خودروسازی نمیدونی
در جواب محمد 1400/3/25
اوس جواد زنگ زده گفته پراید ۷۷ کاربراتورت درست شده بیا بگیرش
امیر 1400/4/14
دو عدد حلبی روغن
Farzin 1400/5/26
اشغال خودتی
Ebi 1400/6/28
واقعا گل گفتی
سید مرتضی 1400/2/30
پاسخ
به نظرم بهمن تو انتخاب فیدیلیتی یا همون جتور X-70 اشتباه کرد باید فیس لیف جدیدش به نام X-70 plus رو میاورد که زمین تا آسمون بهتر هستش و قطعا تو بازار ایران رقیبی نمیتونست داشته باشه
مبین 1400/3/5
باید در نظر داشته باشیم بهمن مونور تازه برای فیدلیتی اول راهه چون پلتفرم این خودرو خریداری کرده یعنی در مدل های بعدی میتونه سر تاسر تغییر و بهبود سازی ایجاد کنه
hamidrzaa 1400/11/16
میگم دیدینش که میگین دیگگلیگی فیگلگی از نظرمن بهترین ماشین هست جتورx70 یافیدلیتی همون x70sخیلی فرق دارن این دورو مقایسه کنید
مهدی 1400/2/30
پاسخ
اینا دیگه چی هستن؟ اینهمه امکانات و سیستم تهویه تک کاناله!! به جای این آپشنایی که سال تا سال ازش استفاده نمیشه یه آپشن کاربردی نذاشتن.
رضا 1400/3/4
اتفاقا این اپشنی که میگی چرت ترین اپشن دنیاس.یعنی سیستم هشدار بین خط هم از اینی که میگی ارزشش بیشتر.اخه چرا ادم باید تو یه فضای نهایتا۴متر مکعب هم کولر روشن کنه هم بخاری.خوب داداش تو که می خوای هردو روشن باشه هیچ کدوم روشن نکن تا دما باز عادی بمونه.دیگه بی کاری هردو رو روشن کنی
امیر 1400/3/21
در جواب آقا رضا
کولر دوال واسه این نیست که یه نفر بخاری بزنه و یه نفر کولر!!
اتفاقا خیلی هم کاربردی هست
واسه اینه که هر کدوم بتونن دمای مورد نیاز خودشون رو تنظیم کنند مثلا یه طرف 18 تنظیم می‌کنه و اون یکی با 18 سردش میشه و آزار دهنده هست خب اون روی 25 تنظیم می‌کنه به همین راحتی😊
Benz 1400/2/30
پاسخ
در جواب کدام را بخریم؟هیچکدام خخخ
رضا 1400/2/30
پاسخ
کاش بهمن موتور قبل عرضه، اون قسمت نقره ای روی داشبورد رو رنگش رو عوض می‌کرد
خیلی حس ارزونی و بیخودی داره و تناسب هم نداره
احمد حسین زاده 1400/2/30
پاسخ
پس تست رانندگی کو؟
این چه مقایسه ای بود که فقط معرفی خودرو بود نه چیز دیگری
محمد 1400/2/30
پاسخ
من برای کاپوتاژ کردن سانتافه را روی باسکول بردم و با باک نیمه پر وزن ۱۸۵۰ کیلو به دست آمد. در اینجا وزن سانتافه ۱۵۶۸ کیلو ذکر شده که به نظرم اشتباه است.
محمدرضا 1400/2/31
پاسخ
حالا که اینها با دیگنیتی مخاطبشون نسل جوونه،با خودشون نگفتن یه موتور و گیربکس سر حال تری انتخاب کنن؟
سلیقه کلی ایرانی ها ماشین پر شتابه که هیچکدوم از چینی ها ندارن و الان که هیچ رقیبی ندارن دارن زوری به مردم میفروشن، جدا از موتور دیگنیتی جای ساب ووفر جلو رو داشته که بهمن خودرو با بی سلیقگی روش رو با یه پلاستیک کور کرده،اگر مخاطب شناسی داشتن دیگنیتی رو با سیستم صوتی پریمیوم سفارش گذاری میکردن و مطمئنا خریدارا راضی بودن 30-40 میلیون بیشتر بپردازن و سیستم صوتی برند روی ماشینشون باشه
رضا ss 1400/3/1
پاسخ
بهمن موتور یه جفای بزرگی در حق دیگنیتی کرده و نسخه موتور قوی تر و جعبه دنده متمایز با سی وی تی رو نیاورده که فکر میکنم برای اینکه بازار رو بین فیدلیتی و دیگنیتی به تعادل برسونه نیاورده چون قطعا اگر نسخه قوی تر دیگنیتی رو میاورد بازار فیدلیتی رو خراب میکرد... اما گروه بهمن در حال حاضر به طراحی اسپرت و جوان پسندانه دیگنیتی برای فروش تکیه کرده و فیدلیتی رو هم برای استفاده خانواده ها در نظر گرفته... ولی قطعا انتخاب بین این دو اونقدرها هم سخت نیست و عده بیشتری به فیدلیتی متمایل میشن... در مورد قیمت ها هم حرفی نمیمونه!!!
Omid 1400/3/1
پاسخ
توجه شمارو به کیفیت قسمت پایینی داشبورد ها جلب مینمایم
://///
رامین 1400/11/27
دمت گرم ☺
سپهر خوشتیپ 1400/3/2
پاسخ
لطفا دوج چلنجر را در شب بررسی کنید شانس گیر آوردنش تو خوزستان بالاست پس در اهواز تست کنید
بهنام 1400/9/17
دوج تست نکردم ولی فورد موستانگ رو تست کردم. خبری از آپشن نبود. (بجز سقف کروکی)
در یک کلمه خر خر بود!
واقعا اسم اسب سرکش برازنده ش هست با سرعت پائین هم که میری صدای غرش آهسته اش تحریکات می کنه که گاز بدی. وقتی تخت گاز میدی دیگه هیچی جلودارش نیست. ❤
پرهام 1400/3/3
پاسخ
بنده یکی از طرفدار های پر و پا قرص سایت شما هستم اما واقعا یه انتقادی می‌خوام بکنم با عرض معذرت
یه زمانی تست و بررسی های ماشین رو وقتی تو خودرو بانک می خوندی تقریبا با این که خودت تست درایو کنی انگار تفاوتی نداره انقدر جامع بود اما الان من بسترن بی ۳۰ دارم و از مشتری های گروه بهمنم و از خدماتشون و نحوه کارشون واقعا راضیم الان دقیقا بین این ۲ تا گزینه موندم که فیدلیتی یا دیگنیتی درسته تو ۲ تا کلاس متفاوتن و نباید باهم مقایسه بشن ولی به نظر من مهم تر از کلاس خودرو تو این رنج واسه کسی که داره یه خودرو چینی می خره دنبال کیفیت بهترشه چون چینیه اگه ژاپنی بود خب اره اصن بحثی لازم نبود راجب کیفیت بشه ولی وقتی داریم راجب ۲ تا کمپانی صحبت می کنیم که اصن اطلاعاتی مردم انچنان ندارند ازشون (حتی دانگ فنگ که تو بازارم بوده ) کاش فقط به جا اطلاعات کاتالوگی یکم راجب سواری ماشین از نظر نرمی و کوبش - صدای کابین -کیفیت ترمز ها در واقعیت و عمل - و در نهایت هماهنگی موتور و گیربکس و کیفیت کابین صحبت می کردید چون من اگه بخوام بخرم تا الان نظرم رو دیگنیتی بوده اگه ببینم سواری و نرمی و هندلینگ فیدلیتی بهتره قطعا اون رو انتخاب می کنم
باز هم خسته نباشید می گم و در انتهام تشکر می کنم که واقعا تلاش می کنید تا یکم تو این بازار خشک و سرد خودرو تو ایران یکم با اخبار ها و گزارشاتون باعث دلگرمی شید ولی لطفا خودتون رو جای خریدار بذارید که به شما اعتماد کامل داره مثل من و می خواد نظرات کاملتون رو بدونه
با تشکر
مبین 1400/3/5
سلام، دوست عزیز دقت داشته باشید که اگه از نظر استایل بگذریم از نظر فنی فیدلیتی چند سر گردن بالاتر از دیگینیتی هستش از نظر گیربکس و موتور و یکی از نقص های فیدلیتی دو دیفرانسیل نبودنش که اگه بود واقعا از نظر امکانات و غیره رقیبی نداشت
محمدرضا 1400/7/21
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
من سانتافه داشتم بی ام و x3 داشتم انواع سواری هم داشتم و تازه یه فیدلیتی خریدم در کل باید بگم نسبت به ماشینای کره ای کمی بیکیفیت تره ولی نسبت به بازار و قیمت که مقایسه میکنم واقعا عالیه و نیاز شما را براورده میکنه برای منی که ماشین بی ام و سوار بودم عیبهای زیادی میتونم ازشون بگیرم از جمله فرمان ثابت دودف نبودن سرکن نداشتن دید خوبی نسبت به ابعاد ماشین ندارین مخصوصا برای پارک کردن سروصدای داشبورد دارین صندلیهاش خوبه ولی بنظر من سرجلو صندلی بالاست و تنظیم نمیشه دسته اسپید دنده در هنگام عوض کردن با فاصله کمی ازهم قرارگرفتن که بجای دنده عقب ماشین میره روی پارک و دستی ماشین خودکار کشیده میشه و مواردی دیگه ...
ولی ازخوبیهاش بخوام بگم واقعا لذت رانندگی رو احساس میکنی باهاش کاپوت خیلی جذابی داره که احساس میکنی پشت شاسی بلندی مثل بی ام و هستی واقعا قیافه جذابی داره کیفیت داخل کابین عالیه هندلینگش خوب خوب که نه ولی قابل قبوله شتابش عالیه نرمیش مثل سانتافه نیست ولی خب شاسی بلند کوبش داره بهرحال داشبور و صفحه دیجیتال فوقالعاده زیبایی داره مخصوصا در شب ترمز های بسیار عالی و کابین واقعا جادارو چراغهای زنون ال ای دی جذاب و خوشرنگ و مواردی دیگه
در کل با قیمت روز الان یک میلیارد ارزش خرید را واقعا داره از همه چیز مهمتر ٥ سال گارانتی تا١٥٠ هزار کیلومتر این ماشینه که اون را از خرید دسته دوم ویا ماشینای کارکرده کره ای متمایز میکنه در اخر خواستم تشکر کنم از سایت خودرو بانک و نظرات دوستان خواستم تجربه خودم رو فقط در اختیار دوستان بزارم وگرنه نظر های همه محترمه
محمد 1400/3/14
پاسخ
ماشین شاسی بلند باید دو دیفرانسیل باشه نه تک . برای من ظاهر شاسی نمی تونه راضی کننده باشه . این یعنی تو برف و یخ بندون کم میاره و فرقی با سواری نداره . این چینیا کلا گند زدن تو فلسفه اتاق ماشین .
ARSHIMET 1400/6/16
برادر در خیلی ازکمپانی ها غیر چینی از کراس اور تک دف استفاده میشه
R.F 1400/3/18
پاسخ
با سلام به نظر من دو تاش هم طراحی لوس و مدرنی دا ند
مخصوصا فیدلیتی که شباهت زیادی به سانتافه دارد
از نظر فنی هم که قلب خودرو حساب میشه فیدلیتی بهتر هستش.
با تشکر
علی 1400/3/19
پاسخ
دیگنیتی فوق العادس و این ماشین باید بالای یک میلیارد باشه.من برای خودم و پسرم یکی خریدم به لحاظ فنی و ظاهری و اپشن فوق العادس❤️
محمد 1400/3/24
پسرت داماد کردی یا خودت میخوای جدا شی؟خخخخ
Q 1400/3/27
این ماشین ۵۰۰ میلیون هم نمی ارزه حالا چون شما خریدی باید یه میلیارد باشه؟ خدایا از این جماعت دلال صفت به کجا پناه ببرم آخه. همه فقط به فکر خودمون هستیم
علی اصغر 1400/3/21
پاسخ
بکاربردن رینگ ۲۰ اینچی برای یک ماشین کراس چینی با وضعیت جاده های ایران یک اشتباه بزرگ از گروه بهمن
این کار سبب خشک شدن سواری و کوبش بیشتر در این خودرو شده و بهتر بود به جای ظاهر بینی، به فکر حل این مبحث فنی در سیستم تعلیق در جهت راحتی سواری این خودروی خانوادگی میبودند.

انتقاد به شما : بررسی های خودروبانک خیلی کاتالوگی شده و پیرامون موارد اصلی یعنی تجربه رانندگی ، کیفیت سواری ، هندلینگ ، شتاب و کشش خودرو کمتر صحبت میشه
محمد 1400/3/26
نابغه گوشت لاستیک مهمه. بهش میگن فاق که توی هر دوتا ۴۵ گفته شده. حالا میخواد رینگ ۱۶ باشه یا ۲۴
n/a 1400/3/25
پاسخ
بنده با جفتشون تجربه رانندگی کوتاهی داشتم و به نظرم فیدلیتی خیلی گزینه جذاب تریه اول از همه بگم از نظر ظاهری به نظر خودم فیدلیتی هم در نمای بیرون و هم داخل کابین خوشگلتر و جذاب تره
عملکرد فنی اولین دلیلیه که میگم فیدلیتی یه سر و گردن بالاتره
حس و لذت رانندگی و شتاب تو فیدلیتی خیلی بیشتره و واقعا ماشین راه برو تریه و گیربکس دو کلاچه اش عملکرد خیلی خوب و دقیق و سریعی داره و گشتاور موتور از پایین ترین دورموتور در دسترسه و این باعث میشه از دیگنیتی خیلی سریعتر باشه در بحث برند میتونم بگم جتور زیرمجموعه برند چریه و برند چری خیلی بیشتر از دانگ فنگ ( دیگنیتی ) خودشو ثابت کرده
در بحث امنیت فیدلیتی بهتره
امکانات فیدلیتی تکمیل تره و از این بابت هم سرتره
فیدلیتی ابعاد بزرگتری داره و ۷ نفره هست که این برگ برنده هست
رینگ ۲۰ اینچی با فاق ۴۵ و پهنای ۲۵۵ واقعا عالیه و بشدت جذاب میکنه ظاهر ماشینو
تو کابین همه چی تو دسته و راحت کیفیت چرم ها و متریال کابین کاملا خوب و رضایت بخشه و به نظرم یکم بهتر از دیگنیتیه
فیدلیتی سواری نرم و راحتی داره و از دیگنیتی نرم تر و راحت تره با وجود رینگ ۲۰ اینچی و فاق کوتاه و کلا به نظر خودم درکل یه سر و گردن بالاتر از دیگنیتیه
البته دیگنیتی سوارا ناراحت نشن تو یه مقایسه باید نظر درست رو داد تا کسی که قصد خرید یه ماشین رو داره بتونه به بهترین انتخاب دست پیدا کنه
یه سریا هم میان میگن آقا از ماشین چینی تعریف نکن
حتی اگه ماشین خوبم باشه جرات نمیکنی بگی خوبه
خب بردار من سوار ماشین شو یه تستی بکن نظرتو بگو
چون از چین خوشت نمیاد دلیل نمیشه تند تند پسوند بدرد نخور بذاری رو یه ماشینی که(:
کاربر 1400/3/27
پاسخ
با سلام؛ لطفا کسانی ک از نزدیک ماشین رو ندیدن و فقط بلدن صحبت بی مورد و کلاس بزارن و بگن ماشین چینی بده اصلا نباید ب خودشون اجازه بدن راجب ماشین صحبت کنن، اول اینکه درسته ماشین های چری و... ک از شرکت های چینی هستن درسته ب پای هیوندا یا کیا یا بنز و بی ام و نمیرسن ولی برای استفاده تا 5 یا 6 سال یا حتی بیشتر بدون دردسر خیلی کافی و خوب هستن، مخصوصا این ماشین های جدید ک وارد بازار شده ک کاملا مناسب خانواده و استفاده خونگی هستش و بدون دردسر تا 5 سال کال میکنه، البته اگر راننده خوبی باشیم و فشار نیاریم ب ماشین، از لحاظ چهره هم ک چیزی کم ندارن، اپشن هاهم ک کامله و چیزی کم نیست. ب نظر من ماشین های چینی برای افرادی ک میخوان تا 800 یا 900 میلیون هزینه کنن کاملا مناسبه، با همچین مبلغی میتونیم یه وای اف 2014 ، 110 هزار کار پیدا کنیم ک ب خیلی نسبت ب اینکه ماشین چینی بخریم ضرر میکینم و همچین ماشینایی می ارزن واقعا، پس لطف کنید دیگ نیاید درباره اینکه اسمشون چقد مسخرس یا چینین و حرف های از این دست نزنید
اکثریت بیشتر از پژو سوار نشدن پس بهتره نظر ندیم
ممنون.
Mohammad Hosseini 1400/4/6
سلام دوست عزیز. اتفاقا کسانی که از پژو و ماشین های ایرانخودرو و سایپا میان و سوار ماشین های چینی مشن میگن وووواااوووووو چقدر خوبن اینااااااا
وگرنه کسی که ۴تا ماشین کره ای و ژاپنی سوار شده باشه وقتی سوار این چنیها میشه و بعد از چند ماه ایرادهایی ازشون میبینه که هر روز باید توی صف نمایندگی باشه دیگه حاضر نیست چینی بخره و یه پسوند بدرد نخور میذاره روشون و حاضره ماشین ۶،۷ سال پیش کره ای یا ژاپنی بخره ولی این بدرد نخورهارو نخره.
با احترام برای تمام سلیقه ها🙏
آرمین 1400/5/10
دوست من شما چی رو با چی مقایسه میکنید
ماشین کره ای و یا ژاپنی می‌تونه بهتر باشه،اما به چه قیمتی؟
با پول همین ماشین به قول شما چینی صفر کیلومتر باید برید و کره ای ۱۰سال کار کرده بخرید
من خودم کره ای داشتم و چینی
چینی بدبختم مثل گاری برام کار کرده و الان با ۱۷۵هزار کیلومتر هنوز هزینه ای جز ۱بار تعویض لاستیک و دیسک و صفحه برام نداشته
حتی لنت ترمز و جلو بندی اون فابریک هست
بعد ۷سال و ۱۷۵هزار تا کار خرجش از کره ای ۵ساله و ۸۰هزار تا کار کمتر بوده
دیگه گذشت اون زمان که میگفتند چینی اخ و چندش هست
همین الان خودرو در حد کره هم تولید میکنم اما به این مملکت گل و بلبل ما نمیاد
عباس 1400/4/6
پاسخ
جالبه که هیچکدوم از افرادی که نظر دادن در مورد ایمنی این خودرو ها چیزی نگفته مثلا هیچ کس در باره رتبه ایمنی اونها سیالی نپرسیده یا نگفته چرا خودریی که اینهمه آپشن کاربردی و غیر کاربردی!!! داره چرا با سه ردیف صندلی ایر بگ پرده ای نداره؟!!!!
م. ب 1400/4/29
سلام. اینکه میگن تا سوار نشی نباید نظر بدی کاملا درسته. من نه دیگی نه فیدی (عجب اسمهایی) سوارنشدم. سال 95 سانتافه فروختم 220 یه مدت بیخیال شدم ارزونتر شه 97 شد 1تومن مجبور شدم. جکs5با میلی200خریدم مدل 97 بود تا حالا سوارم واقعا جز برند قبلی نسبت به پولی که میدی به کره ای نباید انتظار بیشتری داشت. داخل جک و داشبورد حس قشنگتری داره. توربو اصلا نمیزاره تو سبقت کم بیاری. و تقریبا نسبت به پولی که دادی راضی. واقعا اگه تعصب کنار بره چین باسرعت خوبی تو خودرو سازی درحال پیشرفته. البته ایکاش حجم موتورهای وارداتی از 2000پایینتر نمی آمد
Parham Poorashraf 1400/4/28
پاسخ
اقای مهدی تو داری می گی که اشغاله ولی شرکت که قبلا با مزدا مار کرده خودشو به خاطر دو تا ماشین خراب نمی کنه
سعید 1400/5/9
پاسخ
با سلام متاسفانه هردو خودرو در صورتیکه کولر روشن باشد در سربالایی های پشت چراغ قرمز خیلی کند ودر سربالایی های مثل جاده هراز با کولر درجه حرارت بالا وکولر اتوماتیک قطع می شود،
مهدی 1400/7/9
پاسخ
هرموقع تونستن جفت دیفر تولید کنن اونوقت نظر میدیم
علیرضا 1400/7/11
پاسخ
همش بلدن تقلید کنند، یه ایده ای از خودشون ندارن
Tata 1400/9/11
پاسخ
یه حوون بخواد یکیو انتخاب کنه بخاطر قیافش باط موقع خرید میگه نه اون گیربکس و موتورش بهتره اینویعنی یکار کردن ک نتونی انتخاب کنی واقعا اونوقیافه داره اون یکی موتور گیربکس خوبی داره ک واقعا نمیشه هردوشو باهم داشت یعنی می واقعا
طاها 1400/9/14
پاسخ
هرچی فکر می کنم میبینم که فیدلیتی گزینه بهتری هست
ولی نمای پشت دیگنیتی خیلی خوب و بروز هست
Bahar 1400/9/16
پاسخ
با عرض ادب و احترام به نظر تمامی دوستان. سعی کنیم در مورد یه چیزی ابتدا تحقیق کنیم و بعد اظهار نظر کنیم.با سپاس.
در مورد اسم های این دو ماشین باید بگم اتفاقا اسامی با معنا و برازنده ای هستند. Fidelity به معنای وفادارای و Dignity به معنای بزرگی و شرافت است.
فرزاد 1400/10/15
پاسخ
عالیه👌
عباس 1400/10/17
پاسخ
یه چیزی بگم. ماشین چینی رو اگه هزار میلیارد پولشو بدی و هزار تا آپشن هم داشته باشه. وقتی سوار میشی میگن ماشین چینی سواره.فکرم میکنن ۵۰۰ تومن خریدی
محمودی 1400/10/25
گور پدر حسودها
علی 1400/12/9
پاسخ
ماشینهای خوبی هستند دیگه برا اکثر ما ایرانی ها خرید همین‌ها هم شده آرزو.ولی چیزی که مشخصه اینه که حداقل از پژو با تکنولوژی ۳۰سال پیش بهتر هستند خیلی هم بهتر هستند.خدایا پول برسون ما هم یکیش رو بخریم
کیانوش 1400/12/26
پاسخ
من ماشینهای آلمانی و کره ای داشتم به نظر من فیدلیتی خیلی خوب و دیگنیتی هم خوب اما ظاهرجلوش نه زیاداما فیدلیتی 😉
رضا 1401/1/6
پاسخ
چقدر بدبختیم ما. پول لکسوس و حتی بیشتر از اون رو باید بدیم این ها رو سوار بشیم.
کاربر 1401/1/9
پاسخ
متاسفانه یه سری از افراد فکر میکنند خیلی عاقل هستند و سیاست بسیار خوبی دارن.خب استاد شما بگو با ۱ میلیارد چه ماشینی بخریم؟ماشین ۱۰ سال پیش؟که اصلا معلوم نیست دست کی بوده؟اسم های خودرو هم خیلی زیباست شما اگه سواد نداری نمیدونی به چه معناست.از خواب بیدارشن چینی ها دارن پیشرفت میکنن چه بخوایید چه نخوایید!!!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...