اسپو برنده مدال برنز جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام شد


اسپو برنده مدال برنز جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام شد

اسپو (گجت ارزیابی سلامت باروری مردان با استفاده از هوش مصنوعی) برنده مدال برنز جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام شد.

حسین واثقی دودران بنیان‌گذار اسپو در گفت‌وگو با ایسنا گفت: جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری با هدف راه‌اندازی اکوسیستم نوآوری با فناوری پیشرفته و توسعه علمی تشکیل شده است و با حمایت گسترده کشورها، موسسات تحقیقاتی، شرکت‌های نوآور، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تاجران و صنعت‌گران داخلی و خارجی در داخل کشور برگزار و به عنوان تنها رویداد بین‌المللی در کشور ایران از سوی سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA)‌انتخاب شده است.

وی افزود: در این رویداد بین‌المللی، اختراع اسپو(گجت ارزیابی سلامت باروری مردان با استفاده از هوش مصنوعی) توانست مدال برنز را در کارگروه مهندسی پزشکی به دست آورد.

واثقی دودران تصریح کرد: اسپو به عنوان تنها ابزار خودمراقبتی و پزشکی شخصی‌سازی شده در حوزه سلامت باروری مردان در کشور است که توانسته است این عنوان را کسب نماید.

بنیان‌گذار اسپور خاطرنشان کرد: اختتامیه رویداد بین المللی خیام که قرار بود در اسفند سال 1398 برگزار شود، به دلیل پاندمی کرونا و با یک تاخیر 14 ماهه در اردیبهشت 1400 برگزار شد و طرح‌های برگزیده شده از بین اختراعات ارسالی از 27 کشور و بیش از 350 اختراع طی دو مرحله انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: اسپو از سال 1398در پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت خود را شروع کرده و طی دو سال اخیر توانسته است در چندین جشنواره و رویداد ملی و بین‌المللی مقام اول در اختراع، نوآوری و کسب و کار کسب نماید.

واثقی دودران اضافه کرد: مقام اول رویداد فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت، مقام اول جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، مقاوم اول رویداد TEDMED و مقام اول نوآوری رویداد 100 استارتاپ تنها تعدادی از موفقیت‌های این تیم جوان دانشگاهی در استان اردبیل است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط