اسپو برنده مدال برنز جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام شد


اسپو برنده مدال برنز جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام شد

اسپو (گجت ارزیابی سلامت باروری مردان با استفاده از هوش مصنوعی) برنده مدال برنز جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام شد.

حسین واثقی دودران بنیان‌گذار اسپو در گفت‌وگو با ایسنا گفت: جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری با هدف راه‌اندازی اکوسیستم نوآوری با فناوری پیشرفته و توسعه علمی تشکیل شده است و با حمایت گسترده کشورها، موسسات تحقیقاتی، شرکت‌های نوآور، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تاجران و صنعت‌گران داخلی و خارجی در داخل کشور برگزار و به عنوان تنها رویداد بین‌المللی در کشور ایران از سوی سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA)‌انتخاب شده است.

وی افزود: در این رویداد بین‌المللی، اختراع اسپو(گجت ارزیابی سلامت باروری مردان با استفاده از هوش مصنوعی) توانست مدال برنز را در کارگروه مهندسی پزشکی به دست آورد.

واثقی دودران تصریح کرد: اسپو به عنوان تنها ابزار خودمراقبتی و پزشکی شخصی‌سازی شده در حوزه سلامت باروری مردان در کشور است که توانسته است این عنوان را کسب نماید.

بنیان‌گذار اسپور خاطرنشان کرد: اختتامیه رویداد بین المللی خیام که قرار بود در اسفند سال 1398 برگزار شود، به دلیل پاندمی کرونا و با یک تاخیر 14 ماهه در اردیبهشت 1400 برگزار شد و طرح‌های برگزیده شده از بین اختراعات ارسالی از 27 کشور و بیش از 350 اختراع طی دو مرحله انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: اسپو از سال 1398در پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت خود را شروع کرده و طی دو سال اخیر توانسته است در چندین جشنواره و رویداد ملی و بین‌المللی مقام اول در اختراع، نوآوری و کسب و کار کسب نماید.

واثقی دودران اضافه کرد: مقام اول رویداد فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت، مقام اول جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، مقاوم اول رویداد TEDMED و مقام اول نوآوری رویداد 100 استارتاپ تنها تعدادی از موفقیت‌های این تیم جوان دانشگاهی در استان اردبیل است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس