دومین دوره بازی‌های برخط مکعب روبیک در تهران آغاز شد


دومین دوره بازی‌های برخط مکعب روبیک در تهران آغاز شد

تهران- ایرنا- رییس هیات ورزش‌های همگانی استان تهران از آغاز دومین دوره بازی‌های برخط (آنلاین) مکعب روبیک با شرکت بیش از 300 ورزشکار دختر و پسر خردسال و جوان خبر داد.

ولی الله شجاع پوریان در حاشیه برگزاری مسابقات که در سرای محله پونک جنوبی پایتخت در حال برگزاری است به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقابت‌ها در گروه‌های سنی ۶ تا ۱۸ سال با هدف تعطیل نبودن ورزش در ایام کرونا برگزار شده تا از طریق فضای مجازی شور و نشاط را همچنان برای این اقشار کرد حفظ کرد.

وی بیان کرد: این رقابت‌ها با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، سازمان ورزشی شهرداری شهرداری منطقه پنج و هیات همگانی استان تهران ادامه یافت.

رئیس هیات ورزشهای همگانی استان تهران با اشاره به اینکه در این رقابت ها ورزشکاران پنح فرمول پیشنهادی را در بازه یک دقیقه حل کرده و در پایان داوران برترین ها را در هر رده معرفی می کنند گفت: در پایان ۱۸ ورزشکار برتر در ۶ رده سنی معرفی می شوند.

به گفته وی مسابقات از صبح در بخش آماتور و از عصر امروز در رده حرفه ای و پیشرفته ادامه خواهد یافت.

دومین دوره بازی‌های برخط مکعب روبیک در تهران آغاز شد

۱۲ ورزشکار خارجی در دومین دوره مسابقات ملی مکعب روبیک

رئیس کمیته بازی های فکری هیات همگانی استان تهران ادامه داد: این مسابقات ۳۰دوره جشنواره بازیهای فگری، ۹دوره مسابقات ملی و دومین جشنواره مجازی بازیهای فکری مجازی مکعب روبیک به مدت یک روز ادامه دارد.

مهدی قهاری با بیان اینکه ۳۶۷ورزشکار از میان ۲هزار علاقه مند شناسایی و در این رقابت حضور یافتند تاکید کرد: در این رقابت ورزشکاران در رده های سنی ۶ تا هشت سال، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ سال رقابت می کنند.

دومین دوره بازی‌های برخط مکعب روبیک در تهران آغاز شد

وی با بیان اینکه رکورد این ورزش با ۳.۵ ثانیه مربوط به ورزشکار خارجی است افزود: این رکورد در کشور حدود هفت ثانیه است و در این رقابت ها ورزشکاران پنج فرمول را از ۱۲ ثانیه تا ۲ دقیقه (آماتورها) انجام خواهند داد.

قهاری گفت: ۱۲ ورزشکار خارجی از کشورهای عمان، عراق، ترکیه، انگلستان و کانادا در این رقابت شرکت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰مدرسه در سطح استان به این ورزش توجه دارند گفت: برای گستردگی این ورزش ذهنی درصدد هستیم تفاهم‌نامه ای را با آموزش و پرورش داشته باشیم که با چنین رویکردی شاهد اثر پذیری این ورزش باشیم.

مهسا رضایی نایب رییس کمیته بازی روبیک استان تهران نیز افزود: در این رقابت ها علاوه بر ورزشکاران تهرانی، علاقه مندانی برای ارزیابی مهارت خود از استانهای البرز، قزوین، فارس، اصفهان، یزد، بوشهر، بندرعباس، گلستان، مازندران و گیلان نیز شرکت دارند.

وی با بیان اینکه این رقابت ها سالانه به صورت تقویم میلادی سالانه یکبار توسط این کمیته برگزار می شود گفت: مکعب روبیک دارای انجمن جهانی و برای گستردگی این ورزش نیازمند تشکیل فدراسیون جهانی است.

به گفته رضایی در این رقابت ۲۰۰ ورزشکار به صورت آماتور و ۱۶۷ نفر حرفه ای از طریق اسکایپ رقابت می کنند و میانگین نمرات آنها توسط داوران محاسبه می شود.

به گزارش ایرنا، مکعب روبیک یک جورچین یا پازل مکانیکی است که در سال ۱۹۷۴ توسط یک مجسمه‌ساز و پروفسور معمار مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد.

در هر مکعب روبیک کلاسیک ۶ وجه و در هر وجه ۹ تکه و هر وجه دارای یک رنگ است، در نتیجه در مجموع دارای ۶ رنگ سفید، زرد، نارنجی، قرمز، آبی و سبز است.

گفته می‌شود این مکعب دارای ۴۳ تریلیون جایگشت (تعداد ترکیب‌های ممکن برای موقعیت رنگ‌ها) است و افراد به ۲ روش مبتدی و حرفه‌ای آن را حل می‌کنند که روش مبتدی دارای ۸ مرحله و ۸ فرمول اما روش حرفه‌ای دارای ۴ مرحله و بیش از ۱۲۰ فرمول است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند