رشد 98 درصدی آثار ارسالی به جشنواره طنین مسجد/ تلاش برای تربیت نسل جوان از فیلمسازان مسجدی


 رشد 98 درصدی آثار ارسالی به جشنواره طنین مسجد/ تلاش برای تربیت نسل جوان از  فیلمسازان مسجدی

سعادتی با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنوار فیلم کوتاه طنین مسجد رشد 98 درصدی داشته است، گفت: تربیت نسل جوانِ فیلمسازِ مسجدی در گام دوم انقلاب می‌تواند از دستاوردهای این جشنواره باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سعید سعادتی» در مرحله داوری چهارمین جشنواره طنین مسجد که امروز (سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه) در ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) برگزار شد با بیان اینکه در سال 1399، 25 هزار و 500 مسجد در کل کشور دارای کانون فرهنگی هنری بودند، اظهار کرد: بخش مهمی از این کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه هنری نیز بسیار فعال هستند.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: ما برای ساماندهی فعالیت های مختلف در این ستاد سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق را طراحی کرده ایم که رواق هنر شامل چهار بخش فیلم، سرود و نمایش و ترنج است.

وی اضافه کرد: التزام بخشی شعار ما در این حوزه در سال گذشته بود زیرا تلاش کردیم استعدادها، فعالیت ها، اقدمات و طرح های مخلتف را از سراسر کشور از شهرستان و روستاتها و شهرها شناسایی و دسته بندی کنیم.

سعادتی ادامه داد: شعار امسال ما کیفی سازی است که برای انجام سه هدف شبکه سازی، توانمندسازی و تولید و اکران برنامه ریزی می کنیم.

وی ادامه داد: بررسی ارتباطات فیلمسازان در نقاط مختلف کشور از اهداف ما در طراحی رواق هنر و برگزاری جشنواره طنین مسجد است. همچنین توانمندسازی را در این رواق و جشنواره دنبال می کنیم برای مثال باید آسیب های اجتماعی شناسایی و از طریق فعالیت های هنری برای رفع این آسیب ها برنامه ریزی شود. نکته مهم دیگر این است که آثاری که به دست ما می رسد باید به مرحله اکران نیز برسد.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما در ادامه با بیان اینکه چهارمین دوره جشواره فیلم طنین مسجد با برگزاری اختتامیه در خرداد ماه در استان گلستان به کار خود پایان می دهد، گفت: نکته مهم این است که این کار مهم توسط کانون فرهنگی هنری طنین از مساجد استان گلستان کلید خورد و امروز به شکل یک جشنواره ملی در حال برگزاری است. حوزه هنر در مساجد بلندنظری می خواهد که دوستان ما در استان گلستان این نگاه بلند را دارند.

سعادتی در ادامه با بیان اینکه جوایز جشنواره طنین مسجد و چهارمین دوره آن رشد دو برابری داشته است، اظهارکرد: آثار ارسالی نیز رشد 98 درصدی داشته است به طوری که امسال هزار و ۵۴ اثر در رشته های مختلف ارسال شده است.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله نهادهای بسیار فعال در جشنواره مسجد از جمله فیلم کوتاه و فیلم نامه نویسی بوده است. در بخش های مختلف آثار مختلفی از این کانون ها به مرحله داوری رسیده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) تربیت نسل جوان انقلابی را فتح الفتوح انقلاب دانستند، خاطرنشان کرد: تربیت نسل جوان از فیلمسازان در گام دوم انقلاب می تواند از دستاوردهای جشنواره طنین در راستای این فتح الفتوح باشد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا