سند روستای موقوفه طهماسب آباد سلطانیه به مساحت 435 هکتار صادر شد


سند روستای موقوفه طهماسب آباد سلطانیه به مساحت 435 هکتار صادر شد

زنجان - ایرنا - معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان زنجان گفت: سند ششدانگ روستای موقوفه طهماسب آباد از توابع شهرستان سلطانیه به مساحت 435 هکتار و ارزش بیش از 150 میلیارد ریال صادر شد.

نورالدین مرادی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: حفظ حق و حقوق موقوفات اصلی ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است و اخذ سند موقوفات اساسی ترین مسئله در رسیدن به این هدف مهم است که برداشتن سایر گام ها تنها با تحقق این هدف امکانپذیر است.

وی ادامه داد: سند دار کردن موقوفات، تبدیل اسناد مالکیتی قدیمی به جدید ، تنظیم و تجدید اسناد اجاره رقبات و موقوفات و اجرای احکام صادره در خصوص موقوفات، از دیگر وظایف معاونت حقوقی و ثبتی اوقاف است که تلاش داریم به هدف گذاری سازمانی سال جاری برسیم.
معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان زنجان گفت: نیت مرحوم رضاخان اصانلو واقف موقوفه بزرگ طهماسب آباد، اطعام و تهیه لباس برای نیازمندان محل و همچنین اقامه عزا و ذکر مصیبت برای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در محل این روستا و خیرات و مبرات کلی می باشد که به لطف خدا هر ساله با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایام ماه مبارک رمضان و ممنوعیت اطعام تجمعی، سبد کالا به تعداد کافی از محل عواید موقوفه خریداری و در بین اهالی محل پخش می شود.

وی افزود: همچنین به جهت شیوع بیماری کرونا مبالغ تعزیه داری و اقامه عزا نیز صرف خرید و توزیع سبد کالا می شود.

به گزارش ایرنا در زمان حاضر شمار موقوفه‌های استان زنجان ۲ هزارو ۸۰۰ مورد است که این موقوفه ها بالغ بر ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان