پرونده مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس بسته شد


پرونده مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس بسته شد

گنبدکاووس - ایرنا - پرونده مسابقات کورس اسبدوانی (پاییزه - زمستانه) گنبدکاووس با برگزاری روز دوم هفته بیست و یکم و قهرمانی این رقابت‌ها با شرکت 62 راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در 6 دور هزار و 200 متری و یک دور هزار متری، عصر امروز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان بسته شد.

در دور نخست این هفته اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن کلاس پنج به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "گل تاتار علیا"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور و اول شد و اسب‌های "گزل شاد" و "گل دلشاد" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که به مسافت هزار و ۲۰۰ متر ویژه اسب‌های بیش از چهار سال نژاد دوخون کلاس پنج برگزار شد، اسب "ماه سروین" اول شد و اسب‌های "آوات" و "بولت پایلت" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم میان اسب‌های سه ساله نژاد دوخون کلاس برنده و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که در پایان اسب "آی نوا" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "سوکراتیس" و "بریتانیا ۲" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم روز دوم هفته بیست و یکم و قهرمانی مسابقات سوارکاری گنبدکاووس که به مسافت هزار و ۲۰۰ متر و ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس سه برگزار شد، اسب "جولگا" سریع‌تر از خط پایان گذشت و در جایگاه نخست قرار گرفت و اسب‌های "آل بیوتی" و "جالیسکو" به ترتیب مقام‌ دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۲ و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که اسب "سوشا" اول شد و اسب‌های "ولوت" و "سایدن" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که به مسافت هزار و ۲۰۰ متر ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس یک برگزار شد، اسب "تاواریش" به مقام اول رسید و اسب‌های "بلاتو" و "هج دیت" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور هفتم و پایانی هفته بیست و یکم و قهرمانی مسابقات اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس نیز میان اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب "چلسی" اول شد و اسب‌های "دلناز" و "یوریک" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم هفته پایانی و قهرمانی مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی برای پرداخت به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پیش بینی کردند.

پرونده مسابقات این فصل اسبدوانی گنبدکاووس از پاییز پارسال شروع شد اما به سبب شیوع کرونا و تعطیلی برخی هفته‌های آن، عصر امروز جمعه و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بدون حضور تماشاگران بسته شد.

قرار است از هفته آینده مشابه این مسابقات به میزبانی شهرستان بندرترکمن استان گلستان برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...