گرچه سینماداران هنوز نمی‌توانند بیش از ۳۵ درصد گنجایش بلیت بفروشند و درهای سالن‌ها هم ساعت ۹ شب بسته می‌شود، با این حال استقبال مردم از بازگشایی سینماها در فرانسه خیره‌کننده و در قاره اروپا بی‌نظیر بود.

گفته می‌شود دست‌کم 400 فیلم در نوبت اکران در سینماها قرار دارند و باید دید فرصت نمایش عمومی به تمام آنها می‌رسد یا نه. از نخستین ساعت‌های بازگشایی سینماها در صبح روز چهارشنبه، مردم برای ورود به سالن‌ها صف بستند و در برخی سینماها ساعت‌ها منتظر ماندند.

نکته جالب اینکه فروخته شدن 305 هزار بلیت با ظرفیت 35 درصدی سینماها درست به اندازه آمار تماشاگران روز 19 می ‌2019 در فرانسه بود؛ زمانی که خبری از ویروس کرونا، گنجایش یک‌سوم و تعطیلی اجباری از ساعت 9 شب نبود.تابستان سال گذشته که سینماها برای مدتی کوتاه میزبان تماشاگران شدند، «تنت» کریستوفر نولان روی پرده‌ها بود اما بهار امسال همزمان 20 فیلم به نمایش عمومی درآمدند و فیلم‌های فرانسوی دست بالا را در آمار فروش داشتند.

قرار است از نهم ژوئن گنجایش سالن‌ها به 65 درصد افزایش یابد و از روز 30 ژوئن هم سینماها با 100 درصد صندلی‌ها میزبان تماشاگران می‌شوند.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند