میشل عون: حریری نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد


میشل عون: حریری نمی تواند دولت جدید تشکیل دهد

مجلس لبنان در حال بررسی نامه رئیس جمهور این کشور درباره ناتوانی سعد حریری در تشکیل دولت جدید و خروج این کشور از بحران است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت، مجلس لبنان در حال بررسی نامه رئیس جمهور این کشور درباره ناتوانی سعد حریری در تشکیل دولت جدید و خروج این کشور از بحران است.
بررسی نامه رئیس جمهور لبنان از جمعه آغاز شده و فردا نیز ادامه خواهد داشت. میشل عون در این نامه تاکید کرده است: سعد حریری از تشکیل کابینه‌ای که بتواند با نهاد‌های مالی خارجی، صندوق‌های بین‌المللی و کشور‌های ثروتمند یاری‌رسان ارتباط سازنده برقرار کند و لبنان را از بحران اقتصادی خارج کند عاجز است.

میشل عون: حریری نمی تواند دولت جدید تشکیل دهدسعد حریری از اول آبان ماه سال گذشته به عنوان مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم این کشور انتخاب شد، اما اختلاف‌های وی با احزاب و گروه‌های مختلف به ویژه حزب مسیحی جریان ملی آزاد به ریاست جبران باسیل وزیر امور خارجه اسبق (و داماد میشل عون رئیس جمهور) باعث شده که کابینه جدید این کشور تشکیل نشود. ارزش پول ملی لبنان نیز در سراشیبی سقوط قرار دارد.

گفتنی است بعد از انفجار بندر بیروت و استعفای حسان دیاب، نخست وزیر لبنان، سعد الحریری، مأمور تشکیل کابینه و میشل عون، رئیس جمهور لبنان هنوز هم برای تشکیل یک دولت با هم به نتیجه نرسیده‌اند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرده است. در عین حال دخالت‌های برخی از کشور‌ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی در لبنان شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا