اشغال قدس؛ تلاش صهیونیسم برای مصادره آینده شیعی جهان/ عیسی‌بن مریم(ع) در قدس به امام زمان(عج) اقتداء می‌کند


 اشغال قدس؛ تلاش صهیونیسم برای مصادره آینده شیعی جهان/ عیسی‌بن مریم(ع) در قدس به امام زمان(عج) اقتداء می‌کند

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه قدس در زمان ظهور پایگاه دوم امام زمان(عج) و محل اقتدای حضرت عیسی(ع) به ایشان در نماز است، گفت: روز جهانی قدس از نقاط عطف وحدت و همدلی جهان اسلام است و به زمینه‌سازی برای ظهور کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس و به منظور بررسی جایگاه و اهمیت مسجدالاقصی و قدس شریف در فرهنگ مهدویت با حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» با بیان اینکه روز جهانی قدس جلوه‌گاه موعود(عج) است، اظهار کرد: بین مهدویت و روز قدس پیوندهایی برقرار است. سرزمین فلسطین بین پیروان ادیان از ارزش و قداست بالایی برخوردار است و عمده این قداست از شهر قدس و اماکن مذهبی تاریخی آن ریشه می گیرد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) ادامه داد: نخستین قبله‌گاه مسلمانان در این شهر واقع شده و برای یهود از اهمیتی ویژه برخوردار است. البته این شهر در طول تاریخ متحمل رنج های بسیار شده است. مردم فلسطین شاهد کشمکش ها و کشتارهای بسیار در وطن خود بوده اند که نقش یهود در این باره به ویژه در جنگ های صلیبی که با نگاه نژادپرستانه علیه مسلمانان به راه انداخته شد، قابل انکار نیست.

وی تصریح کرد: سیره رفتاری و سلوک اجتماعی مسلمانان در آن سرزمین در تاریخ صفحات زرینی را به یادگار گذاشته است. قدس در آموزه های دینی ما مقدس است. اینکه امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند برای نشان دادن اهمیت این مکان مقدس برای مسلمانان است.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه قدس در زمان ظهور امام زمان(عج) از پایگاه های مهم حضرت(عج) است، گفت: مسجدالاقصی در نگاه وحیانی و اسلامی نیز اهمیتی ویژه دارد و محل ولادت و بعثت بسیاری از انبیای الهی و نیز محل معراج پیامبر اکرم(ص) در ماه مبارک رمضان بوده است. پیامبر(ص) همراه با مسلمانان 13 سال در مکه و بعد از هجرت، حدود 17 ماه در مدینه به سمت بیت المقدس نماز می خوانند. زمانی که فرمان تغییر قبله از بیت المقدس به سمت مکه مکرمه در نیمه رجب سال دوم هجرت ابلاغ شد، رسول خدا(ص) دو رکعت از نمازشان را در مسجد بنی‌سالم به سوی بیت المقدس خواندند و سپس جبرائیل امین نازل شد و بازوان حضرت(ص) را گرفت و ایشان را به سمت کعبه برگرداند.

وی تاکید کرد: اهمیتی که بیت المقدس برای ما مسلمین دارد از این رو است، در قرآن هم در آیه اول سوره مبارکه اسراء وقتی می فرماید: «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى ...» از این اهمیت حکایت دارد. پیامبر(ص) فرمودند: جز به سوی سه مسجد بار سفر نبندید، مسجدالحرام، مسجدالنبی(ص) و مسجدالاقصی. امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: نماز در مسجدالاقصی در ردیف نماز در مسجدالاحرام است و یک نماز در آن برابر با هزار نماز با دیگر مساجد است.

عیسی بن مریم(س) در بیت المقدس به امام زمان(عج) اقتدا می کند

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه مسجدلاقصی در دوران ظهور هم نقش آفرین است، ابراز کرد: حضرت مهدی(عج) وقتی از مکه ظهور کرده و از آنجه به سمت مدینه و کوفه حرکت می کنند، توجهات بعدی قیام ایشان به سمت بیت المقدس است. آنجا حضرت مسیح(ع) نزول کرده و به در بیت المقدس به امام زمان(عج) اقتداء می کند. این روایت در منابع اهل سنت هم تصریح شده، ابن حجر عسقلانی از شارحان صحیح بخاری، اخبار متواتری را وارد کرده که مهدی(عج) از این امت است و عیسی(ع) پشت سر او نماز می گذارد.

وی ادامه داد: از پیامبر(ص) نقل است که فرمودند: از اهل بیت ما است آنکه عیسی بن مریم(س) پشت سر او به نماز می ایستد. حضرت رسول(ص) در روایتی دیگر فرمودند: حضرت عیسی(ع) قبل از قیامت به این جهان فرود خواهد آمد و پیرو هیچ آئینی از یهود و جز آن روی زمین باقی نمی ماند جز آنکه پیش از وفاتش به او ایمان می آورد و او پشت سر مهدی(عج) نماز می گذارد.

راز عروج عیسی(ع) به آسمان!

حجت الاسلام نصوری اضافه کرد: یکی از علت های عروج به آسمان و طولانی شدن عمر حضرت عیسی(ع)، نقش آفرینی در عصر ظهور است و بسیاری از مسیحیان در معیت ایشان اسلام آورده و با امام زمان(عج) بیعت می کنند. ما باید در روز قدس توجهی ویژه به این مکان مقدس داشته باشیم. روایات متعددی داریم که جملگی بر بیعت و نزول حضرت عیسی(ع) و اقتدای ایشان به امام زمان(عج) در نماز صبح تصریح دارند. بنابر روایات، حضرت عیسی(ع) نقشی مهم در جهانی سازی قیام و دعوت امام مهدی(عج) دارند.

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: قدس محل احتجاج امام مهدی(عج) با یهودیان و مسیحیان است، در منابع متعدد به این محاجه با مخالفان تصریح شده و اینکه عده بسیاری قانع شده و با حضرت(عج) بیعت می کنند. علاوه بر این، در روایات متعدد، قدس محل درگیری دجّال و سفیانی با امام زمان(عج) نیز است. یعنی یکی از بزرگ ترین جنگ های سفیانی که با حمایت یهودیان و جمعیتی فراوان برپا می شود با امام مهدی(عج) برای فتح فلسطین است که با شکست سفیانی به پایان می رسد و حضرت حجت(عج) وارد قدس می شوند.

وی در ادامه ابراز کرد: منطقه شامات به ویژه بیت المقدس در عصر ظهور از اصلی ترین کانون های مهدوی خواهد بود، و یکی از نگاه های ما به مسئله قدس شریف باید ناظر به توجه مخالفان به این اتفاق موعود و مسلم باشد. در روایات متعدد تصریح شده که قدس بعد از کوفه، پایگاه دوم امام مهدی(عج) است و این شهر پایگاه نظامی و عزیمت‌گاه حرکت های نظامی حکومت جهانی حضرت حجت(عج) خواهد بود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه شهر قدس تحت فرمان امام زمان(عج) مقر نیروهای ایشان قرار می گیرد، گفت: و حضرت عیسی(ع) به عنوان وزیر امام مهدی(عج) در آنجا مدیریت می کند. متاسفانه صهیونیست ها توجهات نسبت به بیت المقدس را به سمت خود جلب کرده اند و تفکرات غلطی را بر اساس منابع اشتباه مکانی مقدس برای خود لحاظ و بیان کرده اند این نگاه آخرالزمانی به بازگشت یهودیان آواره از سراسر جهان به فلسطین تصریح دارد و آن را برای خود عرض موعود می دانند و بر تشکیل دولت یهود از نیل تا فرات اصرار دارند! از این رو، یهودیان را به فلسطین و بیت المقدس رجعت می دهند تا زمینه ظهور عیسی(ع) یا منجی شکل بگیرد.

تلاش صهیونیسم برای مصادره آینده شیعی جهان

وی اضافه کرد: تلاش برای تخریب و انهدام دو مسجد بیت المقدس و قبه الصخره و بازسازی معبد سلیمان که مزارشان در آنجا واقع شده نیز تلاشی آخرالزمانی از سوی یهود صهیونیسم است. آنها با اعمالی چون آماده کردن گوساله سرخ برای ذبح، خود را آماده چنین اتفاقی می کنند و بر جنگ مقدس آرماگدون با دجال و آمدن عیسی بن مریم(س) تاکید دارند. با این نگاه آنها امام زمان(عج) شیعه را ضدمسیح و دجال معرفی می کنند!! در حالی که اینها بهانه برای مصادره بیت المقدس برای خود و منجی ساختگی‌شان و کوتاه کردن دست مسلمین از این قبله‌گاه نخست شان است.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به ابتکار امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس، تصریح کرد: از این منظر باید توجه ما به قدس شریف بسیار بیشتر شود، جدای از آنکه فلسطین زادگاه و خاستگاه و آرامگاه بسیاری از انبیای الهی و برای پیروان همه ادیان ابراهیمی قابل احترام است، چنان شهر الخلیل محل دفن حضرت ابراهیم(ع) و همسرشان ساره و نیز حضرت یعقوب(ع) است. حضرت عیسی(ع) در بیت لحم در 10 کیلومتری قدس به دنیا آمده و در شهر ناصریه زندگی کرده اند. اینها نکات دقیقی است و توجهات ما به این شهر دینی است و در عصر ظهور هم جلوه گاه دولت کریمه خواهد بود.

وی با بیان اینکه به دست امام زمان(عج) این شهر از انسان های پلید پاک می شود، تاکید کرد: از این رو، گروه های صهیونیست ها و یهود افراطی می کوشند قدس را برای خود مصادره کنند لذا ما مسلمانان باید مراقب باشیم و قدس را به جایگاه واقعی آن برگردانیم. روز جهانی قدس منشا اقتدار و وحدت مسلمین است و در اتصال جوامع اسلامی کمک کننده است و این اتحاد و همدلی و انسجام از زمینه های ظهور امام زمان(عج) است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید