برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد قزوین در فضای مجازی برگزار می‌شود


برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد قزوین در فضای مجازی برگزار می‌شود

قزوین- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به شرایط کرونا برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در بستر فضای مجازی در سطح استان برگزار می‌شود.

غلامرضا حقایق پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس یکی از درخشان‌ترین روزهای تاریخ دوران دفاع مقدس بود چرا که فتح خرمشهر فتح خاک نبود، بلکه فتح ارزش‌ها بود و برای زنده نگه‌داشتن این ارزش‌ها باید در بزرگداشت این ایام کوشا باشیم.

وی نامگذاری این روز بزرگ به نام مقاومت، ایثار و پیروزی و ثبت در تقویم ملی را از ابتکارات بنیاد عنوان کرد و اظهار داشت: این روز نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس و تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.

حقایق پور با اشاره به شرایط کرونایی و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم حضوری، افزود: هرساله به این مناسبت، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برنامه‌های مختلفی در طول ایام هفته تدارک می‌دید که در شرایط فعلی بیشتر برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد از طریق فضای مجازی و محتوی مناسب برگزار خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه بزرگترین رسالت بنیاد، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم است، تصریح کرد: این برنامه‌ها با هدف نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه و با همکاری برخی نهادها برگزار می‌شود.

حقایق پور اضافه کرد: سرکشی از خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، تقدیر از ایثارگران و گلباران گلزار شهدا از جمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این هفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآورشد: رزمندگان استان قزوین نقش برجسته‌ای در آزادسازی خرمشهر برعهده داشتند و ۱۶۱ شهید در عملیات پیروزمند بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب کردند.

استان قزوین در هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد