هزار کودک تالاسمی در بیمارستان علی اصغر زاهدان خون دریافت کردند


هزار کودک تالاسمی در بیمارستان علی اصغر زاهدان خون دریافت کردند

زاهدان_ ایرنا_ رییس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) زاهدان گفت: یک هزار و 250 کودک تالاسمی در مرکز جامع بیماران خاص این بیمارستان تزریق خون داشته اند. 

عبدالواحد شهنوازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تالاسمی ماژور یک بیماری ارثی است که از والدین ناقل به فرزندان به ارث می رسد، بیمار تا ۶ ماهگی نیاز به تزریق خون نداشته اما پس از ۶ ماهگی نیاز به تزریق به صورت ماهیانه دارد.

وی ادامه داد: هر فرد مبتلا به تالاسمی نیاز به ۲ کیسه خون در ماه دارد و هم اینک ۸۰۸ بیمار به صورت فعال خون دریافت می کنند که با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش اهدا خون با کمبود شدید خون روبرو هستیم.

رییس بیمارستان علی اصغر زاهدان گفت: تمام خدمات تشخیصی و درمان برای بیماران تالاسمی ایرانی و دارای کدملی در کشور ما کاملا رایگان است.

شهنوازی افزود: در صورت انجام آزمایشات و بررسی های قبل از ازدواج و قبل از بارداری می توان تا حدود زیادی از تولد نوزادان جدید مبتلا به تالاسمی پیشگیری کرد.
وی گفت: ضروری است با آموزش همگانی و استفاده از ظرفیت امامان جمعه و روحانیون و افراد با نفوذ جامعه برای آگاه سازی خانواده ها از عواقب ازدواج های بدون مشاوره پزشکی و آسیب های آن و پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی استفاده کرد تا موارد بروز تالاسمی در استان به صفر برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...