80 طرح ورزشی نیمه تمام کشور در 8 سال گذشته تکمیل شد


80 طرح ورزشی نیمه تمام کشور در 8 سال گذشته تکمیل شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت این شرکت از سال 92 تاکنون 80 طرح ورزشی نیمه تمام را تکمیل کرده است که این تعداد تا پایان امسال به 100 مورد خواهد رسید.

حسن کریمی روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه ورزشی ورزشگاه ۱۹ مهر و سالن ۶ هزار نفره شهرستان بجنورد، مرکز خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام از اولویت های اصلی دولت است.

وی گفت: هم اکنون ۳۲۹ طرح ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که براساس برآوردهای مالی سال ۹۸ برای تکمیل آنها ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کریمی با بیان اینکه تکمیل سالن ۶ هزار نفری بجنورد نیازمند ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار است، خاطرنشان کرد: بزودی برای نصب سقف آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص می یابد تا پایان شهریورماه امسال تکمیل شود.

وی افزود: در این میان اگرچه خراسان شمالی تعهدی نسبت به تامین اعتبار این طرح ندارد ولی با توجه به اهمیت این طرح ورزشی برای توسعه ورزش قهرمانی، مسوولان استانی تفاهم کرده اند تا ۳۰ درصد اعتبار آن را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت اماکن ورزشی با اشاره به اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۹ مهر آماده بهره برداری است، تصریح کرد: این طرح به لحاظ فنی کمبودی ندارد تنها باید اداره کل ورزش و جوانان استان برای بهره برداری و نگهداری از این مجموعه ورزشی نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کند.

وی افزود: سکوها، چمن و پیست دوومیدانی استادیوم ورزشی شیروان نیز تکمیل شده و تنها رختکن آن تکمیل نشده است که با بررسی مشکلات پیمانکار و تخصیص اعتبار بزودی بهره برداری خواهد شد.

دیدار با استاندار خراسان شمالی و بازدید از طرح ورزشی استادیوم شیروان از دیگر برنامه های مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت اماکن ورزشی کشور، در سفر یک روزه به خراسان شمالی است.

عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۹مهر بجنورد که تنها مجموعه ورزشی استاندارد استان محسوب می شود از سال ۸۵ آغاز شد، اما به دلیل کمبود اعتبار سال ها راکد مانده بود که در دوران دولت تدبیر و امید با تزریق اعتبارات مورد نیاز تا حدودی تکمیل شد و با حضور وزیر ورزش و امورجوانان کشور به بهره برداری رسید.

این ورزشگاه در زمینی به گستره ۴۵ هزار متر مربع اجرایی شده و زمین فوتبال، سالن بدن‌سازی، پیست دومیدانی، سالن کشتی و فضای اداری از جمله ظرفیت هایی است که در این مجموعه دیده شده است.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد که ۶۰ درصد آن در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35