امضاء توافق نامه احداث پارک آبخیز شرق کشور در کلات


امضاء توافق نامه احداث پارک آبخیز شرق کشور در کلات

با امضاء این توافق نامه، پارک آبخیز در حوزه شهر کلات خراسان رضوی احداث می‌شود.

حسن محمدزاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات با بیان این خبر گفت: با توجه به شیب‌های تند دامنه‌ها و حوزه آبخیز مشرف به شهر کلات همه ساله شاهد خسارت‌های جانی و مالی فراوانی به مردم و تأسیسات شهری به هنگام وقوع سیل هستیم.

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات وی ادامه داد: باوجود اجراء پروژه‌های متعدد مکانیکی و بیولوژیکی در حوزه شهری کلات به وسیله منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، لزوما برای اجراء پروژه‌های بیشتر آبخیزداری در آن حوزه، احداث پارک آبخیز اجتناب ناپذیر بود؛ به همین جهت و با همکاری شهرداری و شورای شهر کلات اقدام به احداث پارک آبخیز شد و در همین رابطه توافق نامه‌ای نیز به امضاء طرفین رسید.

محمدزاده افزود: بر اساس این توافق نامه، المان‌های متعدد ویژه پارک آبخیز از جمله ایجاد آبشار، احداث چکدم‌های مختلف و متنوع مناسب با قابلیت و استعداد طبیعی حوزه، تراس بندی و کاشت گونه‌های درختی و درختچه‌های بومی سازگار با اقلیم کلات با هدف بهره‌گیری از ظرفیت حوزه آبخیز در توسعه بوم گردشگری و طبیعت گردی طراحی و احداث می‌شود.

وی اظهار کرد: فعال سازی پارک‌های آبخیز باعث کنترل سیلاب‌های شهری و توسعه تفرجگاه‌های طبیعی پیرامون مراکز جمعیت روستایی و شهری نیز می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات گفت: ۳۰۰۰ هکتار از حوزه شهری کلات برای احداث پارک آبخیز اختصاص یافته که در یک بازه زمانی ۵ ساله اجرا شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس