ساخت ورزشگاه و پیست بین‌المللی سوارکاری در آباده آغاز شد


ساخت ورزشگاه و پیست بین‌المللی سوارکاری در آباده آغاز شد

شیراز- ایرنا- یک سالن ورزشی چند منظوره در بیدک شهرستان آباده به بهره‌برداری رسید و عملیات ساخت دومین ورزشگاه این شهر و همچنین پیست بین‌المللی سوارکاری در این منطقه آغاز شد.

روابط عمومی فرمانداری آباده در مطلب ارسالی روز یکشنبه از قول مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در این آیین گزارش داد: سوارکاری، صنعتی است که علاوه بر پرورش اسب، اشتغال‌زایی نیز دارد.
حاجی زاده افزود: در استان فارس بسیاری از باشگاه‌ها ظرفیت پرورش اسب را دارند اما پیست در حال احداث در آباده، اولین پیست کورسی بین‌المللی در سطح استان محسوب می‌شود.
فرماندار آباده نیز در این آیین با بیان اینکه شهرستان آباده از پتانسیل های درونی زیادی برای پرورش قهرمانان ورزشی برخوردار است، افزود: باید به جوانان به عنوان سرمایه های این شهرستان نگاه و آنها را برای مسابقات قهرمانی و کسب مدال و افتخار برای شهر ترغیب کنیم.
زین‌العابدین نیک مرام با بیان اینکه در یکسال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه ورزش شهرستان انجام شده است، افزود: یکی از پتانسیل های این شهر در ورزش در حوزه سوارکاری است که شهرستان آباده در این خصوص حرف های بسیاری برای گفتن دارد.
وی با بیان اینکه آباده به یکی از قطب های سوارکاری استان تبدیل می‌شود، گفت: استقبال مردم از این ورزش بسیار خوب بوده است و می توان با تقویت و حمایت از این رشته ورزشی امید داشت که آباده بزودی به یکی از قطب های مهم پرورش و نگهداری اسب در این استان تبدیل شود.
فرماندار آباده با بیان اینکه رونق گرفتن هر چه بیشتر صنعت اسب در شهرستان در گرو برطرف کردن مشکلات زیرساختی است، گفت: توجه به صنعت اسب در آباده می تواند رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه داشته باشد که در این خصوص نیز اقداماتی به جهت تخصیص زمین و ارائه تسهیلات انجام شده است.
وی با اشاره به کلنگ زنی مجموعه بزرگ بین المللی سوارکاری در آباده گفت: این پیست به مساحت ۲۰ هکتار در کلنگ زنی و در مدت سه سال ساخته می‌شود.
نیک‌مرام همچنین با اشاره به افتتاح سالن ورزشی بیدک در این آیین، گفت: دومین استادیوم بزرگ شهرستان آباده نیز به مساحت ۱۵ هکتار در محدوده بلوار سلمان فارسی کلنگ زنی شد و در مدت ۲سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده مردم آباده، بوانات،‌ خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه ورزش شهرستان آباده نیازمند حمایت همه جانبه است اظهار کرد: توجه به حوزه ورزش از آسیب‌ها و ناهنجاری های اجتماعی پیشگیری می‌کند.
رحیم زارع افزود: امسال برای توسعه ورزش در شهرستان آباده اعتبارات بیشتری به این امر اختصاص خواهیم داد.
وی از اختصاص بودجه یک میلیارد تومان به پیست سوارکاری و ۲ میلیارد تومان به دومین استادیوم ورزشی آباده از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۶ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار