رئیس سابق شاباک: پیروزی حماس در نبرد آگاهی سازی، نابودکننده اسرائیل است


رئیس سابق شاباک: پیروزی حماس در نبرد آگاهی سازی، نابودکننده اسرائیل است

رئیس سابق شاباک در خصوص بروز جنگ داخلی در اسرائیل هشدار داد و بیان داشت که حماس در نبرد آگاهی سازی پیروز شد و همین موضوع نابودکننده اسرائیل است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اینترنتی رأی‌الیوم، پس از پایان درگیری بین اسرائیل و فلسطین در نوار غزه و اجرای آتش‌بس، کارشناسان مقامات امنیتی کنونی و سابق اسرائیل در خصوص عملکرد در جنگ اخیر و استراتژی کلی اسرائیل در تقابل‌های این‌چنینی ابراز نظر کردند.

یورام کوهن رئیس سابق سازمان امنیت عمومی اسرائیل در مصاحبه ای با شبکه ۱۲ تلویزیون بیان داشت که حماس در زمینه آگاهی‌سازی پیروز شد که همین موضوع نابودکننده اسرائیل است.

وی خاطر نشان کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی شایستگی این جایگاه را ندارد و برای اینکه شرایط اسرائیل رو به بهبودی برود باید نتانیاهو فورا برود و شخص دیگری جایگزین او شود. همچنین جنگ اخیر که صبح جمعه به‌وقت محلی به پایان رسید نشان داد با وجود اینکه حماس مهار شده بود اما در طول روزهای جنگ شمار زیادی موشک به‌سمت ما شلیک کرد که از زمان جنگ‌های اسرائیلی ـ عربی بیشترین میزان موشک شلیک‌شده محسوب می‌شود.

کوهن افزود: معضل اصلی که امروز اسرائیل بعد از جنگ با آن مواجه شده مربوط به جدایی «گرایش جدایی‌طلبان اعراب ۱۹۴۸» است که در طول روزهای جنگ اخیر تأکید کردند که کنار حماس ایستاده‌اند، در این شرایط اسرائیل باید این اعراب را وارد نهادهای خود ازجمله کابینه کند تا بدین ترتیب خشم آنها را مهار کند و مانع تسلط حماس بر این اعراب و کشاندن آنها به یک جنگ فرسایشی ضد اسرائیل شود.

وی در ادامه پیش‌بینی در خصوص آینده ارائه داد و بیان داشت: نبرد کنونی با حماس به پایان رسیده اما جنگ ضد آن تازه شروع شده است. با وجود اینکه حماس مهار شده اما همچنان می‌تواند بیش از 75 درصد از اسرائیل را با موشک‌های خود که دارای بردهای مختلفی هستند هدف قرار دهد و همین امر یک تهدید استراتژیک خطرناک برای امنیت داخلی اسرائیل محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس