توسعه متوازن قشم به تامین منابع پایدار وابسته است


توسعه متوازن قشم به تامین منابع پایدار وابسته است

قشم - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد زیرساخت و رسیدن به توسعه متوازن در حوزه های مختلف اقتصادی، گردشگری و عمرانی در جزیره قشم نیازمند تامین منابع پایدار و استفاده از شیوه‌های جدید است.

به گزارش ایرنا، علی درویش‌پور روز یکشنبه در نخستین جلسه کمیته درآمد و منابع سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: تمامی مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف سازمان در حوزه تامین منابع و همچنین هزینه‌ها، عملکرد دقیقی ارایه کنند.

وی پیگیری تحقق درآمدهای سازمان را موضوعی جدی عنوان کرد و ادامه داد: هدف گذاری صحیح بودجه‌ای و درآمدی یکی از موضوعاتی است که به توسعه متوازن و پایدار در این منطقه کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ظرفیت مناسبی برای تامین منابع در جزیره قشم وجود دارد که نیازمند بازنگری در برخی فرآیندهاست و باعث بهبود وضعیت و حرکت پرشتاب به سوی توسعه در منطقه می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: تامین منابع برای منطقه آزاد قشم یک موضوع مهم و اساسی است، اما مساله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، پایداری آن و نحوه مدیریت و مصرف این منابع است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!