خشم کیهان از تصمیم جدید ایران در روند احیای برجام!


خشم کیهان از تصمیم جدید ایران در روند احیای برجام!

اقتصادنیوز: حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان از احتمال تمدید ضرب‌الاجل ایران به قدرت‌های جهانی درباره برجام ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این یادداشت آمده است:روز شنبه اول خرداد، مهلت ۳ ماهه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی -که از ابتدا نیز ضرورتی نداشت !-به پایان رسید و آمریکا تحریم‌ها را لغو نکرد. اکنون بر اساس توافق قبلی و در اجرای مصوبه لازم‌الاجرای مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است دسترسی بازرسان آژانس به اطلاعات تاسیسات هسته‌ای کشورمان را متوقف کند اما، خبری با قید احتمال و به نقل از یک مقام آگاه در شورای عالی امنیت ملی منتشر شده است که قرار است مهلت ۳ ماهه برای یک ماه دیگر هم تمدید شود ! چرا ؟! مگر قرار است در یک ماه پیش‌روی چه اتفاقی بیفتد که دولت محترم به بهای نادیده گرفتن مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی و هزینه سنگین از منافع ملی درپی آن است ؟! «فرصت‌سوزی» و «خرید وقت»، نیاز حیاتی آمریکا و آژانس است اما چرا باید این نیاز قطعی دشمن از سوی ما تامین شود ؟! این پرسشی است که انتظار می‌رود دولت برای آن پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشد !
در ادامه این یادداشت آمده است: تمامی شواهد مو

شریعتمداری در بخش دیگری از یادداشت خود مدعی شد: خبری که به ما رسیده حاکی از آن است که مسئولان هسته‌ای کشورمان به گروسی پیشنهاد کرده‌اند در مقابل امتیازی که با تمدید یک ماهه دریافت می‌کند، بر مختومه بودن پرونده PMD که از قبل نیز رسماً مختومه اعلام شده است تاکید کند و گروسی حاضر به دست کشیدن از این باج‌خواهی آشکار نیز نشده است !
در بخش دیگری از این یادداشت ادعا شده است: در صورتی که خبر تمدید یک‌ماهه مهلت صحت داشته باشد که امیدواریم نداشته باشد ! قوی‌ترین احتمال -اگر نگوئیم تنها احتمال- را می‌توان در انتخابات پیش‌روی جست‌وجو کرد! توضیح آنکه دولت طی ۸ سال گذشته بیشترین امکانات و ظرفیت‌های کشور را هزینه مذاکرات هسته‌ای کرده بود و نتیجه آن نه فقط به قول آقای سیف «تقریباً هیچ» بلکه فاجعه‌ای خسارت‌بار بوده و هست. اکنون که دولت به پایان دوره ۸ ساله خود رسیده است اصرار دارد که با وعده لغو حداقل چند تحریم‌، دست خالی خود را پُر نشان داده و از این رهگذر‌، در انتخابات پیش‌روی، امتیازی در سبد نامزد جریان همسو با خود بریزد! ما هم انتظار داریم و امیدواریم که این برداشت صحیح نباشد ولی مروری گذرا بر اظهارات این روزهای جناب روحانی، این احتمال را قوت می‌بخشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد