خرمشهر؛ درس ایستادگی و مکتب آزادگی و مقاومت است


خرمشهر؛ درس ایستادگی و مکتب آزادگی و مقاومت است

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادی خرمشهر، تقوا، خداباوری، شجاعت، ایستادگی، پایداری، وحدت و انسجام را از مولفه‌های مهم در خلق این حماسه بزرگ، شکوهمند و افتخار آفرین دانست.

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز دوشنبه در پیامی با تبریک سوم خرداد روز "مقاومت، ایثار و پیروزی" و سالروز آزادی خرمشهر، افزود: رزمندگان اسلام با رشادت و شجاعت برگرفته از مکتب عاشورا برای حفظ و پاسداری از این آب و خاک از خودگذشتگی کردند و باید این درس مقاومت و ایثار به عنوان فرهنگ عمومی نهادینه شود.

او به نقش اتحاد، وفاق، وحدت و همدلی در خلق حماسه‌های بی‌بدیل هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: فرزندان این مرز و بوم با باور و ایمان قلبی روایتگر حدیث شجاعت و پایداری برای دفاع ارزش ها و آرمان های متعالی شدند و با اراده پولادین در مصاف با دشمن متجاوز و حامیانش پیروز شدند تا درسی فراموش نشدنی را به دشمنان این مرز و بوم بیاموزند.

وی تصریح کرد: سربازان ولایتمدار و مردم قهرمان در خرمشهر و هشت سال جنگ تحمیلی با پیروی از مقتدای خویش در برابر رژیم بعث عراق و نظام سلطه ایستاند و به همگان نشان دادند که با اتحادی بی نظیر، ایستادگی، مقاومت و الگوگیری از مکتب مقدس عاشورا چگونه می توان در جنگی نابرابر ایستاد و به پیروزی دست یافت.

استاندار کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: امروز وظیفه داریم رشادت ها و مجاهدت های رزمندگان برای جوانان تشریح، تبیین و تکرار کنیم و بی شک فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و پایداری فرزندان دلیر این سرزمین درسی برای آیندگان است زیرا بعد از جنگ تحمیلی نیز مجاهدانی از تبار شهیدان برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت (ع) در قامت مدافعان حرم و سربازان در جنگ با اندیشه های تکفیری جامه شهادت را برتن کرده و جلوه های از ایثار، فداکاری، شجاعت و رشادت را دوباره به نمایش گذاشتند.

بازوند ادامه داد: بر این اساس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر و پیروزی ظفرمند و شکوهمند حماسه سازان خرمشهر قهرمان که با تکیه برنیروی اراده و ایمان در تاریخ این سرزمین ماندگار شدند، به روح بلند امام راحل (ره) و شهدای ایران اسلامی در آوردگاه های ایستادگی ملت درود می فرستیم و ضمن تجدید میثاق با آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام (ره) و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب بر ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه تأکید می کنیم.

وی ابراز امیدواریی کرد با نقش آفرینی مردم صبور، غیور و ولایتمدار در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ نیز شاهد نمایش شکوهمند و اقتدار ایران اسلامی در انتخاباتی باشکوه باشیم و قوی تر از همیشه مسیر رشد و بالندگی ایران عزیز را با وفاق و همدلی ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا و به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در عملیات آزادسازی شهر خرمشهر استان کرمانشاه ۴۱ شهید و ۳۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهر خرمشهر در تاریخ سوم آبان سال ۵۹ توسط رژیم بعث اشغال و در تاریخ سوم خرداد سال ۶۱ در قالب عملیات بیت المقدس آزاد شد، در این عملیات پنج هزار و ۳۸۰ کیلومتر از اراضی اشغال شده کشورمان که ۱۸۰ کیلومتر آن خط مرزی بود و همچنین شهر خرمشهر آزاد شد.

استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز دارد که از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند و همچنین هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی