توسعه شبکه آب و فاضلاب در جزیره قشم ضروری است


توسعه شبکه آب و فاضلاب در جزیره قشم ضروری است

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه شبکه آب و فاضلاب در جزیره قشم ضروری است و این امر از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش پور روز دوشنبه در بازدید از طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب و سایت‌های آب شیرین‌کن قشم افزود: طرح جامع جمع‌آوری فاضلاب قشم باید به زودی تکمیل شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح بر بهداشت و سلامت شهروندان موثر است و مانع‌های این طرح باید زدوده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بررسی جامعه شناختی برای اجرای بهینه این طرح و همچنین مشارکت قشموندان در آن ضروریست.

آب شیرین‌کن شرکت برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم هر ۲۴ ساعت افزون بر ۱۰ هزار مترمکعب آب دریا را به آب شیرین تبدیل می کند.

مرحله اول این واحد با تولید پنج هزار مترمکعب آب شیرین در سال ۱۳۹۰ و مرحله دوم آن نیز با تولید همین میزان حجم آب شیرین در هر ۲۴ ساعت در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسیده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی