شهردار جهرم:‌ به کارگران شهرداری بدهکار نیستیم


شهردار جهرم:‌ به کارگران شهرداری بدهکار نیستیم

شیراز-ایرنا- شهردار جهرم گفت: قرارداد ما به صورت حجمی با پیمانکاران خدمات شهری است و هیچ گونه مواجهه مستقیم با کارگران شهرداری نداریم و تا فروردین 1400 مطالبات پیمانکاران پرداخته شده است.

علی نظری دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: پیمانکاران شهرداری هنوز صورت وضعیت را ارائه نداده‌اندو ما بدون آن نمی‌توانیم تسویه حساب کنیم.

وی اظهار کرد: در پایان فروردین ماه حقوق همه کارگران خدمات شهری با ارائه ضمانت نامه پرداخت حساب آنها تسهیل شده است و حقوق کارگران فضای سبز تا پایان اسفندماه ۹۹ از طرف شهرداری تسویه شده است.

وی درباره مسائل مطرح شده در زمینه عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری جهرم بیان کرد: به هر یک از این کارگران به ازای ۶ ماه گذشته بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان پرداخت شده است و این سخنان به علت هیاهوی انتخاباتی و برخی بدخواهی‌ها مطرح شده است.

وی ابراز کرد: البته در هر نهادی مسائل و مشکلاتی وجود دارد و مسائل مشکلات شهرداری مقداری پررنگ شده بود.

شهردار جهرم گفت: ممکن است کارگری از پیمانکار ناراحت بوده یا تنبیه شده و نباید کل مسئولان را زیر سوال ببرد.

وی افزود: پیمانکاران را برای دریافت صورت وضعیت تحت فشار قرار داده‌ایم تا حقوق کارگران پرداخت شود.

نظری ادامه داد: پیمانکاران خدمات شهری شهرداری جهرم از طریق آگهی مناقصه جذب می‌شوند و در ایام کرونا چهار بار آگهی و چهار بار تجدید چاپ برای مناقصه خدمات شهری جهرم انجام گرفت که به خاطر شرایط کرونا و شرایط اقتصادی و اینکه در پایان سال بود کسی داوطلب نبود و برابر با بند ۵۲ قرارداد با پیمانکار قبلی کار را ادامه دادیم.

وی افزود: چون پیمانکار موظف است به کارش تا زمانی که پیمانکار جدید بیاید، ادامه دهد قرارداد که سال ۱۳۹۷ شهرداری با پیمانکار بسته بود باید به‌روزرسانی می‌شد و عدد اعلامی از سوی پیمانکار بر مصوبه کمیته انطباق و استانداری قرار می‌گرفت اما استانداری بنا به ایرادات موافقت کرد مابه تفاوت قرارداد از جای دیگر قرار بود تامین شود و ما هیچ بدهی به پیمانکاران شهرداری نداریم.

نظری گفت: قرارداد ما با پیمانکاران خدمات شهری به صورت حجمی است و برای محلات شرقی و غربی جهرم در سال گذشته حدود ۶۰۰میلیون به حساب پیمانکاران واریز شده است.

قطع درختان جهرم با مجوز بوده است

شهردار جهرم در بخش دیگری از سخنان خود درباره سؤالات مطرح شده در خصوص قطع درختان قدیمی در پیاده‌روهای جهرم گفت: اغلب این درختان اغلب از نوع کنوکارپوس بوده‌اند که از نظر گرده افشانی و ریشه برای پیاده رو و سطح خیابان ها مضر بودند، البته این درخت سایه خوبی دارد و درخت کم‌آب‌بری است، اما شناختی نسبت به این درخت در شهرستان وجود نداشت و زمانی که از طرف استان به ما به عنوان یکی از درختان قابل کاشت در شهر پیشنهاد شد پس از چندی متوجه شدیم ریشه‌های این درخت، کاشی، سرامیک آسفالت، لبه جداول و حتی بتن را خراب می‌کند.

وی با بیان اینکه عدم تخصص افراد صاحب‌نظر باعث انتشار سخنان مغرضانه می‌شود، ابراز کرد: در حوزه فضای سبز، اولویت ما ایجاد فضایی سبز است که شهروندان بتوانند به راحتی از آن عبور کنند، درختان کنوکارپوس و همچنین اکالیپتوس ها وقتی بلند می‌شوند به سیم‌های برق آسیب می‌رسانند.

شهردار جهرم گفت: اکالیپتوس درختی مناسب برای کاشت در منابع طبیعی است و در سطح شهر نباید باشد و چون امنیت مردم مهم است با دقت آن را جوانسازی کردیم و مانع از آسیب رساندن آن به شاخه‌ها و پایه‌های برق شدیم.

وی اظهار کرد: اخیراً شاخه‌های درختان اکالیپتوس را سربرداری کردیم و با توجه به رأی کمیسیون ماده ۷ نیز درختان کنوکارپوس را قطع کردیم و آن‌هایی را که توانستیم حفظ کنیم، فرم‌پذیر کردیم.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما ند...