خداباوری رزمندگان رمز فتح خرمشهر بود


خداباوری رزمندگان رمز فتح خرمشهر بود

خرم‌آباد - ایرنا - امام جمعه پلدختر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که رمز این پیروزی بزرگ، خداباوری رزمندگان و ملت ایران بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محسن موسوی در آیین غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: به فرموده امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد و فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش هایی بود که شهدا جانشان را برای آن تقدیم کردند.

وی با تاکید بر پاسداری از ارزش و آرمان های شهدا افزود: سوم خرداد حماسه ای الهی و فراموش نشدنی در طول تاریخ انقلاب اسلامی است و امروز به برکت خون پاک شهیدان، ایران از عزت، عظمت، امنیت و اقتدار کافی برخوردار است.

امام جمعه پلدختر آزاد سازی خرمشهر را یکی از هدف های اصلی عملیات بیت المقدس خواند و گفت: رزمندگان اسلام با دستان خالی، سلاح ایمان و روحیه ایثارگری در برابر دشمن تا دندان مسلح بعثی با مجاهدت از ارزش ها و کیان ایران دفاع کردند و خرمشهر را پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط ارتش بعث عراق پس گرفتند.

حجت الاسلام موسوی افزود: عملیات بیت‌المقدس و حماسه سوم خرداد ثابت کرد مردم پایبند ارزش‌ها هستند و امروز نیز انتقال این ارزش و حماسه آفرینی ها به نسل جوان ضروری است.

عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مسوولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در گلزار شهدای پلدختر برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با قرائت فاتحه و غبارروبی مزار شهدا به مقام شامخ آنها ادای احترام و بار دیگر با آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) تجدید پیمان کردند.

شهرستان پلدختر ۳۳۵ شهید،۸۱۱ جانباز و ۱۹ آزاده را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

سوم خرداد سال ۶۱، خرمشهر در جریان عملیات بیت المقدس فتح و از رژیم بعثی بازپس گرفته شد که این تاریخ به روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...