افتتاح نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در همدان


افتتاح نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان از افتتاح نخستین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان همدان خبر داد و گفت: تا روز گذشته 56 هزار نفر در استان همدان علیه بیماری کرونا، واکسینه شدند.

دکتر رشید حیدری‌مقدم دوشنبه ۳ خردادماه در حاشیه افتتاح نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا شهرستان همدان، اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما در پاندمی کووید ۱۹ بحث واکسیناسیون ملی است و خوشبختانه ما در همدان جزء نخستین استان های اولی بودیم که واکسیناسیون را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: براساس پروتکل‌های سند ملی واکسیناسیون، همکاران ما در حوزه سلامت نخستین اولویت دریافت واکسن بودند که در استان همدان به صورت صددرصدی تمام افرادی که تمایل و شرایط دریافت واکسن را داشتند، واکسینه کردیم.

حیدری‌مقدم ادامه داد: اولویت دوم تزریق واکسن برای افراد سالمند است چراکه طبق بررسی‌های انجام شده در سراسر کشور ۷۵ درصد آمار مرگ و میر برای افراد بالای ۷۰ سال بوده به همین علت ما در مرحله اول افراد بالای ۸۰ سال و الان افراد بالای ۷۰ سال را واکسینه می‌کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در همدان با بیان اینکه استان همدان جزء سه استانی است که بیشترین جمعیت سالمند را دارد، مطرح کرد: در حال حاضر افراد بالای ۷۰ سال استان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir برای دریافت واکسن اعلام آمادگی کنند و زمان و مکان دریافت واکسن برای آنها پیامک می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۴۶ مرکز واکسیناسیون در سراسر استان توضیح داد: این نخستین مرکز واکسیناسیون تجمیعی استان همدان است و تلاش می‌کنیم تعداد این مراکز را به بیش از هفت مرکز برسانیم. در این مرکز هشت سایت وجود دارد و از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۹:۳۰ دقیقه فعال است.

وی بیان کرد: ما ظرفیت واکسناسیون روزانه ۵۰۰۰ نفر را در استان داریم و تا دیروز ۵۶ هزار نفر در استان همدان واکسینه شدند همچنین به علت اینکه ما یکی از پایلوت‌های فاز سوم تحقیقاتی واکسن کرونا انستیتو پاستور در ایران بودیم تعداد ۳۰۰۰ نفر هم در آن طرح واکسن دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پایان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون بیماران زمینه ای برای ما اولویت دارند بنابراین این افراد با دریافت نامه‌ای از پزشک خود می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینای همدان نیز گفت: روند ثبت‌نام واکسیناسیون به صورت هوشمند انجام می‌شود و افراد باید با نوبت‌دهی قبلی به مراکز مراجعه کنند.

دکتر منوچهر کرمی اظهار کرد: واکسیناسیون همگانی در استان همدان همزمان با سراسر کشور براساس سند ملی در حال انجام است و ما تاکنون گروه های بهداشت و درمان و بیماران در معرض خطر مانند افرادی که پیوند عضو انجام دادند و یا بیماری خاص دارند را واکسینه کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال را از اردیبهشت‌ماه آغاز کردیم و از ابتدای هفته جاری نیز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال را انجام می‌دهیم.

کرمی ادامه داد: واکسیناسیون در مراکز روستایی از طریق مراکز ارائه خدمات سلامت جامع روستایی انجام می‌شود و در شهرها نیز ۴۶ مرکز ایجاد کردیم تا شهروندان دسترسی بهتری به این مراکز داشته باشند و امروز نخستین مرکز تجمیعی واکسیناسیون را در شهرستان همدان بهره برداری کردیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در رابطه با استقبال مردم از واکسیناسیون عمومی، بیان کرد: خوشبختانه استقبال از واکسیناسیون در استان همدان خوب بوده و ما به زودی می‌توانیم روزانه ۵۰۰۰ نفر را واکسینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام فرآیند ثبت‌نام به صورت الکترونیکی و با نوبت‌دهی قبلی انجام می‌شود و پس از ثبت نام در سامانه به طور خودکار، متناسب با ظرفیت اعلام شده برای افراد پیامکی ارسال می‌شود تا برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...