نوبخت: در بحث بودجه رویم نمی‌شود حتی عدد بیاورم/ ورزش جزو اولویت های دولت است، نباید جا بزنیم


نوبخت: در بحث بودجه رویم نمی‌شود حتی عدد بیاورم/ ورزش جزو اولویت های دولت است، نباید جا بزنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 200 میلیارد تومان مازاد بر سهمیه برای ورزش سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست با روسای فدراسیون‌های المپیکی اظهار داشت: از گزارش‌های دقیق و امیدبخشی که دوستان محترم ارائه دادند، به‌خوبی پیام‌های مهمی را دریافت کردم. این سومین حضور بنده در کم‌تر از ۸ ماه گذشته در خانواده ورزش بوده. نیاز به استدلال فلسفی نیست که چرا این ۳ بار حضور اتفاق افتاده، اگر به روابط عاطفی فی‌مابین بنده و آقایان سلطانی‌فر و صالحی‌امیری توجه شود. دولت نخ تسبیح رفاقت ما نبوده و پیش از آغاز دولت درهم تنیده بودیم.

وی افزود: اهمیتی که مردم برای ورزش دارند، وقتی غرور ملی آحاد مردم با امتیازآوری ورزشکاران فراهم شود، چه کسی شادمانی ملی را از بین خواهد برد؟ این‌ها به پشتیبانی نیاز دارد و به همین دلیل در جمع ورزشی‌ها حاضرم. تا آخرین روز مسئولیتم در دولت، از ورزش حمایت می‌کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات گفت: نیازی به توضیح دادن مشکلات نیست. ماها برای عرصه‌ای می‌رویم که در رقابت‌های نابرابر پا بگذاریم و دیگران شرایط بسیار بهتری دارند. فکر می‌کنم که یادآوری وصیت امیرالمومنین مبنی بر شناسایی انسان‌ها در شدائد، همین متجلی در ورزش ماست.

وی با اشاره به کمبود بودجه بیان کرد: بودجه صدوچند میلیارد دلاری ما به چند میلیارد دلار تقلیل داده شده که رویم نمی‌شود حتی عدد بیاورم. اهم و مهم سرجایش هست اما اهمیت ورزش برای ما انکارشدنی نیست. با مختصرها باید فعالیت کنیم و نباید جا بزنیم. باید اولویت بندی کرد و ورزش در اولویت‌های اصلی دولت ماست. انگیزه‌ای جز این اولویت برای‌مان نیست و بعدها درباره دولت ما قضاوت می‌کنند. کوتاهی می‌کنم اگر ورزش را حمایت نکنم و نباید به صرف گفتن اکتفا کرد، باید به عمل کار انجام داد.

وی با تاکید بر حمایت از ورزش گفت: از ۲ محل وظیفه‌مندم فدراسیون‌ها را حمایت کنم. یک بودجه همان اعداد مصوب خواهد بود و با محدودیت‌های منابع فعلی، اولویت‌های‌مان به پرداخت پرسنلی متمرکز شده. یک ریال امکان فروش اسناد خزانه نداشتیم اما جنگ‌جویی و قدرت‌مان باید در همین مدیریت باشد. حداکثر پرداخت‌ها در ظرفیت قانونی صورت می‌گیرد و در این شکی نیست. مداخله نمی‌کنم که ترتیب منابع به چه شکل باشد و این وظیفه را به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تفویض می‌کنم. بدون هیچ اقدام غیرقانونی، با همین مویی که سپید کرده‌ایم، اولویت‌بندی می‌کنیم تا از ظرفیت‌های دیگر قانونی بودجه حاصل شود.

نوبخت از کمک به ورزش خبر داد و تاکید کرد: تصویب کردیم که برای این مجموعه بزرگ، ظرف هفته‌های آینده ۲۰۰ میلیارد تومان مازاد بر سهمیه سرمایه‌گذاری شود. مساعدت صورت می‌گیرد و حداقل‌ها رعایت می‌شود. می‌رویم که عمل کنیم.

در ادامه محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: رخداد بزرگی را در پیش داریم و این مسابقات و رقابت‌های المپیک چشم ملت ایران به فرزندان کشور خواهد بود. بدون تردید هر نوع موفقیت ورزشکاران ایران باعث شادی ملت می‌شود و دولت هم موظف به تبیین خرسندی ملی‌ست. حمایت از فدراسیون‌ها می‌تواند ماموریت بزرگی برای ما باشد.

وی افزود: برای تقویت فدراسیون‌ها برادرانم سلطانی‌فر و صالحی‌امیری نیازهای فدراسیون‌ها را بسنجند و ما هم از ۲ ظرفیت منابع مالی را سرازیر کنیم. به نحو مناسب از فرزندان ایران برای عرصه المپیک توکیو حمایت می‌کنیم تا با این مدیریت و پشتیبانی با دست پر به کشور برگردند.

نوبخت در پاسخ به پرسشی برای کمک به فوتبال گفت: کمک به فدراسیون فوتبال وظیفه‌ای بود که وجود داشت و وضعیت فعلی این مسئله را ایجاب کرد. نمی‌توانستیم تامل بکنیم و با همکاری وزیر ورزش و جوانان، به فوتبال ملی کمک کردیم تا ان‌شاالله در راه صعود به جام جهانی موفق باشند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...