بیش از 18 هزار میلیارد تومان طرح تولیدی آذربایجان شرقی در دست اجراست


بیش از 18 هزار میلیارد تومان طرح تولیدی آذربایجان شرقی در دست اجراست

تبریز - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در زمان حاضر یک هزار و 431 طرح تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری 18 هزار و 405 میلیارد تومان در استان در حال اجراست.

نادر اصغرپور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پیش بینی می شود این میزان طرح در دست اجرا، زمینه اشتغال ۳۹ هزار نفر را فراهم کند، افزود: از تعداد طرح های یاد شده ۸۵۷ طرح، معادل حدود ۶۰ درصد، پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به صدور ۱۳۶ فقره جواز تأسیس ایجادی در فروردین ماه سال جاری در استان گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۷۲ برابر رشد نشان می دهد.

وی یادآوری کرد: صدور این تعداد جواز تأسیس ایجادی همچنین نشان دهنده افزایش علاقه مندی به سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی است.

اصغرپور با بیان اینکه بیشترین صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر است، ادامه داد: گروه‌های صنعتی محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات،کاغذ و محصولات کاغذی، مواد و محصولات شیمیایی، محصولات لاستیک و پلاستیک و سایر محصولات کانی غیرفلزی تنها بخشی از عمده موضوعات جوازهای صادره بوده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: همچنین در زمینه جواز تأسیس توسعه‌ای نیز در فروردین ماه سال جاری، ۱۱ فقره جواز صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد رشد نشان می دهد.

وی تأکید کرد: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، شاهد افزایش علاقه‌مندی واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی به افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات تولیدی بوده‌ایم.

در آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور با محوریت بخش خصوصی، بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال وجود دارد.

پارسال بیش از سه میلیارد دلار صادرات از آذربایجان شرقی انجام گرفت که از ظرفیت بالای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این خطه حکایت دارد.

گفته می شود بیش از ۹۰ درصد سرمایه گذاری ها در آذربایجان شرقی در دهه های اخیر توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا