کتاب «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» منتشر شد


کتاب «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» منتشر شد

کتاب «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» به قلم سید حسن هاشمی جزی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر...

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس کتاب «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» به قلم سید حسن هاشمی جزی در ۱۶۰ صفحه از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

کتاب حاضر، ضمن بررسی جامع این آیات بر چگونگی رسیدن به آرامش فردی و اجتماعی تمرکز کرده و شیوه‌های رهایی از اضطراب را از دیدگاه قرآن به شکل دستورالعمل‌های کاربردی بیان می‌کند.

یکی از مشکلات عمده هر انسانی در هر دوره به ویژه در عصر کنونی که عصر اضطراب نامیده شده، نبود آرامش روانی یا امنیت خاطر است؛ این کمبود باعث شده استرس و فشارهای روانی بیش از پیش بر زندگی او سایه افکند و احساس سرخوردگی و افسردگی را برای او به ارمغان آورد.

رسیدن بر کرانه آرامش و دوری از اضطراب نیازمند شناخت عوامل آرامش آفرین و استرس زا است که این خواسته انسان در بیش از ۵۰۰ آیه قرآن مورد توجه قرار گرفته است.

این کتاب در یک بخش، «آرامش» و در بخش دوم «اضطراب» را بررسی می‌کند؛ نویسنده در بخش اول مباحثی همچون «تعاریف و اصطلاحات آرامش»، «منشأ آرامش»، «نقش و جایگاه آرامش در پیشرفت فرد و جامعه» و «عوامل و راه‌های کسب آرامش» را مورد بررسی قرار داده است.

همچنین بخش دوم این کتاب نیز شامل فصل‌هایی همچون «آشنایی با مفاهیم تحقیق»، «سخنی درباره اضطراب»، «اضطراب و تأثیر آن بر فرد و جامعه»، «عوامل پیدایش اضطراب»، «افراد و گروه‌های مضطرب در قرآن و بررسی دلایل اضطراب آنان» و «آثار متقابل آرامش و اضطراب» است و نویسنده در هر فصل با استناد به آیات قرآن کریم، هر موضوع را مورد کاوش قرار می‌دهد.

کتاب «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» منتشر شد

علاقه‌مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره‌مند شوند.

کتاب «تراز خانواده اسلامی؛ اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» انتشار یافت

کتاب «تراز خانواده اسلامی؛ اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» نوشته آیت الله سید کاظم نورمفیدی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۵۲ صفحه منتشر شد.

خانواده مهمترین نهاد در اسلام است. این اهمیت را می‌توان در میان تعداد پرشمار آیات قرآن در مورد اصل یا احکام تشکیل خانواده، به روشنی مشاهده کرد. افزون بر این، احادیث و روایات رسیده نیز گواه دیگری بر اسرار معتقدین اسلام بر ایجاد و حفظ این رکن اساسی اجتماعی است. اثر حاضر کوشیده است با نگاه دینی نهاد خانواده را درکانون بررسی قرار دهد و ضرورت تشکیل و عوامل تحکیم آن را طبق آموزه‌های اسلام صورت‌بندی کند.

کتاب «تراز خانواده اسلامی؛ اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» شامل پنج فصل است؛ نویسنده این کتاب در فصل اول «اهمیت تشکیل خانواده» را از طریق تبیین موضوعاتی مانند «خانواده و مسائل جنسی»، «خانواده و بقای نسل» و «واسطه گری در تشکیل خانواده جدید» و در فصل دوم «مقدمات تشکیل خانواده» را با تبیین «برخی از مستحبات ازدواج»، «مهریه یا صداق» و «صفات همسران شایسته» مورد بررسی قرار دهد.

کتاب «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» منتشر شد

در فصل سوم این کتاب نیز «روابط بین همسران» از طریق تبیین «حسن معاشرت یا هم نشینی پسندیده»، «مدیریت مرد خانواده»، «نشوز همسران» و «خانواده اخلاق مدار» و در فصل چهارم و پنجم آن هم سرفصل های «آداب تحکیم خانواده» و «تربیت اسلامی» شامل مباحثی همچون «احترام متقابل همسران»، قناعت در خانواده»، «عفو و گذشت در خانواده»، «همکاری در خانه»، «رفق و مدارای همسران»، «تربیت فرزند در اسلام» و «نظام تربیتی اسلام» بررسی شده است.

علاقه‌مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی