مزار شهدای سرپل‌ذهاب عطر افشانی شد


مزار شهدای سرپل‌ذهاب عطر افشانی شد

قصرشیرین- ایرنا- مزار شهدای سرپل‌ذهاب روز دوشنبه همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور جمعی از مردم و مسوولان عطر افشانی شد و شرکت‌کنندگان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان اسلام با فدا کردن جان خود وطن ما را از دست دشمن پس گرفتند و امروز امانتی در دست ما که باید در جهت آبادانی و حفظ آن از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

سرهنگ پاسدار «نوروز اکبری» افزود: توسعه، پیشرفت و آبادانی ملت ایران مدیون از خودگذشتگی های شهداست که امروز به عنوان یک سرمایه در دست ما قرار گرفته و در آینده نسل های جوان می توانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: امروز جنگ تن به تن با دشمن نیست، جنگ به صورت نرم و در فضای مجازی و در تخریب هویت جوانان ما و فاصله انداختن بین مردم و دولت و مسوولان و انقلاب قرار گرفته که باید با هوشیاری و بصیرت افزایی و دانش و آگاهی در برابر این حربه های دشمن بایستیم و نگذاریم دچار غرب زدگی شویم.

برپایی نمایشگاه عکس سالروزآزادسازی خرمشهر

نمایشگاه عکس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان و ایثارگران میهن اسلامی با حضور جمعی از مسوولان ادارات و ارگان ها و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

«عزت الله شریفی»؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با هدف گرامی داشت یاد و خاطره دلاورمردی ها و رشادت بی نظیر رزمندگان جبهه های حق علیه باطل و آشنایی نسل جوان و نوجوان امروز با حماسه سازی و جانفشانی و آن همه ایثار و ازخودگذشتگی جوانان در دفاع از خاک وطن که نمونه بارز آن فتح خرمشهر بود،برگزار شد.

به گفته او این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم علاقه مندان دایر خواهد بود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۰۳ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش ایرنا و به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در عملیات آزادسازی شهر خرمشهر استان کرمانشاه ۴۱ شهید و ۳۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهر خرمشهر در تاریخ سوم آبان سال ۵۹ توسط رژیم بعث اشغال و در تاریخ سوم خرداد سال ۶۱ در قالب عملیات بیت المقدس آزاد شد، در این عملیات پنج هزار و ۳۸۰ کیلومتر از اراضی اشغال شده کشورمان که ۱۸۰ کیلومتر آن خط مرزی بود و همچنین شهر خرمشهر آزاد شد.

استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز دارد که از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند و همچنین هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما