عملگر‌ الکترومکانیکی چیست؟


عملگر‌ الکترومکانیکی چیست؟

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص عملگرهای الکترومکانیکی، کاربردها و مزایای آنها توضیحاتی داد.


عملگر‌ الکترومکانیکی چیست؟

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص عملگرهای الکترومکانیکی، کاربردها و مزایای آنها توضیحاتی داد.

فرهاد سبقت الهی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به عملگر‌های الکترومکانیکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: عملگر‌های الکترومکانیکی در راستای محصولات با فناوری بالا قرار دارند و به نوعی بازو‌های صنعت محسوب می‌شوند. مجموعه‌های تولیدکننده نیرو و گشتاور که ساختار الکترومکانیکی دارند و در دو دسته اصلی عملگر‌های خطی و دورانی می‌توانند طبقه بندی شوند.

او ادامه داد: در این طرح بنا داریم با توجه به کاربرد گسترده این مجموعه‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری، محصولاتی متنوع با کاربرد‌های خاص و عام با هدف کاهش هزینه و ارتقای کیفیت و ایجاد زیرساخت‌های لازم تولید و روانه بازار کنیم.

سبقت الهی افزود: با اجرای این طرح با توجه به قرار گرفتن طیف گسترده‌ای از عملگر‌های الکترون مکانیکی در رده صنایع «های تک» ضمن به دست آوردن دانش فنی و بومی سازی، مانع خروج ارز از کشور به میزان قابل توجهی خواهیم شد. بسیاری از عملگر‌های مورد مصرف در صنایع نظامی، جزو اقلام تحریمی است، بنابراین اجرای این طرح، مانع وابستگی به بیگانگان می شود.

کاربردها و مزایای انواع عملگرهای الکترومکانیکی

او بیان کرد: گستره کاربرد انواع عملگر‌های الکترومکانیکی تقریباً در همه حوزه‌های صنعت و فناوری وجود دارد که می‌توان به صنعت رباتیک، خودروسازی، صنایع هوایی و فضایی، مهندسی‌پزشکی اتوماسیون کشاورزی، ساختمان و راهسازی اشاره کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: اجرای بومی سازی و استانداردسازی انواع عملگر‌های الکترومکانیکی، ضمن برطرف کردن نیاز‌های فناورانه صنایع مختلف کشور با توجه به کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، زمینه ساز اجرای ده‌ها طرح دانش بنیان و محصولات متنوع در حوزه‌های مختلف و فناوری خواهد شد.

او تصریح کرد: با توجه به ساختار فنی عملگر‌های الکترومکانیکی، اجزا مختلف و زیرسامانه‌های استفاده شده در مجموعه‌ها مشخص است که نوآوری یا ارتقای محصولات وابسته به پیشرفت فناوری در حوزه‌های دیگر هستند؛ بنابراین با توجه به روند توسعه فناوری در دیگر حوزه‌ها مثل پیشرفت‌های اخیر در خصوص الکتروموتورها، باتری‌ها، روش‌های تولید، متالوژی تحقیق و توسعه در خصوص جایگزینی انواع زیرسامانه‌ها می‌تواند موجب ارتقا کیفی و یا حتی محصولات جدید شوند.

سبقت الهی بیان کرد: قابلیت‌ها و مزایای خاص جایگزینی عملگر‌های الکترومکانیکی خطی با انواع هیدرولیکی و پنوماتیکی، مزیتی است که در صورت تولید انبوه و کاهش هزینه و قیمت تمام شده بسیاری از طراحان و صنعتگران را متمایل به استفاده و جایگزین عملگر‌های الکترومکانیکی به جای انواع دیگر هیدرولیکی و پنوماتیکی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

نوردرمانی، روشی برای رفع مشکلات پوستی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر