بهره برداری از فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدای تبریز


بهره برداری از فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدای تبریز

همزمان با سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر، فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدای تبریز به بهره برداری رسید.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در حاشیه مراسم بهره برداری از فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز، گفت: فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت به بهترین شکل ممکن از نظر سازه و معماری طراحی و اجرا شد و افتخاری برای دوره فعلی مدیریت شهری است.

وی، سالروز فتح خرمشهر و یاد و خاطره شهدای والامقام جنگ تحمیلی را گرامیداشت و اظهار کرد: فاز دوم طرح مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال اجرا و تحویل شهروندان عزیز شد.

وی با بیان این‌که فاز دوم طرح ساماندهی گلزار وادی رحمت، صرفا مسقف سازی بلوک شهدا است، افزود: در کنار این امر، گلکاری، تزئین و توسعه فضای سبز به همراه تعویض ۱۱۰۰ پرچم قبور مطهر شهیدان نیز اجرایی و عملیاتی شده است.

مسقف سازی گلزار شهدا ارزش گذاری به شهیدان است

سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در ادامه، مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت را اقدامی در راستای ارزش گذاری و احترام به شهیدان و خانواده‌های معظم آن‌ها قلمداد کرد.

وی گفت: مشاهده چنین برنامه‌هایی که در راستای گرامیداشت و ارزش گذاری به شهدا، خانواده شهدا و ملت شهید پرور انجام می‌شود، موجب احساس غرور است.

وی افزود: بخاطر اقدامات شهردار تبریز، اعضای شورای شهر و شهردار منطقه دو و تمامی عزیزانی که در راستای ارزش گذاری و احترام به شهدا و خانواده‌های این عزیزان تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

سرتیپ دوم پاسدار عباسقلی زاده اظهار کرد: اقدامات موثری که این مسئولان برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا انجام می‌دهند، موجب می‌شود تا ما بتوانیم پیرو آن‌ها باشیم و آرمان‌های آن‌ها را پیاده کنیم.

مسقف‌سازی گلزار شهدای وادی رحمت اتفاق بزرگی است

محرم محمدزاده، یک عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه گفت: مسقف‌سازی ۶۰۰۰ مترمربع از گلزار شهدای وادی رحمت تبریز در نوع خود اتفاق بزرگی است.

وی اظهار کرد: مسقف‌ سازی انجام گرفته در گلزار شهدای وادی رحمت به بهترین شکل ممکن انجام گرفته که جا دارد از شهردار تبریز و شهردار منطقه دو قدردانی کنیم.

وی افزود: امنیت و آسایش امروز ما در سایه ایثار و از خودگذشتگی شهدای هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده است و همه ما باید قدردان شهدای عزیزمان باشیم.

محمدزاده اضافه کرد: امیدوارم شاهد تکرار این اتفاق خوب در دیگر شهرستان‌های استان نیز باشیم.

حفاظت صحیح از قبور مطهر شهدا با مسقف سازی گلزار

تراب محمدی، مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز نیز در ادامه گفت: مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت موجب محافظت قبور مطهر شهدا از بارش‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که قبور مطهر شهدا در معرض بارش برف و باران می‌ماند و گاه حیوانات موذی به این محل نفوذ می‌کردند، مسقف سازی گلزار شهدا توسط شهرداری تبریز اجرا شد.

وی ادامه داد: با مسقف سازی گلزار شهدا، هم محافظت از این محل بیشتر می‌شود و هم بارش‌ها به روی قبور مطهر نفوذ نمی‌کند.

محمدی گفت: پیش از این، خانواده‌های معظم شهدا و شهروندان که برای زیارت قبور شهدا در فصل زمستان و تابستان با مشکلاتی مواجه بودند که با مسقف سازی، این مشکلات برطرف می‌شود.

وی افزود: پس از مسقف سازی، زیباسازی و ایجاد فضاهای سبز نیز در برنامه شهرداری تبریز قرار دارد تا رضایت شهروندان بخصوص خانواده‌های معظم شهدا بیش از پیش جلب شود.

مشخصات فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدا از زبان شهردار منطقه ۲ تبریز

محمدباقر خوشنواز، شهردار منطقه دو تبریز در تشریح مشخصات فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدا اظهار کرد: این پروژه به وسعت ۶۰۰۰ متر مربع اجرا شده و در آن تعداد ۱۸۰ عدد شمع کوبی انجام گرفته است که با سنگ های اسپراخون در ظراف خاصی به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود:‌ در طراحی این مجموعه از المان‌های مذهبی، ایثار و حماسه الهام گیری شده و با اسکلت بتنی و سقف فلزی به همراه پوشش‌های کامپوزیتی که در شیراز تولید و به تبریز ارسال شده، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز، سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا به عنوان مجری، سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز و معاونت فنی عمرانی شهرداری تبریز برای به ثمر رسیدن این پروژه قدردانی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی