شهردار: سه هزار و 300 نیرو غایب از شهرداری کرمانشاه حقوق می‌گرفتند


شهردار: سه هزار و 300 نیرو غایب از شهرداری کرمانشاه حقوق می‌گرفتند

کرمانشاه- ایرنا- شهردار کرمانشاه اعلام کرد که در زمان شروع فعالیت خود شهرداری به چهار هزار و 500 نیرو حقوق پرداخت می کرد که تنها یک هزار و 200 نفر از آنها در زمان کار حاضر بودند.

به گزارش ایرنا، «سعید طلوعی» روز دوشنبه در حاشیه افتتاح بخشی از تقاطع شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران به موضوع تغییر وضعیت استخدامی نیروهای شهرداری اشاره کرد و اظهارداشت: پس از مشغول شدن به عنوان شهرداری کرمانشاه سیستم حضور و غیاب را راه اندازی کردم که این موضوع باعث شد نیروهایی که اصلا در محل کار حاضر نبودند و حقوق می گرفتند، پیدا شوند.

وی افزود: در مرحه بعد سراغ ساماندهی شرکت های متعدد شهرداری رفتیم و تلاش کردیم با تاسیس یک شرکت به نام «موسسه زاگرس» وضعیت نیروهای این شرکت ها را ساماندهی کرده و همه را زیرمجموعه یک شرکت جمع آوری کنیم و از ۲۲ ماه پیش درخواست راه اندازی این شرکت را به شورا داده ایم که به هر دلیل با وجود چندین بار پیگیری طی این مدت رسیدگی نشد.

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: اخیرا سهام شرکت نوین که ۵۱ درصد آن متعلق به خانم «شیرزادی» بود به شهرداری کرمانشاه هبه شد و با این اتفاق خوب تصمیم گرفتیم نیروها را در این شرکت ساماندهی کنیم، بنابراین تمام نیروهای شرکتی و روزمزدی ها در این شرکت ساماندهی شدند و قرار است همین جمعه از همه آنها آزمون گرفته شود.

طلوعی تصریح کرد: این کار اقدام شجاعانه ای بود که باید انجام می شد و حدود سه میلیارد تومان برای شهرداری کاهش هزینه دارد و نظارت بر نیروها هم دقیق تر اعمال می شود حتی حضور و غیاب در شهرداری نداشتیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر غیبت خود در نشست های شورای شهر نیز گفت: توقع دارید که من در نشستی که با قرآن آغاز می شود و با بدو بی‌راه گفتن تمام می شود، شرکت کنم.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه چند نفر از اعضای شورای شهر با من کم لطفی می کنند، افزود: پاسخ دادن به آن ها در شان من نیست؛ ما جواب «یاوه گویی ها» را با تلاش می دهیم.

طلوعی همچنین به موضوع انتخابات شورای شهر نیز اشاره کرد و گفت: برخی افراد ۲۰ سال است که در شورا حضور دارند و حاضر به کنارگیری نیستند؛ در حالی که من و دیگر افراد باید کنار برویم و صحنه را برای فعالیت جوانان خالی کنیم.

به گزارش ایرنا، شورای شهر کرمانشاه پس از استعفای «آرش رضایی» در تیر ۱۳۹۷، آنقدر درگیر اختلافات داخلی شد که نتوانست تا ۶ ماه شهردار جدید را انتخاب کند؛ اختلافات تا جایی ادامه یافت که نزدیک بود، این شورا به سرنوشت شورای سوم گرفتار و منحل شود.

انتخاب «سعید طلوعی»، در دی ماه ۹۷ هم شورا را از انحلال نجات داد و هم نهمین کلانشهر کشور را از بلاتکلیفی درآورد.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون تن از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان این شهر خدمات ارائه می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نجات هشت ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان