حاکمیت ارزش های اسلامی دفاع مقدس را به یک تاریخ پرافتخار تبدیل کرد


حاکمیت ارزش های اسلامی دفاع مقدس را به یک تاریخ پرافتخار تبدیل کرد

مثنوی گفت: چیزی که دفاع مقدس را به یک تاریخ پرافتخار تبدیل کرد، حاکمیت ارزش های اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ پاسدار «مصطفی مثنوی» ذامروز (۲ خرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش رزمندگان استان در 8 سال دفاع مقدس گفت: عملیات بیت المقدس با توجه به هجوم گسترده دشمن و حجم اشغالی که ایجاد شده بود بسیار مهم و شرایط کشور را خاص کرده بود.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خرمشهر یک منطقه مهم استراتژیک برای کشور بود، گفت: مستشاران فرانسوی در عراق عنوان کرده بودند ایران با هیچ سلاحی قادر به بازپس گیری خرمشهر نیست انها صحنه نبرد را با ابعاد مادی تحلیل کرده بودند اما رزمندگان ایران با دست خالی و نیروی ایمان توانستند خرمشهر را از اشغال رها کنند که برای نظام ما و فرماندهان ما و حاکمیت کشور بازپس گیری خرمشهر نکته بسیار مهمی بود.

مثنوی در ادامه افزود: بر اساس ایدئولوژی امام فتح خرمشهر فتح خاک و یک سرزمین نبود بلکه فتح ارزش های اسلامی ، قلوب مومنین و ارزش ها بود .

وی گفت: چیزی که دفاع مقدس را به یک تاریخ پرافتخار تبدیل کرد حاکمیت ارزش های اسلامی بود.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: راهبرد مقاومت و ایستادگی الگویی کار ساز است و ما با روح مقاومت و ایستادگی توانستیم خرمشهر را بازپس بگیریم اما دشمنان آن را به سادگی نیز فتح نکرد.

وی در اظهارات خود گفت: سوم خرداد امسال روز مقاومت و ایستادگی تعیین شده و مهم ترین راهبردی که امروز با وجود همه توطئه ها و نقشه های پیچیده و دوگانگی های دشمن همچون میدان و دیپلماسی باعث حیات انقلاب اسلامی ایران شده حرکت به سمت نورانیت و کمال است.

مثنوی با اشاره به پیروزی فلسطینی ها در جنگ ۱۱ روزه تاکید کرد: راهبرد مقاومت و ایستادگی مورد نظر رهبری جمهوری اسلامی ایران راهکار اصلی مقاومت و پیروزی فلسطین بوده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برنامه های سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد گفت تکریم از خانواده معظم شهدا، رزمندگان و آزادگان در دستور کار این نهاد بوده و مصادف با سوم خرداد، رزمایش دسته‌های گردان عملیات بیت المقدس در استان برگزار می‌شود.

مثنوی از برگزاری حلقه‌های صالحین با موضوع حضور حداکثری مردم در انتخابات خبر داد واذعان داشت: محافل خاطره‌گویی و عصری با شهدا از دیگر برنامه هایی است که در سالروز حماسه بزرگ 3 خرداد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

وی یادآور شد: توزیع مرحله چهارم کمک‌های مومنانه، اجرای طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون گروه‌های هدف، توزیع جهیزیه، برگزاری رژه خودرویی با اولویت موتورسواران است با مدیریت تیپ ۴۸ فتح از دیگر اقدامات سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالبه خانواده شهدای استان گفت: با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و فرمانداری بویراحمد کار بروز رسانی و نصب تصاویر شهدای استان از فردا آغاز و تا پایان امسال همه تابلوهای شهدا تعمیر و تعویض می‌شوند.

مثنوی با اشاره به اینکه اقدامات بسیج سازندگی و محرومیت زدایی رنگ و بوی جدیدی خواهد گرفت گفت: تعدادی از این پروژه‌ها یا آغاز می‌شود یا به بهره‌برداری می‌رسند که تعداد ۵۶۰ واحد مسکونی کمیته امداد را با حمایت ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد اجرا می‌شود که به مناسبت سوم خرداد، عملیات ۳۸۰ واحد آغاز می‌شود.

وی سال ۱۴۰۰ را سال پایان پروژه‌های عمرانی گذشته بسیج سازندگی دانست و گفت: با همکاری دستگاه‌های دولتی و مشارکت سپاه ۶۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل آب شرب و کشاورزی استان اختصاص داده شده است که اقداماتی با محوریت ۵ دهستان محروم استان انجام گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی دیگر اقدامی است که در سال جاری محقق خواهد شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق