لاین- اکس؛ درباره یک اسپری که همه چیز را فناناپذیر می کند/ هندوانه سالم پس از سقوط از ارتفاع 45 متری! (+عکس و فیلم)


افزودن یک پوشش نازک از انواع اسپری های لاین- اکس کافی است تا ضمن حفظ انعطاف پذیری نسبی دیواره جسم، مقاومت را نیز بالا ببرد.

عصر ایران- به تازگی یک پوشش اسپری شونده منحصر به فرد توسط شرکت لاین- اکس توسعه یافته است که ظرفیتی باور نکردنی برای تبدیل هر چیزی به جسمی فناناپذیر را در اختیار دارد!

لاین- اکس به نوعی یک شرکت پیشگام در عرصه طراحی و تولید تجهیزات محافظتی طی 20 سال گذشته به شمار می رود که با معرفی اسپری مقاوم کننده خود انقلابی در عرصه ایمن سازی از خودرو گرفته تا هر وسیله دیگری را رقم زده است.

مقایسه پرتاب هنداونه از فاصله 45 متری سطح زمین با و بدون پوشش لاین-اکس:

درباره اسپری جدید لاین- اکس

این اسپری را می توان یک معجون شیمیایی همه فن حریف دانست که تقریبا به هر ماده ای متصل می شود و سطحی دیگر از مقاومت و محافظت را به آن اضافه می کند.
پوشش جدید و پیشرفته لاین- اکس ضخامت کمی دارد اما در عین حال یک محافظ بی عیب و نقص و تقریبا نفوذ ناپذیر محسوب می شود. افزودن یک پوشش نازک از انواع اسپری های لاین- اکس کافی است تا ضمن حفظ انعطاف پذیری نسبی دیواره جسم، مقاومت را نیز بالا ببرد.

یک آزمایش انفجاری!

به منظور بررسی دقیق تر کارایی این محصول متفاوت، دو سازه بتنی یکسان در کنار یکدیگر قرار داده شدند. یکی از آنها با اسپری لاین- اکس پوشش داده شد و دیگری نقش گروه کنترل را بازی می کرد. در ادامه برای منفجر کردن سازه ها از 200 پوند تی ان تی استفاده شد و انفجار در فاصله 30 فوتی از سازه ها صورت گرفت. این آزمایش نتایج شگفت انگیزی به دنبال داشت.

لاین- اکس؛ درباره یک اسپری که همه چیز را "فناناپذیر" می کند/ هندوانه سالم پس از سقوط از ارتفاع 45 متری! (+عکس و فیلم)

سازه بتنی محافظت شده هیچ گونه آسیبی ندید! و دستاورد آزمایش همه تیم را تحت تاثیر قرار داد. شرکت لاین- اکس توانسته تمام تست های آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا را موفق پشت سر بگذارد.

بر اساس اطلاعاتی که در وب سایت شرکت لاین- اکس قابل دسترسی است، پوشش توسعه یافته می تواند در برابر کشش با فشار حداکثر 6600 PSI مقاومت کند. علاوه بر این تحمل پارگی تا بیش از 780 پوند در اینچ نیز امکان پذیر است.

با توجه به مجموعه یافته های فوق، اسپری جدید لاین- اکس از هر نظر محصول سرسختی است و به راحتی نمی توان با آن رقابت کرد. همچنین ثابت شده است که پوشش مورد بحث از ویژگی های دیگری هم برخوردار است و یک فناوری ضد آب، مقاوم در برابر سایش، ضربه و حتی آتش به شمار می رود. طی آزمایشی دیگر این شرکت توانست تضمین کند که محصولش به راحتی از روکش های فولاد ضد زنگ و فیبر کربن نیز پیشی می گیرد.

کاربردهای متنوع

از جمله کاربردهای قابل ملاحظه برای اسپری های مقاوم کننده لاین- اکس می توان به جلیقه های ضد گلوله، ساخت پل، قایق و یا حتی ساختمانی خراب نشدنی اشاره کرد. برای مثال مقاومت کششی خارق العاده این دسته از پوشش ها بدین مفهوم است که می تواند انرژی جنبشی ترکش های گلوله و مواد منفجره را جذب کند.

لاین- اکس می گوید که اسپری های تولیدی این شرکت را می توان روی سطوح مختلف از فلز گرفته تا فایبرگلاس، بتن، پلاستیک، چوب و حتی هندوانه امتحان کرد و دو فاکتور انعطاف پذیری و استحکام را در کنار هم تجربه کرد.

جالب اینجاست که این محصول ابتدا برای محافظت از قسمت پشتی کامیونت ها طراحی شده بود ولی نهایتا تبدیل به شگفتی آفرین شد.

لاین- اکس؛ درباره یک اسپری که همه چیز را "فناناپذیر" می کند/ هندوانه سالم پس از سقوط از ارتفاع 45 متری! (+عکس و فیلم)

نماینده شرکت اضافه می کند: به لطف تحقیق و بررسی محصولات در هر دو شرایط سخت واقعی و آزمایشگاهی، توانستیم به ترکیب شیمیایی خاصی دست یابیم که کاربردهای ویژه ای را به همراه دارد. برخی از این پوشش ها مجهز به درجه بندی ایمنی در برابر آتش هستند و در عین حال می توان از آنها برای بسته بندی های مقاوم نیز استفاده کرد.

در تصویر زیر مردی با 100 کیلوگرم وزن روی 2 لیوان کاغذی یکبار مصرف با پوشش اسپری مخصوص ایستاده است.

لاین- اکس؛ درباره یک اسپری که همه چیز را "فناناپذیر" می کند/ هندوانه سالم پس از سقوط از ارتفاع 45 متری! (+عکس و فیلم)

ساختار

اسپری جدید لاین- اکس از دو ماده شیمیایی A و B ساخته شده است. جزء اصلی ماده A به اختصار MDI (متیلن دی‌فنیل دی‌ایزوسیانات) نام دارد و به علت عوامل واکنش دهنده در هر دو انتهای ساختار خود، ترکیبی شدیدا واکنش پذیر محسوب می شود. بخش B هم عمدتا از Poly(oxy(methyl-1,2-ethanediyl),alpha-(2-aminomethylethyl)-omega-(2-aminomethylethoxy)) تشکیل شده است.

لاین- اکس؛ درباره یک اسپری که همه چیز را "فناناپذیر" می کند/ هندوانه سالم پس از سقوط از ارتفاع 45 متری! (+عکس و فیلم)

تیم آزمایشگاهی لاین- اکس به طور اصولی دو ترکیب مذکور را با نسبت مشخص مخلوط می کند و آنها نیز طی واکنشی بسیار سریع و گرمازا تحت تاثیر یکدیگر قرار می گیرند. این واکنش ها تنها چندین ثانیه طول می کشند تا رشته های مولکولی بسیار طویلی را شکل دهند. زنجیره های نام برده را می توان بدون شکستگی کشید و این یعنی همان انعطاف پذیری در کنار مقاومت بالا.

اما لازم است به پرسش مهمی پاسخ داده شود: چگونه می توان چنین ترکیب محکمی را به اسپری تبدیل و آن را به راحتی روی سطوح استفاده کرد؟ لاین- اکس در ادامه مخلوط به دست آمده را تحت فشار و درجه حرارت بسیار بالا قرار می دهد تا مولکول ها را در فضایی کوچک جمع کند. بدین ترتیب ترکیبی تحت فشار خواهیم داشت که آماده اسپری کردن خواهد بود!

بیشتر بخوانید:

*پیچیدگی های رایانه IBM در سال 1958 (عکس تاریخی) *بازسازی رایانه‌ای چهره فرعون مصر از روی جسد مومیایی(+عکس) *شباهت عجیب یک شهر باستانی به مادِربورد کامپیوتر! (+عکس)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر