بجنوردی‌ها رکورد بلندترین کباب کوبیده ایرانی را به خود اختصاص دادند


بجنوردی‌ها رکورد بلندترین کباب کوبیده ایرانی  را به خود اختصاص دادند

بجنورد-ایرنا- خیرین بجنوردی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری این شهر با پخت کباب کوبیده 72 متری رکورد بلندترین کباب کوبیده ایران را که پیش از این در اختیار مازنی ها بود را به خود اختصاص دادند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کباب کوبیده با طول ۷۲ متر و به وزن ۷۲ کیلوگرم همزمان با آزاد سازی خرمشهر با مشارکت خیرین در محل پارک بش قارداش این شهر پخته شد.
محمدرضا موفق اظهار داشت: کباب کوبیده ۷۲ متری به همراه ۱۵۰ کیلوگرم برنج از سوی تعدادی از آشپزان بجنوردی طبخ و در بین نیازمندان این شهر توزیع شده است.
وی هدف از این کار را معرفی شهر بجنورد در سطح ملی و جهانی اعلام کرد و اظهارداشت : کباب کوبیده یکی از غذاهای سنتی و پر مشتری در ایران محسوب می شود که در دنیا نیز علاقه مندان زیادی دارد.
رکود بلندترین کباب سیخی جهان به طول ۱۱۱ متر مربوط به شهر گوانجو کره جنوبی است که در ۱۶ شهریورماه سال ۹۵ با ۴۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز طبخ شد و بلندترین کباب کوبیده ایران با ۲۷ متر طول و ۷۲ کیلوگرم گوشت قرمز مربوط به شهروندان امیرکلایی شهرستان بابل در استان مازندران است که در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۹۳ از سوی یکی از رستورانداران این شهر به مناسب جشن نخستین سالگرد بازگشایی رستوران خود طبخ کرد.
شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی دارای ۲۱۰ هزار جمعیت است که بزرگترین شهر این خطه شمال شرق کشور محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان