نماینده مجلس: قطع برق بدون برنامه‌ریزی، آسانترین راه جبران کمبودهاست که گاهی بسیار گران تمام می‌شود


نماینده مجلس: قطع برق بدون برنامه‌ریزی، آسانترین راه جبران کمبودهاست که گاهی بسیار گران تمام می‌شود

شفقنا- مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در مورد کسری عجیب 4000 مگاواتی برق گفت: قطع شدن برق بدون برنامه‌ریزی آسانترین راه برای جبران کم آبی یا کمبود برق در کشور است که گاهی بسیار گران تمام می‌شود. با 4000 مگاوات کسری برق به دلیل خشکسالی و عدم توسعه صنعت برق در سنوات گذشته مواجه هستیم؛ باید بپذیریم که […]

نماینده مجلس: قطع برق بدون برنامه‌ریزی، آسانترین راه جبران کمبودهاست که گاهی بسیار گران تمام می‌شودنماینده مجلس: قطع برق بدون برنامه‌ریزی، آسانترین راه جبران کمبودهاست که گاهی بسیار گران تمام می‌شود

شفقنا- مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در مورد کسری عجیب ۴۰۰۰ مگاواتی برق گفت: قطع شدن برق بدون برنامه‌ریزی آسانترین راه برای جبران کم آبی یا کمبود برق در کشور است که گاهی بسیار گران تمام می‌شود. با ۴۰۰۰ مگاوات کسری برق به دلیل خشکسالی و عدم توسعه صنعت برق در سنوات گذشته مواجه هستیم؛ باید بپذیریم که کشور ما خشک است، از طرفی شاهد هستیم که آب هست اما کم است. سیاست‌های آبی کشور نباید بخشی نگر باشد. اگر برنامه ریزی درستی در تولید برق داشتیم نه تنها با کمبود برق مواجه نبودیم بلکه یکی از صادرکنندگان برق در سطح بین الملل بودیم.

خانه ملت نوشت: نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود که جای خالی توسعه صنعت برق در کشور عاملی شده تا ما سالانه شاهد اتفاقات ناخوشایندی از قبیل گاز گرفتگی در فصل سرما یا حتی انفجار ذخایر گازی در اماکن مسکونی و تجاری باشیم. در حال حاضر ایران با جمعیت ۸۵ میلیون نفر باید نسبت به این تعداد رشد و توسعه داشته باشد اما شاهد از دست دادن فرصت در بیشتر زمینه‌ها هستیم.

استخراج رمز ارزها در سایه بی‌نظارتی مشکلاتی به همراه داشته است

یوسفی در خصوص استخراج رمز ارزها گفت: اگر دولت از ابتدا نظارت دقیق و درستی در این راستا داشت امروزه شاهد استخراج غیرقانونی رمز ارزها که نیاز به برق بسیار دارد، نبودیم. تک تک عوامل از بی‌آبی و خالی شدن سدها تا قطعی مکرر برق همگی در سوء مدیریت خلاصه می‌شود.

امروزه مسئولان برای جبران بسیاری از کم و کاستی‌ها کوتاه ترین و راحت ترین مسیر قطعی برق را انتخاب می‌کنند
وی تاکید کرد: امروزه مسئولان برای جبران بسیاری از کم و کاستی‌ها کوتاه ترین و راحت ترین مسیر قطعی برق را انتخاب می‌کنند و قطع شدن برق البته بدون برنامه‌ریزی آسانترین راه برای جبران کم‌آبی یا کمبود برق کشور است، فارغ از اینکه این خاموشی چه آسیب‌هایی به زندگی شخصی و اجتماعی افراد می‌زند آن هم در شرایطی که بیشتر مردم به دلیل شیوع کرونا مجبور به خروج از خانه نیستند.

کولر در خوزستان یک کالای لوکس نیست

عضو کمیسیون عمران إظهار کرد: قطعی برق در فصول گرم سال برای استان‌های جنوبی که گاهی دمای بالای ۵۵ درجه را تحمل می‌کنند، بسیار گران تمام می‌شود. در این مناطق کولر یک کالای لوکس نیست بلکه کالای اساسی برای حیات آنها محسوب می‌شود؛ به بیانی دیگر اصلی‌ترین نیاز مردم این منطقه محسوب می‌شود.

یوسفی ادامه داد: هنوز شاهد شروع گرمای فصل تابستان نیستیم که اینچنین با کمبود انرژی در کشور و قطعی مکرر برق در بیشتر استان‌ها روبرو هستیم. با این اوصاف شروع فصل گرما عواقب بیشتری خواهد داشت، چگونه می‌توانیم پاسخگو خسارات ناشی از این سوء مدیریت‌ها باشیم.

گرم‌ترین استان کشور تاوان بیشتری در گرما می‌دهد

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در حال حاضر از این ۴۰۰۰ مگاوات کسری برق متاسفانه ۱۰۰۰ مگاوات آن را به استان خوزستان اختصاص داده‌اند یعنی حدود ۲۵ درصد از این صرفه جویی را گرم‌ترین استان کشور با گرمای ۵۵ درجه باید بپردازد. همگی موارد نشان می‌دهد نه تنها مشکلات مردم حل نشده بلکه شاهد اوج‌گیری مشکلات مردم هم هستیم.

وی در ادامه افزود: قطعی برق امروزه انتقادها و اما و اگرهای «معاهده پاریس» دیروز را زنده کرده است. در دولت‌های قبلی شاهد این میزان از بی‌مدیریتی در تمامی زمینه‌ها نبودیم. همگی عوامل نشان می‌دهد، دولت بسیاری از معاهدات خود را بدون بررسی کارشناسی، امنیتی کرده است. برای مردم در حال حاضر سوال است گرما، بی آبی، رمز ارزها یا معاهده پاریس. مردم منتظر چرایی علت قطعی مکرر برق هستند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس