گام مهم پالایشگاه اصفهان برای تبدیل به هلدینگ موفق پتروپالایشی


گام مهم پالایشگاه اصفهان برای تبدیل به هلدینگ موفق پتروپالایشی

معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره پالایشگاه نفت اصفهان گفت: همسو با چشم‌انداز این شرکت مبنی بر تبدیل به هلدینگ موفق پتروپالایشی و ایجاد ارزش‌افزوده مشترک به واسطه سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مشتریان عمده، همچنین افزایش سودهای غیرعملیاتی، بلوک 16.67 درصدی سهام عرضه‌شده شرکت نفت سپاهان در بورس خریداری شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت اصفهان، مهدی صرامی در تشریح روند خرید سهام شسپا افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان بیش از یک میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۳۳۳ هزار سهام «شسپا» عرضه‌شده در بورس را با قیمت پایه هر سهم ۲۱۴۸ تومان و قیمت پایه کل ۳.۴ هزار میلیارد تومان خریداری کرد.

وی تصریح کرد: برای قطعیت خرید، «شپنا» ۴۰ درصد مبلغ را به‌صورت نقد خواهد پرداخت و بقیه (۶۰ درصد) در چارچوب شرایط و ضوابط مندرج در آگهی مزایده به‌صورت اقساط مساوی تسویه می‌شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌ مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان حدوداً ۱۰۰ درصد خوراک شرکت نفت سپاهان را تأمین می‌کند، اظهار داشت: با تبدیل‌ شرکت پالایش نفت اصفهان به پتروپالایش و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی که به پالایشگاه وابسته هستند و خوراک خود را از این مجتمع عظیم صنعتی دریافت می‌کنند، نیاز سایر صنایع نیز تأمین می‌شود و افزون بر آن، از فرصت‌های خلق ارزش در شرکت‌های زیرمجموعه، استفاده مطلوب خواهد شد.

صرامی با اشاره به مالکیت این شرکت بر ۴۲ درصد سهام پتروشیمی اصفهان، که تمام خوراک خود را از پالایشگاه دریافت می‌کند، تأکید کرد: پالایشگاه اصفهان گام‌های اساسی را برای تبدیل‌ شدن به پتروپالایش و هلدینگ بزرگ در این بخش برداشته و آماده استفاده از تجارب بیش از ۴۰ سال فعالیت ارزشمند در مدیریت مجموعه‌های پتروپالایشی است.

گفتنی است ۸۵ درصد تولیدات شرکت پالایش نفت اصفهان به ۶ فرآورده اصلی بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز، گاز مایع و سوخت‌های جت اختصاص دارد که این نوع فرآورده‌ها به‌منظور تسویه بهای نفت خام خریداری‌شده به‌طور کامل به دولت تحویل می‌شود. بیش از ۳۰ نوع فرآورده ویژه و غیر اصلی دیگر پالایشگاه (۱۵ درصد) نیز در اختیار شرکت است، ضمن اینکه پالایشگاه اصفهان خوراک صنایع پایین‌دست کوچک و بزرگی مانند نفت سپاهان، نفت جی، پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و صنایع شیمیایی ایران و شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی را نیز تأمین می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق