تعیین جنسیت با آی وی اف، درصد موفقیت


تعیین جنسیت با آی وی اف، درصد موفقیت

در گذشته زمانی‌که زوجین تصمیم به فرزند‌دار شدن می‌گرفتند باید چندین ماه برای تعیین جنسیت فرزندشان صبر می‌کردند و همیشه دو اسم یکی دختر و دیگری پسر انتخاب می‌کردند، اما حالا می‌توان از روش تعیین جنسیت با آی وی اف استفاده کرد و درباره جنسیت نوزاد مطمئن شد.

تعیین جنسیت با آی وی اف، درصد موفقیت

در گذشته زمانی‌که زوجین تصمیم به فرزند‌دار شدن می‌گرفتند باید چندین ماه برای تعیین جنسیت فرزندشان صبر می‌کردند و همیشه دو اسم یکی دختر و دیگری پسر انتخاب می‌کردند، اما این دوران‌های خوش جای خود را به یک سوال ساده «دختر می‌خواهید یا پسر؟» داده است. اما حالا می‌توان از روش تعیین جنسیت با آی وی اف استفاده کرد و درباره جنسیت نوزاد مطمئن شد.

چگونه می‌توان با اطمینان ۹۵درصد جنسیت جنین را قبل از تولد تعیین نمود؟
امروزه با استفاده از روش‌های علمی می‌توان حتی به صورت ۹۵ درصد جنسیت کودک را از قبل تعیین نمود. یکی از این روش‌ها برای تعیین جنسیت استفاده از IVF است.
در این روش همان کارهایی که برای زوج‌های نابارور انجام داده می‌شود، برای خانم‌هایی که ناباروری ندارند نیز انجام می‌شود. به این ترتیب که تعدادی تخمک از خانم گرفته می‌شود و بعد در آزمایشگاه، اسپرم‌ها داخل تخمک‌ها تزریق می‌شوند و جنین تشکیل می‌شود.

IVF
پس از آن یک سلول از جنین تشکیل شده با روشی به نام PGD (Pregestational Diagnosis) یا همان «تعیین جنسیت قبل از تولد» مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا مشخص شود جنین پسر است یا دختر. سپس با توجه به خواسته زوج مورد نظر تصمیم‌گیری می‌شود که جنین پسر داخل رحم مادر منتقل شود یا جنین دختر.

بیشتر بخوانید: روش پی جی دی، چگونه است؟

تعیین جنسیت با آی وی اف، درصد موفقیت
در این روش می‌توان با اطمینان ۱۰۰ درصد جنسیت جنین را تعیین نمود، اما جواب دهی خود آی وی اف، ۱۰۰درصد نیست.
تکنیک IVF یک روش آزمایشگاهی کمک باروری است که جواب دهی آن در زوج‌های نابارور ایرانی حدود ۴۰ درصد است و کسانی که ناباروری ندارند، چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از آن جواب مثبت می‌گیرند.
از طرف دیگر این روش هزینه‌بر است و فقط برای تعیین جنسیت حدود ۳ میلیون تومان هزینه می‌برد و با داروهایش حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان تمام می‌شود، اما از همه روش‌ها مطمئن‌تر است.

در مورد تعیین جنسیت جنین با آی وی اف
لازم است بدانید که این روش، پیش از بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پزشکان معتقدند که استفاده از روش‌های کمک باروری، دقیق‌ترین روش برای تعیین جنسیت است و رژیم غذایی، صد در صد نیست.

جداسازی و تزریق اسپرم داخل رحم
برای تعیین جنسیت، روش‌های ساده‌تری نیز وجود دارند که درصد اطمینان‌شان ۱۰۰ درصد نیست، اما تا حدود ۸۰ درصد جواب مثبت می‌دهند. یکی از این روش‌ها تزریق اسپرم به داخل رحم است. در واقع اسپرم‌هایی که Y هستند حرکت‌شان سریع‌تر از اسپرم‌های X است.
با روش‌های آزمایشگاهی می‌توان تا حدودی این اسپرم‌ها را از هم جدا کرد و بر حسب علاقه زوج مورد نظر اسپرم‌های X (دختر) یا Y (پسر) تزریق می‌شوند. همان طور که گفته شد جواب دهی این روش ۷۰ تا ۸۰ درصد است.
البته باید در نظر داشته باشید که در هر دوره احتمال رخداد حاملگی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد است. یعنی احتمال جنسیت دلخواه ۷۰ تا ۸۰ درصد و احتمال حاملگی با این روش ۳۰ تا ۳۵درصد است.

اگر خانم ۱۵ دقیقه قبل از مقاربت، ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک لیوان آب حل کند و با این محلول واژن را بشوید احتمال پسر شدن جنین بیشتر خواهد شد زیرا با ایجاد محیط قلیایی احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر است. به طور کلی اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک‌گذاری انجام شود نوزاد پسر خواهد بود.


تعیین جنسیت کم هزینه بر اساس روز تخمک‌گذاری
از دیگر روش‌های ساده‌تر برای تعیین جنسیت می‌توان به انجام سونوگرافی برای تعیین روز تخمک‌گذاری اشاره نمود. در واقع پزشک بر اساس نتیجه سونوگرافی می‌تواند بگوید نزدیکی در چه روزهایی احتمال دختر شدن یا پسر شدن را بیشتر می‌کند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با مراکز سونوگرافی در کلینیک نی‌نی‌بان

تعیین جنسیت با آی وی اف، درصد موفقیت
معمولاً بعد از تخمک‌گذاری احتمال پسر شدن جنین بیشتر است و ۲ تا ۳ روز قبل از تخمک‌گذاری احتمال دختر شدن بیشتر است زیرا اسپرم‌هایY سرعت‌شان بیشتر است و زودتر از بین می‌روند اما اسپرم‌های X مقاومت‌شان بیشتر است و حرکت‌شان کندتر است و برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند. بنابراین X اسپرم با X تخمک جنسیت دختر ایجاد می‌کند.

دختر یا پسر
برخی افراد معتقدند برای دختردار شدن خانم باید از دو ماه قبل سطح کلسیم و منیزیم خون خود را بالا ببرد و سطح سدیم و پتاسیم را پایین بیاورید و برای پسر شدن، درست برعکس این موضوع عمل کند، اما باید بدانید که این راهکارها از لحاظ علمی خیلی تأیید شده نیستند.


تعیین جنسیت با آی وی اف، درصد موفقیت
مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم
زردآلو، هلو، موز، خربزه و آناناس، انبه، لوبیا چیتی، گیلاس، گلابی، سیب، گوجه سبز، آلو، کره، ماء الشعیر، کلوچه، نوشابه گازدار، مایونز، گوشت گوساله

مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم
شکلات، قره قروت، آلبالو، زیتون،کشک، پنیر سفید، ماست، شیر، تخم مرغ، بادام و بادام زمینی بدون نمک، مرغ و کالباس مرغ.


تعیین جنسیت با آی وی اف، درصد موفقیت
باور های درست در مورد تعیین جنسیت
۱- تحقیقات ثابت کرده زنانی که می‌خواهند پسردار شوند، بهتر است خونسرد باشند زیرا زنان نگران و مضطرب بیشتر صاحب فرزند دختر می‌شوند. دانشمندان با اندازه‌گیری میزان هورمون استرس در زنان باردار متوجه شدند احتمال اینکه فرزند زنان پراسترس و نگران دختر باشد، حدود ۷۵درصد بیشتر از زنانی است که خونسرد و آرام هستند.

۲- اگر خانم ۱۵ دقیقه قبل از مقاربت ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک لیوان آب حل کند و با این محلول واژن را بشوید احتمال پسر شدن جنین بیشتر خواهد شد زیرا با ایجاد محیط قلیایی احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر است.
به طور کلی اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک‌گذاری انجام شود نوزاد پسر خواهد بود زیرا در زمان تخمک‌گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی‌تر، رقیق‌تر و ارتجاع‌پذیرتر است و حرکت اسپرم‌های Y را بسیار سهل و آسان می‌کند.

۳- اگر مردی قبل از برقراری رابطه جنسی قهوه بنوشد، قهوه موجب فعال‌تر شدن اسپرم Y شده و احتمال افزایش جنسیت پسر را بیشتر می‌کند.

۴- در طب سنتی اعتقاد به تاثیر خوراکی‌ها در تعیین جنسیت بسیار پررنگ است. برای مثال خوردن حلیم‌هایی از گندم، برنج، لوبیا، نعناع، پیاز، سیر تازه، پسته، مویز سرخ، گندم و نخود چرب شده و تفت داده، انجیر، انگور شیرین، روغن کنجد، روغن بادام و خوراکی‌های شیرین مانند شیره خرما، احتمال تولد نوزاد پسر را افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟