سازمان زیباسازی تهران: مجسمه شیرهای میدان حر تخریب نشده؛ مرمت شده!


مهر نوشت: معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران از نصب شیرهای مرمت شده میدان حر، طی هفته آینده خبر داد و گفت: تنها شیرهای اطراف این میدان که دچار تخریب و فرسودگی شده بودند، مرمت شدند.

شاپور دیو سالار، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران از نصب شیرهای مرمت شده میدان حر، طی هفته آینده خبر داد و گفت: اثر اصلی میدان حر که همان تندیس نبرد گرشاسب است، یک اثر ملی به شمار می‌رود که توسط سازمان میراث فرهنگی نیز ثبت ملی شده بنابراین هیچ دخل و تصرفی در این اثر انجام نشده است.

وی درباره اقدام اصلی انجام شده از سوی سازمان برای مرمت میدان حر، بیان کرد: سازمان زیباسازی هیچ اقدامی درباره مرمت اثر ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی انجام نداده است و قطعاً اگر قرار بر انجام اقدام خاصی بود، با سازمان میراث فرهنگی، هماهنگی‌های لازم انجام می‌شد.

سازمان زیباسازی تهران: مجسمه شیرهای میدان حر تخریب نشده؛ مرمت شده!

معاون فرهنگی و هنرهای شهری، سازمان زیباسازی شهر تهران، از مرمت مجسمه شیرهای اطراف میدان حر خبر داد و افزود: مجسمه شیرهای اطراف اثر اصلی، ثبت ملی نیستند، قرار گرفتن این تندیس‌ها در معرض فعل و انفعالات جوی و جنس نه چندان پایدار فایبرگلاس به کار رفته در بدنه این آثار، باعث شد که شکل نامناسبی ایجاد شود و چهره‌ای زشت و زننده به این اثر ملی بدهند بر همین مبنا و با توجه به وظیفه سازمان زیباسازی که متولی مرمت و تولید حجم و مجسمه در سراسر شهر است، بنا بر این شد که این چند مجسمه مرمت شوند.

دیوسالار تصریح کرد: در راستای مرمت این مجسمه‌ها ما سعی کردیم بدون کوچک‌ترین تغییری در شکل آنان، با استفاده از متریال بتن، کاری مستحکم‌تر و بهتر را به لحاظ ماندگاری اجرا کنیم تا علاوه بر حفظ زیبایی شهر، بتواند چهره مجسمه اصلی را نیز حفظ کند و باعث مخدوش شدن این اثر ملی نشود.

سازمان زیباسازی تهران: مجسمه شیرهای میدان حر تخریب نشده؛ مرمت شده!

وی درباره زمان نصب این اثر، گفت: کار اصلی انجام شده و در حال حاضر مجسمه‌ها آماده شده‌اند بنابراین پس از جابه جایی و نصب پایه‌های تازه انشاالله در هفته آینده، مرمت این میدان به پایان خواهد رسید و مجسمه‌ها در کنار اثر ملی و قدیمی میدان حر قرار خواهند گرفت تا به حفظ زیبایی این اثر مهم کمک کنند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری، سازمان زیباسازی شهر تهران، درباره شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعمال تغییرات در این میدان، گفت: به شخصه از دغدغه، هنرمندان و مردم در راستای توجه به المان‌های شهری تشکر می‌کنم و معتقدم که این همدلی یک اتفاق خوب در راستای ارزشمندی شهر و شهروندان است اما این اطمینان خاطر را نیز به شهروندان می‌دهم که هیچ‌گونه تغییری در شکل ظاهری این مجسمه‌ها یا میدان شکل نگرفته و صرفاً، اقدام انجام شده به بهبود شکل دیداری میدان انجامیده است.

دیوسالار ادامه داد: لازم است که قبل از انتشار اخبار در فضاهای مجازی، از درست یا نادرست بودن آن اطمینان حاصل کنیم تا خدایی ناکرده باعث نشر اکاذیب و ایجاد نگرانی در جامعه نشویم.

47231

کد خبر 1518762

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!