طراحی اصولی کابینت آشپزخانه


امروزه طراحی کابینت برای آشپزخانه به یکی از موارد بسیار مهمی تبدیل شده که خانوم های خانه دار حساسیت زیادی نسبت به آن دارند. دکوراسیون آشپزخانه با وجود کابینت های زیبا و منحصر به فرد می تواند محل مورد نظر را بسیار زیبا تر نشان دهد. در حال حاضر بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند […]

طراحی اصولی کابینت آشپزخانه

امروزه طراحی کابینت برای آشپزخانه به یکی از موارد بسیار مهمی تبدیل شده که خانوم های خانه دار حساسیت زیادی نسبت به آن دارند. دکوراسیون آشپزخانه با وجود کابینت های زیبا و منحصر به فرد می تواند محل مورد نظر را بسیار زیبا تر نشان دهد. در حال حاضر بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند کابینت های منحصر به فردی را در آشپزخانه های خود داشته باشند از طراحان مختلفی استفاده می کنند. آشپزخانه هایی که در این زمان اختیار مردم می باشد؛ از تفاوت های زیادی نسبت به زمان قدیم برخوردار است.

گاهی اوقات به چشم می خورد که آشپزخانه هایی که دارای فضای کمی هستند با حال و نشیمن یکی شده اند و مهمان ها می توانند به آن مشرف باشند. طراحی کابینتآشپزخانه به عنوان یکی از اصلی ترین بخش دکوراسیون این خانه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کابینت به جعبه های فلزی یا چوبی اطلاق می شود که از آن برای محافظت از وسایل آشپزخانه استفاده می شود. آشپزخانه های امروزی را بر اساس استانداردهای روز دنیا می سازند. کابینت ها را باید بتوان به نحوی طراحی کرد که از آن ها استفاده کاربردی شود.

همان طور که متوجه هستید آشپزخانه به عنوان محلی شناخته می شود که همه افراد خانواده می توانند در آن جا جمع شوند و غذای خود را دراین مکان میل نمایند، بنابراین باید به نحوی آن را طراحی کرد که فضای دلگرمی را ایجاد نماید.

نکات مهم طراحی آشپزخانه

هنگام طراحی کابینت اصولی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توان به نتیجه دلخواه رسید و طراحانی که کار طراحی کابینت های آشپزخانه را انجام می دهند باید به نکاتی که در مورد طراحی وجود دارد به خوبی واقف باشند. در ادامه مطالب نکاتی را که باید مد نظر قرار داد برای شما بیان خواهیم کرد.

ایجاد فضای مناسب

یکی از مواردی که همواره در آشپزخانه ها مورد توجه قرار می گیرد ایجاد فضایی مناسب برای رفت و آمد می باشد. هنگامی که به کار طراحی کابینت مشغول می شوید باید حتما استانداردهای روز دنیا را در کار خود به کار ببرید و تا جایی که امکان دارد برای آشپزخانه کابینت مورد نیاز را طراحی نمایید، اما این کار نباید مانع از رفت آمد به داخل آشپزخانه شود.

فاصله کابینت ها

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید فاصله کابینت های کف آشپزخانه با سقف آشپزخانه می باشد. این فاصله را باید به نحوی ایجاد نمایید که هر کسی بتواند به آن ها دسترسی داشته باشید، بنابراین کار طراحی کابینت آشپزخانه می تواند با کمی سختی همراه باشد.

در این جا راهرو هایی را باید مد نظر داشته باشید که برای کار و عبور و مرور افراد مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از اصول طراحی کابینت های آشپزخانه مناسب این می باشد که فضای مناسبی برای افرادی که قصد کار در آشپزخانه را دارند ایجاد نمایید.

اندازه پیش خوان آشپزخانه از دیگر مواردی است که در بحث فاصله کابینت ها باید بیان شود. میز آشپزخانه یا همان پیش خوان را برای ارتفاع مناسبی ایجاد نمایید که دارای فضای کارآمد و راحت باشد.

مثلث کار آشپزخانه چیست؟

از مواردی که طراحان کابینت باید به آن واقف باشند مثلث کار آشپزخانه می باشد، حال این مثلث کار به چه معنا می باشد؟ در این جا باید بگوییم چیدمان آشپزخانه باید به نحوی صورت گیرد که بتوان به راحتی به آشپزخانه رفت و آمد داشت. مثلث کار را بر اساس محل ذخیره سازی مواد غذایی یعنی یخچال، گاز، و سینک ظروف شویی تعریف می کنند.

طراحی اصولی کابینت آشپزخانه

برای طراحی کابینت سامان چوب باید هر کدام از این وسیله ها را به نحوی قرار دهید که در راس قرار گیرند. این کار را به این دلیل انجام می دهند که بتوان به راحتی میان آن ها رفت و آمد کرد و برای تردد با مشکل مواجه نشوند.

از ویژگی های مثلث کار می توان به طراحی آن اشاره کرد، به این معنا که هنگام طراحی موارد گفته شد باید بتوانید آن ها را به نحوی قرار دهید که فاصله مناسبی با هم داشته باشند و اثرات چربی و لکه به علت پخت و پز بر روی یخچال قرار نگیرد.

مراحل ساخت کابینت

ساخت و اجرای کابینت شامل مراحلی می شود که باید آن ها را به خوبی فرا گیرید. آموزش طراحی کابینت یکی از مواردی است که می تواند به طراحان کمک نماید که خود کار ساخت و نصب کابینت ها را انجام دهند. شامل پیش طرح های اولیه، اندازه برداری، طراحی، خرید مواد اولیه و انتخاب آن ها، برش کاری قطعات مختلف، سوراخ زنی و … می شود که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

پیش طرح کابینت

همان طور که گفته شد طراحان از قبل طرح کابینت را بر روی کاغذ ایجاد خواهند کرد، آن ها قبل از انجام کار باید طرحی کلی از کابینت طراحی شده را در اختیار مشتری قرار دهید که آن را تایید نماید.

اندازه گیری

یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام ساخت کابینت باید به آت وجه داشته باشید اندازه گیری دقیق برای محل قرار گیری گاز، یخچال، سینک، هود و .. می باشد.

طراحی

اندازه ها را که به دست آوردید می توانید کار طراحی را شروع نمایید. در آموزش طراحی کابینت با اتوکد باید میزان نور موجود در آشپزخانه، کوچک یا بزرگ بودن و … را مد نظر قرار دهید و بر اساس آن به طراحی بپردازید.

انتخاب نوع ماده اولیه

مواد اولیه ای که قرار است برای کابینت به کار برده شود دارای تنوع زیادی هستند و هر فردی بر اساس سلیقه می تواند آن ها را انتخاب نماید، اما دقت داشته باشید که ماندگاری مواد اولیه بسیار مهم تر است.

اجرای برشکاری و چسباندن، بعد از اینکه اندازه گیری های خود را انجام دادید باید قطعات آن را به هم بچسبانید و سوراخ هایی را نیاز است بر روی کابینت اعمال نمایید.

نصب کابینت

از دیگر مراحلی که در آموزش طراحی کابینت سامان چوب باید یاد بگیرید نصب آن می باشد. مرحله نصب شامل علامتگذاری بر روی دیوار و تعیین محل قرار گیری کابینت، نصب اتصالات محکم بر روی دیوار برای قرار دادن کابینت و در نهایت نصب قفسه های کابینت می شود. بعد از نصب هم می توانید آن ها را با پیچ به هم وصل نمایید.

طراحی اصولی کابینت آشپزخانه

مهارت های بدست آمده بعد از آموزش

طراحی کابینت در نرم افزار اتوکد در مانی کمتر از دو ساعت انتقال طرح اولیه به برنامه ۳ DMAX (تری دی مکس) و ادیت پیشرفته بر روی آن، شامل: نورپردازی، ایجاد رنگ و لعاب بیشتر و سایه ها) توانایی خروجی گرفتن و به اصطلاح رندر گرفتن قابلیت ایجاد طراحی های لاکچری و زیبا کشیدن طراح هایی به صورت کاملا حرفه ای

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

اشخاصی وقت کافی برای شرکت در کلاس های حضوری را ندارند. آن هایی که می خواهند یک تغییر اساسی در سبک و شیوه طراحی های کابینت، ایجاد کنند. کسانی که فقط قصد یادگیری تخصصی طراحی کابینت را دارند. افرادی که می خواهند خودشان مستقل از طراحان کابینت، کار مشتری شان را راه بیاندازند.

اما اگر آدمی بی صبر و حوصله هستید و آموزش های مجازی یا غیر حضوری برای تان لذت بخش نیست؛ این دوره را تهیه نکنید. همچنین اگر میل و اشتیاق به یادگیری و تمرین در شما کم است؛ خرید این محصول توصیه نمی شود.

امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!