اولین اهدای عضو آذربایجان غربی در سال 1400


اولین اهدای عضو آذربایجان غربی در سال 1400

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کبد مرد 44 ساله‌ ارومیه ای که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت امور درمان؛ دکتر ابراهیم حسنی با اشاره به نخستین اهدای عضو استان در سال جاری گفت: اولین اهدای عضو سال ۱۴۰۰ در استان متعلق به آقای ۴۴ ساله‌ای شد که دچار مرگ مغزی شده بود.

وی در ادامه توضیح داد: پیکر این فرد مرگ مغزی در روز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه مورد جراحی قرار گرفت و کبد مرحوم محمد پور حیدر به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

حسنی در ادامه اشاره کردند که: متوفی به دلیل خونریزی مغزی، در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه بستری بودند و با وجود اقدامات درمانی و تلاش‌هایی که برای نجات جانش انجام شد مرگ مغزی وی در ۴ اردیبهشت توسط پزشکان اعضای تیم پیوندی تایید و با اعلام رضایت خانواده بزرگوار ایشان عمل اهدای عضو انجام شد.

وی با قدردانی از اعضای تیم‌های پیوند، واحدهای فراهم‌آوری اعضا و خانواده‌های اهدا کنندگان اضافه کرد: سلامت یک پدیده اجتماعی است و دستیابی به این مهم باید با تلاش همه صورت گیرد.

حسنی در پایان تأکید کرد: تمام هدف ما در تیم پیوند استان این است که امید را زنده نگه‌داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟