نفت برنت 0.13 درصد افت کرد


نفت برنت 0.13 درصد افت کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت با 9 سنت معادل 0.13 درصد کاهش به 68 دلار و 56 سنت رسید.

نفت برنت 0.13 درصد افت کرد

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران همچنان احتمال می دهند با احیای توافق برجام و از سرگیری عرضه نفت ایران، تاثیر افزایشی رشد تقاضا برای مصرف در آمریکا خنثی خواهد شد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 9 سنت معادل 0.13 درصد کاهش به 68 دلار و 56 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن با 19 سنت معادل 0.29 درصد کاهش به 65 دلار و 88 سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز برآورد کرد که ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی این کشور طی هفته گذشته کاهش یافته باشد. بر اساس این برآورد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 21 ماه می با 439 هزار بشکه کاهش مواجه شده است. همچنین کاهش ذخایر بنزین و میعانات آمریکا نیز به ترتیب 2 و 5.1 میلیون بشکه تخمین زده شده است.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «آمارهای انستیتوی نفت آمریکا امیدوارکننده است، اما عمده توجه سرمایه گذاران معطوف گفت وگوهای ایران و قدرت های جهانی است زیرا تاثیر بازگشت احتمالی نفت ایران به بازار مهم تر خواهد بود.»

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران دیروز نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات با قدرت های جهانی در آینده نزدیک ابراز خوش بینی کرد. این در حالی است که مذاکره کننده ارشد ایران هشدار داده که هنوز مسائل جدی باقی مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟