بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به خدمات روانپزشکی ایثارگران اختصاص یابد


بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به خدمات روانپزشکی ایثارگران اختصاص یابد

کرج – ایرنا – معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه بخشی از سهام بیمارستان امام خمینی (ره) کرج متعلق به بنیاد شهید است، گفت: برای ارایه خدمات تخصصی به جانبازان اعصاب و روان این بیمارستان باید به این امر اختصاص یابد.

محمود پاکدل روز چهارشنبه در نشست با معاون عمرانی استانداری البرز در کرج ، افزود: بعضی مواقع برای درمان ایثارگران نیاز است تا از امکانات درمانی ملکی بنیاد شهید استفاده شود.

وی اظهار داشت: از سالیان گذشته بعضی از بیمارستان ها در تهران و سراسر کشور همچون ساسان، خاتم الانبیاء (ص) و شهید مصطفی خمینی به درمان ایثارگران اختصاص داشته اند که رضایتمندی خوبی نیز حاصل شده است ولی هیچ بیمارستان خصوصی در کشور نمی تواند خدمات روانپزشکی مورد نیاز جامعه ایثارگری را ارایه دهد.

وی گفت: اکنون ۱۰ بیمارستان اعصاب و روان،‌ تعداد زیادی مراکز درمانی و امداد آمبولانس در سطح کشور خدمات روانپزشکی به ایثارگران ارایه می دهند ولی هیچ بیمارستان خصوصی در این بخش فعال نمی باشد.

پاکدل از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خواست تا برای تجهیز بخشی از بیمارستان امام خمینی (ره) برای جانبازان و ایثارگران نیازمند به خدمات روانپزشکی پیگیری های لازم را به عمل آورد.

وی یکی از دلایل نیاز به این بیمارستان را وجود تعداد زیادی از ایثارگران مهمان از دیگر استان ها در البرز دانست و افزود: استان البرز به دلیل شرایط خاصی که دارد همانقدر که خود استان دارای ایثارگر می باشد به همان میزان نیز از دیگر استان ها میهمان دارد.

مسکن ایثارگران گامی برای خدمات رسانی به جامعه هدف

معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین به موضوع مسکن ایثارگران اشاره کرد و اظهار داشت: در استان البرز برای تامین مسکن ایثارگران اقدامات خوبی انجام شده است ولی از آنجا که کار ساخت و ساز و تامین مسکن در حیطه اختیار یک دستگاه نیست بایستی هماهنگی بیشتر برای هرچه زودتر به ثمر رسیدن این طرح انجام شود.

وی ضمن اینکه از معاونت فنی عمرانی استانداری البرز خواست تا با انجام هماهنگی های لازم گامی برای جامعه ایثارگران بردارند، گفت: گلزارهای شهدا نیز برای ساماندهی نیازمند اعتبارات مورد نیاز خود می باشد و دولت تدبیر و امید تا پایان مراحل تحلیف می تواند بودجه مورد نیاز برای گلزار شهدا را اختصاص دهد.

معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح امروز چهارشنبه در ابتدای ورود خود به استان البرز با حضور در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

پاکدل در سفر به استان البرز از پروژه یک هزار و۲۰۰ واحدی مسکن ایثارگران در سیاهکلان کرج بازدید و بر ساخت سریع مسکن ایثارگران در این منطقه تاکید کرد.

واگذاری زمین در اشتهارد برای مسکن ایثارگران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز در این دیدار با بیان اینکه هر چه داریم از شهدا و ایثارگران است، گفت: استاندار البرز برای ساخت سه هزار واحد مسکونی برای ایثارگران دستورات لازم را صادر کرده است.

ابوالفضل فانی افزود: به همین منظور قرار است علاوه بر ساخت مسکن ایثارگران در کرج، هشتگرد و فردیس در اشتهارد نیز زمینی به همین منظور اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: تمام تلاش خود را در راستای قانون برای رفاه و آسایش مردم به ویژه ایثارگران به کار بسته ایم.

وی یادآور شد که در خصوص گلزار شهدا نیز اعتبار لازم برای مرمت گلزارها در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهد گرفت.

استان البرز دارای ۵۲۵۰ شهید و بالغ بر ۲۷ هزار جانباز و آزاده بومی و میهمان می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند