رفع مشکلات پیش‌روی شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج


رفع مشکلات پیش‌روی شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج

سنندج - ایرنا - موانعی بر سر راه ساخت واحدهای صنعتی و کارگاهی در شهرک صنعتی سرنجیانه ایجاد شده بود که با همت مسوولان و مطالبه فعالان اقتصادی و مردم این مسائل برطرف شده و اکنون شرایط احداث واحدهای تولیدی در آن ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی و همچنین هیاتی از مسوولان و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان روزچهارم خرداد برگزار شد.

یکی از مهمانان و سخنرانان این همایش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بود که بعد از اتمام این مراسم فرصت را غنیمت شمرده و علاوه بر منطقه ویژه اقتصادی بانه از چند واحد صنعتی در این شهرستان و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج بازدید کرد.

همواره حضور مسوولان کشوری و بازدید آنها از واحدهای صنعتی به ویژه واحدهای در حال اجرا دلگرمی در تولیدکنندگان ایجاد می‌کند که اگر مانع و مشکلی در استان وجود دارد و امکان رفع آن توسط مسوولان استانی مقدور نیست از این فرصت پیش آمده برای بیان مستقیم آن بهره گیرند.

شهرک صنعتی سرنجیانه به عنوان چهارمین شهرک صنعتی در سنندج از شهریور سال گذشته فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید و زمین به متقاضیان واگذار شد و تعدادی از سرمایه گذاران هم با وجود همه مشکلات اقتصادی فعالیت خود را برای احداث واحدهای تولیدی در این شهرک آغاز کردند.

یکی از مشکلات توسعه صنعت در کردستان به ویژه شهر سنندج به کمبود زمین برمی‌گردد بنابراین وجود شهرک صنعتی سرنجیانه در چنین شرایطی ظرفیت ارزشمندی در راستای تقویت سرمایه‌گذاری صنعتی به شمار می‌رود.

تعدادی از سرمایه‌گذاران و صاحبان اراضی این شهرک چند ساعت قبل از ورود مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گردهم آمدند و به انتظار نشستند تا مشکلاتشان را به صورت حضوری به گوش این مقام مسوول برسانند تا بدین گونه تسریعی در روند تکمیل پروژه‌های زیرساختی هم چون شبکه آب و فاضلاب در آن صورت گیرد و علاوه بر این مشکل آب آن هم برطرف شود.

رفع مشکلات پیش‌روی شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج

وجود شهرک‌های صنعتی در کردستان عامل مهمی در جذب سرمایه‌گذار است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این بازدید با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان رصد اراضی واگذار شده در شهرک های صنعتی برای ساخت واحدهای تولیدی است، اظهار داشت: بی شک هر مانعی که پیشروی ساخت واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی باشد را با پیگیری و اقدام کارشناسی بر طرف خواهیم کرد.

علی رسولیان با اشاره به اینکه وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی از عوامل و مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعتی هر منطقه‌ای است، افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک های صنعتی در کردستان فرصتی را برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی داخل و خارج از کشور در این استان مرزی فراهم کرده است.

وی بر رفع مشکل آب شهرک صنعتی سرنجیانه تاکید کرد و یادآور شد: به طور متوسط هر واحد شهرک و نهادهای صنعتی مورد بهره‌برداری ۲۰ فرصت شغلی ایجاد می کند بنابراین می طلبد مسوولان دستگاه های ذیربط و فعالان اقتصادی برای افتتاح واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سرنجیانه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: سازمان صنایع کوچک، تسهیلاتی ویژه برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته و زمینه و فرصت سرمایه‌گذاری را برای فعالان اقتصادی در حوزه اعطای مجوز، زمین و حمایت هنگام تولید، فراهم کرده است.

رسولیان اعلام کرد: در حال حاضر ۸۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال بوده و ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در قالب این تعداد شهرک صنعتی فعالیت دارد.

رفع مشکلات پیش‌روی شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج

۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه های شهرک صنعتی سرنجیانه نیاز است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم در این بازدید با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های شهرک صنعتی سرنجیانه هزینه شده است، اظهار داشت: از جمله این پروژه‌ها می توان به تامین برق شامل خط انتقال و پست فوق توزیع، خیابان کشی و زیرسازی و آسفالت شهرک، اجرای شبکه داخلی مخابرات و شبکه گاز اشاره کرد.

احمد خسروی از دیگر پروژه های در دست اجرای این شهرک را اجرای شبکه داخلی آب و فاضلاب آن خواند و گفت: آب مورد نیاز برای ساخت و ساز در این شهرک وجود دارد ولی برای انجام کارهای تولیدی به آبی که از لحاظ بهداشتی مورد تایید باشد نیاز است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد واحدهای تعریف شده در این شهرک در زون صنایع غذایی است، گفت: براساس برآورد انجام شده انتقال آب به این شهرک نیاز به ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

خسروی با اعلام اینکه برای اتمام پروژه های در دست اجرا در این شهرک هم به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، یادآور شد: این شهرک به ۲ بخش صنعتی و کارگاهی تقسیم بندی شده و همه شرایط برای ساخت واحدهای صنعتی در آن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ هکتار از این شهرک در فاز نخست آن زون بندی شده است، اظهار داشت: در این فاز ۴۰۱ قطعه زمین برای واگذاری به متقاضیان تعریف شده که تاکنون ۱۵۰ قرارداد واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

مساحت اراضی که در شهرک صنعتی سرنجیانه (شهرک صنعتی شماره چهار سنندج) به واحدهای کارگاهی واگذار شده ۳۰۰ مترمربع و به واحدهای صنعتی و بزرگ هم از ۵۰۰ متر مربع تا بیش از ۲ هزار متر مربع است.

وسعت شهرک های صنعتی شماره یک و سه سنندج هر کدام ۶۰ هکتار است و با توجه به وسعت ۲۹۰ هکتاری شهرک شماره چهار این شهر با آغاز بکار واحدهای تولیدی و صنعتی در آن شاهد تحول چشمگیری در اقتصاد مرکز استان خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط