حسینی: لیگ ملت‌های والیبال برای تیم ملی باید حکم بازی تدارکاتی داشته باشد


حسینی: لیگ ملت‌های والیبال برای تیم ملی باید حکم بازی تدارکاتی داشته باشد

پاسور سابق تیم ملی گفت: در حال حاضر باید به آلکنو، سرمربی جدید تیم ملی زمان بدهیم تا به ترکیب دلخواه برای المپیک برسد.

امیر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از روز جمعه اظهار کرد: اکثر تیم‌های دنیا در مسابقات لیگ ملت‌ها به دنبال پیدا کردن ترکیب جدیدی از بازیکنان جوان خود هستند و به آنان میدان می‌دهند. در این قضیه ما نیز مستثنی نیستیم و بهترین فرصت است تا برای المپیک آماده شویم. آلکنو باید در این مسابقات بتواند روی اهدافش کار کرده و آنان را تکرار کند تا به تاکتیک و نفراتی که می‌خواهد برسد.

وی افزود: مردم و رسانه‌ها باید صبور باشند تا آلکنو تاکتیک‌های مدنظر خود را پیاده کند. با یک باخت و بازی ضعیف همه برای آلکنو شمشیر را از رو نبندند. در این مدت باید مدارا کنیم تا تیم ملی کشورمان در المپیک نتیجه بگیرد. به لیگ ملت‌ها باید به عنوان بازی تدارکاتی نگاه کنیم تا آلکنو به ترکیب دلخواهش برسد و از بازیکنانی که کارایی دارند در المپیک استفاده کند. باید دست آلکنو را باز بگذاریم تا بهترین کارایی و نتیجه را داشته باشد.

پاسور سابق تیم ملی ایران با اشاره به آلکنو، سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: پرونده و گذشته آلکنو برای همه مشخص است. او جزو یکی از بهترین‌ مربی‌های دنیا است و رزومه سنگینی دارد، اما زمان اندکی در کنار تیم بوده است. امیدوارم در همین زمان کوتاه اطلاعات کافی از والیبال ایران کسب کرده باشد تا بتواند برنامه‌ها و تاکتیک‌های خود را پیاده کند و بتواند موفقیت‌های گذشته خود را در ایران هم تکرار کند. فدراسیون در حال حاضر همه فکر و ذکرش را معطوف به المپیک کرده است. برای بازی‌های آسیایی از مربی ایرانی استفاده کردند. در حال حاضر هم آلکنو را برای المپیک آوردند و امیدوارم در توکیو با او نتیجه بگیریم.

حسینی در خصوص حضور تندروان به عنوان کمک مربی در تیم ملی بیان کرد: قابل قبول نیست یک مربی که تیمش قهرمان لیگ برتر شده در تیم ملی به عنوان کمک مربی حضور یابد. مربیان زیادی داشته‌ایم که تیم‌هایشان قهرمان شده و به تیم ملی هم نرفته‌اند. اگر حضور تندروان در تیم ملی نظر آلکنو است باید به آن احترام بگذاریم، اما اگر برنامه‌ای غیر از این بوده باید مورد بررسی قرار بگیرد. ۵ تا ۶ مربی خوب می‌توانند به عنوان کمک مربی کار کنند. باید ببنیم آلکنو از کمکش چه می‌خواهد و آن شخص چه کارایی برای سرمربی می‌تواند داشته باشد. با شناختی که از آلکنو دارم بعید می‌دانم کسی از بیرون روی نظرش تاثیر گذاشته باشد.

وی در مورد ضعف تیم ملی ایران در پیدا کردن جایگزین برای سعید معروف گفت: سالیان سال است که در تیم ملی یک پاسور ۶ دانگ نساخته‌ایم. این ضعف تیم ملی است که اگر یک روز سعید معروف را به هر دلیلی در اختیار نداشته باشیم، بازیکنی برای جایگزینی او نداریم. در تمام پست‌های تیم ملی جایگزینان خوبی پیدا کرده‌ایم، اما کماکان در مهم‌ترین پست والیبال مشکل داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس