سازمان منطقه آزاد قشم و بانک سینا توافقنامه همکاری امضا کردند


سازمان منطقه آزاد قشم و بانک سینا توافقنامه همکاری امضا کردند

قشم- ایرنا- مدیران عامل سازمان منطقه آزاد قشم و بانک سینا عصر چهارشنبه در راستای جذب سرمایه‌گذاری و کمک به سرمایه‌گذاران جهت اجرای طرح‌های اقتصادی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست امضای این توافقنامه گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر افزایش تولید، پشتیبانی از سرمایه‌گذاری در این منطقه و رفع تحریم‌ها، تفاهمنامه همکاری با بانک سینا منعقد شد تا از ظرفیت‌های این بانک برای کمک به فعالان اقتصادی این جزیره استفاده شود.

علی درویش‌پور افزود: در شرایط کنونی، بانک‌ها می‌توانند در حل مشکلات فعالان اقتصادی، ایجاد جاذبه برای سرمایه‌گذاران و تحول آفرینی در حوزه های مختلف اقتصادی جزیره نقش مهمی ایفا کنند.

وی ادامه داد: شرایط سخت اقتصاد در سال‌های اخیر که در اثر تحریم‌های ظالمانه و نیز شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، باعث مشکلات مختلفی برای فعالان اقتصادی به ویژه در منطقه آزاد قشم شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: کنیم یکی از بخش هایی که میتواند کمک کند یبه تحول افرینی در جزیره بانک ها هستن د نقش بانک ها برای ر فع موانع و رونق کسب و کار انکار ناگپذیر است

وی افزود: امید است با حضور فعال بانک سینا در قشم، مساله تامین نقدینگی فعالان اقتصادی جزیره فراهم و بخشی از موانع این حوزه رفع شود.

قشم سرزمین فرصت‌های طلایی است

درویش‌پور ادامه داد: ظرفیت‌های مختلف جزیره قشم در حوزه‌‎های گردشگری، پتروشیمی، شیلات و تجارت این منطقه را به سرزمین فرصت‌های طلایی تبدیل کرده‌است.

وی اظهار کرد: جزیره قشم سرشار از جاذبه‌های طبیعی است و می‌تواند مقصد نخست گردشگری در کشور و حتی جهان باشد که مصمم هستیم تا این منطقه به جایگاه واقعی خود نزدیک‌تر شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: قشم همچنین به عنوان سومین هاب پتروشیمی کشور شناخته شده است و با توجه به نیروگاه‌های فعال و درحال ساخت، هاب انرژی نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قشم در حوزه شیلات نیز ظرفیت ویژه‌ای دارد که در آینده ای نزدیک بیش از 80 درصد از میگوی کشور در این جزیره تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کردک تمام بانک‌ها میتوانند با حضور فعال در جزیره قشم و بررسی حوزه‌های مختلف به فعالان اقتصادی در هر حوزه یاری رسانند.

سازمان منطقه آزاد قشم و بانک سینا توافقنامه همکاری امضا کردند

اعتبارات مورد نیاز سرمایه‌گذاران قشم تامین می‌شود

مدیرعامل بانک سینا نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌ها و فرصت های شبکه بانکی کشور به اندازه‌ای است که امکان حضور جدی‌تر در قشم و ارائه خدمات بیشتری به این جزیره را دارد.

سید ضیا ایمانی افزود: بانک سینا با توجه به شرایطی که دارد و با ماموریتی که بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار برای این بانک تعریف کرده است، قصد دارد تا حضور پر رنگ‌تری در جزیره قشم داشته باشد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با اعتباراتی که در اختیار داریم، در همه حوزه‌ها از جمله پتروشیمی و صیادی قشم خدمات بانکی و ارائه اعتبارات لازم را در این جزیره انجام دهیم.

مدیرعامل بانک سینا تصریح کرد: در تفاهمنامه سقف خاصی برآورد نشده است و سرمایه‌گذاران در هر حوزه، می‌توانند بخش بیشتر اعتبارات خود را از این بانک دریافت کنند.

وی افزود: ظرفیت‌ها به اندازه‌ای است که می‌توان در هر حوزه، طرح‌های مختلفی را زیر پوشش قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟