هشدار؛ خطر قطع مداوم برق برای بیماران کرونایی بستری


هشدار؛ خطر قطع مداوم برق برای بیماران کرونایی بستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه قطع مداوم برق باعث خسارت به تجهیزات پزشکی می‌شود، گفت: قطع مکرر برق در شرایط کرونایی برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها خطرناک است.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان اظهار کرد: قطعی برق چالش‌هایی را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که قطعی‌های مکرر با توجه به زیرساخت‌هایی قدیمی که در اکثر بیمارستان‌ها وجود دارد، به وسایل و ابزاری آسیب می‌رساند که قیمت‌های میلیاردی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: قرار داشتن در وضعیت تحریم، نداشتن ارز برای خرید تجهیزات پزشکی و جایگزینی مجدد و حتی تعمیر آن تنها بخشی از مشکلاتی است که به وجود می‌آید.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: خیلی از دستگاه‌ها با برق اضطراری کارایی ندارند، سیستم سرمایشی با برق اضطراری کار نمی‌کنند و در زمان قطعی برق در فصل گرما بیماران دچار مشکل می‌شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه قطع شدن مکرر برق، در شرایط بحرانی و کرونایی موجود برای بیمارستان‌ها بسیار خطرناک است، گفت: اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد و برای بیمارستان مشخص باشد که در چه ساعتی باید برق قطع شود، می‌توان تمهیداتی انجام داد؛ بنابراین قطع برق افتی را در سطح اکسیژن ایجاد خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: قطع برق همچنین باعث بروز مشکلاتی در داروخانه‌ها و مطب‌های شخصی و در نهایت باعث ازدحام جمعیت که یکی از اصلی ترین نگرانی‌های مجموعه بهداشت و درمان است، می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس