صلاحیت 852 داوطلب انتخابات شوراها در سمیرم تایید شد


صلاحیت 852 داوطلب انتخابات شوراها در سمیرم تایید شد

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری سمیرم گفت: صلاحیت 852 نفر از داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهری، روستایی و عشایری این شهرستان تایید شد.

علی‌رضا فخری زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای شوراهای هر ۶ شهر این شهرستان ۷۷ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت و ۲۱ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

وی تصریح کرد: بیشترین ثبت نامی‌ها و تاییدشدگان مربوط به مرکز شهرستان یعنی سمیرم است و با توجه به حد نصاب تایید شده‌ها، انتخابات شوراها در شهرهای کُمه، فتح‌آباد، حنا، بیده و ونک نیز برگزار می‌شود.

معاون فرماندار سمیرم با بیان اینکه این خطه شاخص‌ترین شهرستان عشایری و بزرگترین ییلاق ایل قشقایی در کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ۶۹۶ نفر نامزد انتخابات شورای روستاها و تیره‌های عشایری سمیرم هستند.

فخری زاده در باره برپایی انتخابات در تیره‌های مختلف عشایری و انتخاب اعضای شورا برای هر تیره اظهار داشت: شوراها ۳ یا ۵ نفره خواهند بود بنابراین برای تیره‌هایی که تعداد داوطلبان ثبت نامی کمتر بوده‌اند امکان رقابت وجود ندارد بنابراین آن تیره عشایری از داشتن شورا بی‌بهره می‌ماند.

وی ادامه داد: ۱۲۵ شعبه اخذ رای در انتخابات ۲۸ خرداد جاری برای هر چهار بخش شهرستان سمیرم در نظر گرفته شده که ۵۸ شعبه ثابت و ۶۷ شعبه رای‌گیری سیار است.

عشایر سمیرم از ایل قشقایی شامل شش طایفه اصلی است که چهار طایفه آن در سمیرم حضور دارند و یک طایفه کشکولی بزرگ نیز به تعداد چند خانوار محدود در این شهرستان، ایام ییلاق خود را می‌گذرانند.

شهرستان سمیرم در مجموع با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۲۸ خرداد جاری در سطح کشور برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا