شهرداری تهران : مجسمه شیرمیدان حُر در حال ترمیم است نه تخریب / شایعه سازی شده است + فیلم


شهرداری تهران : مجسمه شیرمیدان حُر در حال ترمیم است نه تخریب / شایعه سازی شده است +  فیلم

رکنا: مجسمه شیرمیدان حُر تخریب شد . این خبری است که از روز گذشته در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شده است. آیا مجسمه شیر میدان حر تخریب شده است؟ شهرداری تهران در واکنش به این خبر تاکید دارد ؛ مجسمه شیر برای ترمیم برده شده و تخریب آن یک شایعه است.

خبر تخریب مجسمه شیر میدان حر و از بین بردن این مجسمه که از سال 1339 در این میدان نصب شده بود و شهروندانی که هر روز از این منطقه عبور می کنند ؛ دیدن این مجسمه بخشی از قاب روزانه زندگیشان است باعث نگرانی شده بود. مجسمه ای که به دلیل قدمتی که دارد به عنوان آثار باستانی به آن نگاه می شد و می شود.

دهقان محمدی، مجسمه‌ساز و کارشناس مرمت، در خصوص این مجسمه گفته است که فاقد ارزش هنری بوده‌ و قرار است مجسمه‌ با بتون پولیش شوند تا مقاوم‌تر باشند و شکل و شمایل مجسمه هم تغییر نخواهد کرد .

و اما روابط عمومی شهرداری تهران در خصوص وضعیت فعلی مجسمه شیرمیدان حُر به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت : مجسمه در حال مرمت است نه تخریب .رویه مجسمه از فایبرگلاس بود، رویه مجسمه تراشیده شده و برای قالب گیری بتنی دوباره و مجدد و ترمیم منتقل شده است و بعد از انجام مراحل مرمت به محل بازگردانده می شود.

ضمن اینکه دور محل مرمت نرده کشیده شده که کاملا نشان میدهد که مجسمه در دست مرمت است.فیلم پایه مجسمه کاملا مشخص میکند که مجسمه ترک خورده و دیگر تحمل بدنه بتنی و سنگین مجسمه رو نداشته و باید مرمت می شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 5.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد