وضعیت کرونایی متفاوت خرمدره‌ای‌ها


وضعیت کرونایی متفاوت خرمدره‌ای‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: نمودار روند بیماری کرونا و روند آن در شهرستان خرمدره همانند سایر شهرستان‌ها نبوده و در شرایط نوسان قرار دارد.

پرویز قزلباش عصر امروز (۵ خردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در استانداری زنجان برگزار شد، از روند نزولی بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در استان بیش از ۱۳۴ هزار نمونه تست کرونا انجام شده و حدود ۲۶ هزار نفر از خدمات بستری استفاده کردند؛ همچنین ۱۴۴۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه مراجعه به بیمارستان‌ها ۲۰ درصد کاهش یافته است، افزود: خوشبختانه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان طی هفته گذشته خوب بوده ولی همچنان با وضعیت بسیار خوب فاصله داریم.

این مسئول از افزایش بیماریابی در پیک چهارم بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: به ازای هر بیمار مبتلا به کرونا در استان زنجان ۶.۵ نفر پیگیری می‌شوند. همچنین طرح شهید قاسم سلیمانی با وضعیت مطلوبی در استان در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان، با بیان اینکه روند نزولی بیماران بستری و سرپایی کرونا در استان زنجان کند بوده که این امر نگران‌کننده است، گفت: در حال حاضر نمودار هیچ شهرستانی همانند شهرستان خرم‌دره نیست، زیرا روند ابتلا به بیماری در این شهرستان همواره در نوسان بوده و از نمودار سایر شهرستان‌های استان متفاوت‌تر است.

قزلباش با اشاره به روند خوب واکسیناسیون در استان زنجان، اظهار کرد: افراد واکسینه شده از روند واکسیناسیون به خصوص واکسیناسیون خودرویی رضایت دارند، هر چند مشکلاتی وجود دارد که به زودی مرتفع خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی «کووید - ۱۹؛ نظام سلامت و درس‌های آموخته» توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، عنوان کرد: تجربه‌های شرکت‌کنندگان از سایر کشورها مکتوب خواهد شد و برای استفاده در اختیار استان‌ها و کشور قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان نیز افزود: اکنون شهرستان‌های زنجان، خرم‌دره، ابهر و خدابنده در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های طارم، ایجرود، ماهنشان و سلطانیه در وضعیت زرد قرار دارند و مردم باید بدانند که با افزوده شدن تنها چند نفر به بیماران کرونایی، احتمال قرمز شدن زنجان وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی